Misschien dat iemand hier de gouden tip heeft....
De antenne van mijn geliefde cabrio had er niet veel zin meer in om op en neer te gaan.
Nu heb ik via een jullie wel bekende onderdelenleverancier een nieuwe mast besteld.
Bij mijn vorige dakloze tuut was het vervangen een fluitje van een cent. Maar bij deze... onderaan de bestaande mast zit een busje. Deze zit muurvast in de de buis waarin de mast naar binnen schuift. De mast zelf is door al het gewrik al af gebroken, alleen krijg ik dat busje er met geen mogelijkheid uit. Op de jullie misschien wel bekende filmpjes zit het busje los. Bij mij niet. Heb er al wd40 in gespoten alleen het helpt helaas niet...
Iemand de gouden tip?
Antennemast Cabrio vervangen
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: Antennemast Cabrio vervangen
Gewoon busje laten zitten en de nieuwe mast er van onder af er in steken.
2 schroefjes los draaien haal je de geleide buis er gewoon eruit.
2 schroefjes los draaien haal je de geleide buis er gewoon eruit.
-
Arjan9-3
- Donateur (10x)

Klinkt wel bekend, want (dankzij wasstraat-perikelen van mijn egaa) heb ik redelijk wat ervaring in dit klusje. De dakloze Saab deed er echter heel veel moeilijker over en daar heb ik het busje + vast gecorrodeerde antenne van onderaf moeten uitboren.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Busje laten zitten als je de binnenkant niet al gesloopt hebt en mast er van onderaf in. Vergeet niet het nieuwe busje weg te gooien als je voor die methode gaat. Dubbel busje werkt niet. 
-
Chilly-Pepper
- Donateur

Conrad verkoop Cabrio sterk gelijkende Elec antennes compleet.. (Hirschman) niet de goedkoopste oplossing (tussen de 45 en 75 euro) en je moet de oude montage spulletjes niet van te voren weg gooien maar met een klein beetje knutsel fantasie zit die complete antenne er binnen een kwartier in en de kwaliteit is super.(eigen ervaring)
-
avarkevj
- Geregistreerd lid
kijk ook eens bij de classic 900: "antennespriet vervangen"