93 Cabrio - gordel links voor zit gedraaid

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Daan112
Geregistreerd lid

93 Cabrio - gordel links voor zit gedraaid

Bericht door Daan112 » wo 02 jan, 2013 19:53

Hallo allemaal,

Mijn gordel in de Caab bj 2000 zit van binnen gedraaid en rolt daarom niet goed meer op.

Ik heb er vandaag naar gekeken en bij deurportel de plastic beschermrand eraf gehaald.
Ook heb ik de achterbank eruit gehaald om vervolgens aan de zijkant de bekleding eraf te halen.
Echter wou ik niet verder gaan met demonteren omdat ik niet zeker ben of dit de juiste weg is.
Zelf dacht ik dat de ronde bovenkant waar de gordel in gaat redelijk eenvoudig te verwijderen zou moeten zijn.

Kan iemand aub advies geven hoe ik de gordel links voor kan demonteren?

Alvast bedankt,
Daan

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: 93 Cabrio - gordel links voor zit gedraaid

Bericht door jansen » do 03 jan, 2013 14:44

Kan iemand aub advies geven hoe ik de gordel links voor kan demonteren?

Bij de cabrio moet het zijbekleding verwijdert worden, dit doe je door het dak geheel te openen en te laten zakken in de opberghoes de afdekplaat laat je recht omhoog staan, daarna haal je de achterbankzitting eruit linksonderin zitten 2borg schroeven een kwartslag draaien en dan eruit trekken, daarna met je kontaktsleutel de achterbankrugleuning naar voren laten klappen , aan de zijkant zit 1x een T30 boutje en ook zo,n kunstoffenkwartslag draaiende schroef, daarna van je instapdorpel de achterste bevestegingsschroef verwijderen pas daarna kan je de zijbekleding recht omhoog trekken en voorzichtig de stekker van de zijverlichting loshalen daarna wijst alles zich zelf, zolang je het kontakt niet aanzet zonder stekkeraansluiting van je gordelspanner dan gaat het airbag lampje ook niet branden.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » vr 04 jan, 2013 13:12

je kan er ook gewoon voor zorgen dat het gedraaide gedeelte weer eruit is door de gordel zo ver af te rollen dat het gedraaide gedeelte vrijkomt, dan de gordel vouwen en terugfrotten dat de draaiing opgeheven wordt

Daan112
Geregistreerd lid

Bericht door Daan112 » zo 06 jan, 2013 12:58

Bedankt voor de berichten. Ik ga het poging geven!!

Gr.
Daan

HenricoW
Geregistreerd lid

Bericht door HenricoW » di 12 nov, 2019 17:48

bij mij zit rechtsachter de gordel gedraaid, heeft iemand een tip hoe dit eenvoudig op te lossen?
Want op deze manier heeft mijn dochter last dat hij in haar nek niet lekker zit.
Alvast bedankt.
Henrico
Saab 93 cabrio 2006

gewoonikke
Geregistreerd lid

Bericht door gewoonikke » do 14 nov, 2019 3:20

RoccoH schreef:
vr 04 jan, 2013 13:12
je kan er ook gewoon voor zorgen dat het gedraaide gedeelte weer eruit is door de gordel zo ver af te rollen dat het gedraaide gedeelte vrijkomt, dan de gordel vouwen en terugfrotten dat de draaiing opgeheven wordt

Plaats reactie