Windscherm voor kinderen op achterbank (classic)

Voor alle Saab cabrio rijders
AeroHank
Donateur
Donateur

Windscherm voor kinderen op achterbank (classic)

Bericht door AeroHank » ma 01 aug, 2016 22:36

Help ! Onze 2 kleine meiden van 5 en 7 jaar oud willen niet meer mee indien we met de kap open rijden in onze 900 classic cabrio.

Het zijn normaal gesproken stoere meiden, maar ik begrijp wel enigszins dat ze het boven 70 km/h niet meer leuk vinden. Hun petjes waaien af en het is bijna niet te doen, zeker bij nog hogere snelheden.

Nu heb ik ooit op het forum foto's gezien van een mooi stukje huisvlijt van plexiglas ; een soort windscherm voor de achterpassagiers. Ik kan er echter niets meer over terugvinden. Alvorens ik zelf ga knutselen zou ik nog wel wat tips en/of ervaringen willen vernemen....

odin1899
Donateur
Donateur

Re: Windscherm voor kinderen op achterbank (classic)

Bericht door odin1899 » ma 01 aug, 2016 22:50

Pausmobiel? :D

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » ma 01 aug, 2016 23:16

In de tijd dat ik nog geen windscherm had spande ik een plaid aan de leuningen v/d voorstoelen .Met een stevig elastiek van links naar recht .Dat werkte prima want ook voor zit je dan uit de tocht.En de achter zittende passagier(s) hadden geen klachten.

H.Geertsema
Geregistreerd lid

Bericht door H.Geertsema » di 02 aug, 2016 10:36

Het windscherm achter de achterste hoofdsteunen monteren met tieraps :wink:.
:O:

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » di 02 aug, 2016 21:20

Grappig, ik zat ook aan een plexiglasachtige oplossing te denken.
Blijf het volgen

Dit vond ik:

http://m.ebay.com/itm/261358915209?_mwBanner=1

H.Geertsema
Geregistreerd lid

Bericht door H.Geertsema » di 02 aug, 2016 22:10

De vraag is of de kids dan wel uit de wind zitten en het onderling contact wordt er ook niet beter op :roll:.
:O:

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » ma 08 aug, 2016 11:15

AeroHank schreef:Help ! Onze 2 kleine meiden van 5 en 7 jaar oud willen niet meer mee indien we met de kap open rijden in onze 900 classic cabrio.
....
En terecht, met alle respect. Wanneer heb je zelf achterin gezeten met open kap > 50 km./u.? Naast de wind is de temperatuur ook onaangenamer bij zulke snelheden. Kap open: geen passagiers achterin. Wees blij dat de meisjes tot nu toe dit wel wilden :D . Hier is geen oplossing voor. Mijn zoon zit voorin met de kap open en een winddeflector en alleen achterin met de kap dicht.

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » ma 08 aug, 2016 15:43

Die van mij zit achterin.
Dankzij de opgebouwde "steunen" veel minder last van de wind. Het helpt echt.

JimBo
Geregistreerd lid

Bericht door JimBo » ma 08 aug, 2016 16:09

Mijn dochters vinden het tot een bepaalde snelheid nog wel gaan, maar inderdaad boven 70km/u is het wel gedaan met de pret... Maar heeft er dan nog nooit iemand iets geknutseld, iets van een windscherm achter de hoofdsteunen van de achterbank? Aangezien de achterbank naar beneden kan worden geklapt moet het mogelijk zijn hier iets tussen te maken met een schermpje omhoog zou je denken... Probleem is misschien dat de lucht al neerslaat op de achterbank (vandaar dat het 'gewone' windscherm wel werkt), en dat daardoor een scherm op de achterbank helemaal geen functie gaat hebben... Ga er toch eens over nadenken, kijken of er iets is... Als die verhogingen die Jaap heeft iets doen, moet dit ook kunnen werken...

Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Doc » di 23 aug, 2016 23:17

Ik heb geen idee meer waar, maar ik heb ooit ook eens iets gezien inderdaad.....

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Areyonga
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Areyonga » di 23 aug, 2016 23:42

2 weken geleden nog gespot bij een cabrio in de Ardennen, was een audi of mercedes, zag het in een flits op een rotonde.
Was een plexiglas plaat die niet veel hoger uitkwam boven de hoofdsteunen van de achterbank.
Zoiets zou bij een caab ook moeten werken denk ik...maar of je dan alsnog geen last hebt van de rijwind???

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » wo 24 aug, 2016 21:32

JimBo
Geregistreerd lid

Bericht door JimBo » wo 24 aug, 2016 21:55

Juist, zoiets simpels moet toch mogelijk zijn

raspaardje
Donateur
Donateur

Bericht door raspaardje » do 25 aug, 2016 9:30

Werkt bij Mercedes een dergelijk geval achter de hoofdsteunen op de achterbank omdat er boven de voorruit ook een extra luchtgeleidingsgeval zit?

Plaats reactie