Ik ben bezig om het zijraampje te vervangen ivm roestvorming in het zwarte stijltje.
Nu heb ik de gehele achterbank en zijpaneel verwijderd zodat deze ook eens goed onderhanden
genomen kunnen worden.
Maar iemand nog tips & tricks om het raampje soepel te vervangen?
vervangen zijraampje classic cabrio
-
Maus71
- Donateur (3x)

Re: vervangen zijraampje classic cabrio
Wat wil je weten, pak je er zo uit.Randolph schreef:Ik ben bezig om het zijraampje te vervangen ivm roestvorming in het zwarte stijltje.
Nu heb ik de gehele achterbank en zijpaneel verwijderd zodat deze ook eens goed onderhanden
genomen kunnen worden.
-
rademaker
- Donateur (6x)

handigst is het hele mechaniek inclusief ruit eruit te halen, drie boutjes meen ik. Let wel op: er zijn ook stelboutjes die de stand van de ruit bepalen. Ga daar in beginsel niet aan draaien als het goed zat, dwz met een normale kromme naar boven draaide en keurig in de sponning van het dak uitkomt.
Buitenstrip en de metalen beugel aan binnenzijde losmaken, dan komt met enig beleid het geheel wel naar boven en kun je aan de vervanging van het ruitje beginnen.
Ik zie nu trouwens iets te snel te zijn geweest: bovenstaande betreft 900ng en 9-3, classic kan natuurlijk iets anders zijn.
Buitenstrip en de metalen beugel aan binnenzijde losmaken, dan komt met enig beleid het geheel wel naar boven en kun je aan de vervanging van het ruitje beginnen.
Ik zie nu trouwens iets te snel te zijn geweest: bovenstaande betreft 900ng en 9-3, classic kan natuurlijk iets anders zijn.
-
Randolph
- Geregistreerd lid
Het zal ook wel niet al te moeilijk zijn, maar het kon wezen dat ik ergens op moest letten....of een handigheidje noodzakelijk was.Maus71 schreef:Wat wil je weten, pak je er zo uit.Randolph schreef:Ik ben bezig om het zijraampje te vervangen ivm roestvorming in het zwarte stijltje.
genomen kunnen worden.
-
Randolph
- Geregistreerd lid
Gelukt!! Weer een ergenis weg....
Was al met al, door schade en schande wijs worden best makkelijk te doen.
Alleen de stekkertjes op het motortje doen was ff pielen haha.
Nu alleen nog een goeie raamlikker scoren.
Wel nog een vraag over de onderste foto.
Waar dient dat haakje voor?
Ik weet waar dat aan bevestigd moet worden, maar ook dat is priegel werk...

Was al met al, door schade en schande wijs worden best makkelijk te doen.
Alleen de stekkertjes op het motortje doen was ff pielen haha.
Nu alleen nog een goeie raamlikker scoren.
Wel nog een vraag over de onderste foto.
Waar dient dat haakje voor?
Ik weet waar dat aan bevestigd moet worden, maar ook dat is priegel werk...