Nieuwe cabrio-rijder erbij!

Voor alle Saab cabrio rijders
Max_U
Geregistreerd lid

Nieuwe cabrio-rijder erbij!

Bericht door Max_U » za 16 apr, 2016 21:51

Hallo iedereen,

Het is zover, afgelopen week heb ik mijn saab cabrio gekocht. Misschien een bekend gezicht van enkele meetings. Het is een 20-Years anniversary, Hirsch-getunede 1.9TID uit 2006 geworden, en ik ben er echt ongelofelijk blij mee. Ben ook al een paar keer met de kap open weg geweest, heerlijk! Ik zit nu al een paar dagen met griep thuis en baal flink dat ik niet even lekker op pad kan gaan :(

De vrouw is er overigens ook zeer blij mee. Deze zomer naar Italië, La Spezia over de SS1, zalig. Kan niet wachten!

Voor nu een aantal kleine dingetjes waar ik mee bezig wil:
- Carkit in laten bouwen (ik bel veel vanuit de auto voor werk)
- Speakers vervangen. Sowieso in de dash, 1 kraakt iets.
- Center console tril en kraakvrij maken

Voor de carkit zit ik nog te twijfelen. Het mag van mij zo onzichtbaar mogelijk, maar de Parrot MKI9200 heeft wel als voordeel dat je USB en Bluetooth kan aansluiten. Het nadeel blijkt dan wel weer te zijn dat de geluidskwaliteit van de parrot-versterker niet al te best is..

Er zit als het goed is het Prestige 300W geluidssysteem in. Ik moet zeggen dat de kwaliteit van de muziek erg wisselt per nummer, en dat ik nog niet geheel onder de indruk ben. De speakers aan de achterzijde lijken weg te vallen en de subwoofer lijkt me vaak niet eens aanwezig. Daarnaast kraakt de linkerspeaker in het dashboard. Ik denk dat het vervangen van de dash en deurspeakers al een flink verschil gaat maken. Ik lees overal over de BA-speakers, maar die zijn nog lastig te krijgen..

Goed, pics or it didn't happen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Nieuwe cabrio-rijder erbij!

Bericht door Orphy » za 16 apr, 2016 22:55

Welkom, mooie wagen!

H.Geertsema
Geregistreerd lid

Bericht door H.Geertsema » zo 17 apr, 2016 2:41

Welkom, hij ziet er goed uit 8).

:O:

Leusdenaar
Donateur
Donateur

Bericht door Leusdenaar » zo 17 apr, 2016 7:23

Mooie auto !!! Gefeliciteerd met de aanwinst en veel plezier :D :D

raspaardje
Donateur
Donateur

Bericht door raspaardje » ma 18 apr, 2016 11:53

Welkom!
Mooie kleur...! :-)

Ik heb een zusje van jouw exemplaar in bezit, ook een 2006 9-3 Cabrio1.9 TiD 20 YE met Hirsch paprika.
En met dezelfde kwaaltjes...:-)

Tip: monteer een veerpootbrug indien die er nog niet in zit -> scheelt een hoop gekraak in het interieur.
Verder lekker met textieltape aan de slag om de >55k euro nieuwprijs van deze auto te kunnen rechtvaardigen...:-)
Zoek maar een beetje rond op het forum, er is genoeg info te vinden.

Veel plezier met deze eye catcher!

Randolph
Geregistreerd lid

Bericht door Randolph » di 19 apr, 2016 22:44

Komt deze beauty uit de achterhoek toevallig??

rdehaan
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door rdehaan » di 19 apr, 2016 22:54

Zo te zien de auto van Koen.

Max_U
Geregistreerd lid

Bericht door Max_U » wo 20 apr, 2016 8:51

Klopt, de auto komt uit de achterhoek en heb ik overgenomen van Koen.

Ik neem mijn mening over de geluidsinstallatie weer terug trouwens. Laat dat een les zijn dat je nooit een mening vormt over het geluidssysteem op basis van de 3FM zenderkwaliteit ;) Met een beetje aanpassingen een paar snoeiharde beats over de aux gespeeld, wat een geluid! Echt super.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » wo 20 apr, 2016 10:38

Jij zei, geluidkwaliteit wisselt per nummer. Misschien lag het aan het bereik :mrgreen:

Max_U
Geregistreerd lid

Bericht door Max_U » za 14 mei, 2016 19:22

Man man vandaag bezig geweest met de carkit, heb een Parrot MKI9200 gekocht. Ik was in de veronderstelling dat het met een Tel1 stekker wel enigzins haalbaar moet zijn om dit zelf te monteren. Zijpaneel los, stekker nergens te bekennen.
Bluetooth is aanwezig in de auto, evenals de microfoontjes bij de spiegel. Aan wat kan ik opmaken dat er wel telefoonvoorbereiding/handsfreevoorbereiding in zit, afgezien van radio loshalen en kijken of het stekkertje erin zit? (dit heb ik namelijk geprobeerd, maar kreeg het luchtrooster niet los :cry: )

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » za 14 mei, 2016 22:19

Nieuwe type dashboard? Zo ja dan is het of tel1 of Bluetooth. Niet en en.

alhambratti
Geregistreerd lid

Bericht door alhambratti » za 14 mei, 2016 23:43

Mooie auto en dito kleur.. veel plezier er mee..

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » zo 15 mei, 2016 12:15

Volgens de 2e foto is het de oude type dashboard. Wel een mooie kleur. :D

Max_U
Geregistreerd lid

Bericht door Max_U » zo 15 mei, 2016 22:21

Klopt, wel het oude type dashboard.

Ik heb dus bluetooth erin zitten (menuoptie is aanwezig) maar volgens mij geen telefoonbox achterin. Die zit dan toch boven de navi dvd-speler?

Edit: Het wordt er niet makkelijker van.. Van wat ik tot nu toe lees, als je geen tel1 hebt dan kun je dit oplossen met een ISO2CAR verloop, nummertje 86174 (http://www.carkit-shop.nl/kram-iso2car-86174.html" onclick="window.open(this.href);return false;). Echter, als ik dan ga kijken bij deze link (http://www.carkit-shop.nl/kram-iso2car- ... o2car.html" onclick="window.open(this.href);return false;) dan staat er dat het niet mogelijk is met het prestige geluidssysteem. Hoe ga ik dat dan wel oplossen? :-S+

Max_U
Geregistreerd lid

Bericht door Max_U » ma 04 jul, 2016 8:54

Zomaar in het topic van raspaardje gepost in plaats van mijn eigen, oeps. :oops:

Nou, de Parrot zit er in. Nog even aux aansluiten en ik ben klaar voor de vakantie!

De rotzooi:
Afbeelding

Het eindresultaat:
Afbeelding

Plaats reactie