Saab 900 Turbo V6 Cabriolet???

Voor alle Saab cabrio rijders
Nurburgking
Geregistreerd lid

Saab 900 Turbo V6 Cabriolet???

Bericht door Nurburgking » zo 29 jan, 2006 19:27

Ik ben al weer een tijdje op zoek naar een mooie Saab 900 Cabriolet. Gezien het enorme prijsverschil en het verschil in aanbod word het 99% zeker een duitsed import. Alleen kwam ik onlangs deze tegen. Ik weet dat het een amerikaanse import is, en dat er volgens de sticker een 2.5 motor in ligt. En als ik het blok zie doet het mij denken aan de gewone Saab 4-circilinder (met het rode Direct Ignition Bobine vlak). met Turbo. Achter op de auto staat 2.0 Turbo. of lees ik het verkeerd?

Zijn er dan 6-cilinder turbo's geweest in de 900?? naar mijn mening enkel een assymetrische 3.0 V6t uit de 9-5 Griffin en de diesel uit diezelfde 9-5...

Zijn er verder nog mensen met ervaringen over US modellen? Of toch maar beter bij originele duitsers blijven?

Nurburgking
Geregistreerd lid

Bericht door Nurburgking » zo 29 jan, 2006 19:32

Even de site vermelden....

http://www.uscars.sbn.bz

en ik heb hem via mobile.de gevonden, uiteraard.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 29 jan, 2006 19:52

Er zijn in de NG900 nooit 6 cilinders met turbo geweest.

mickson
Geregistreerd lid

Bericht door mickson » wo 01 feb, 2006 23:13

er is in ieder geval iets raars aan de hand: een V6 turbo is volgens mij onzin. bovendien herken je een V6 aan twee zaken: het embleem op de grill en de dubbele uitlaat. De laatste zie je hier helemaal niet, het embleem zie je alleen op de close up van de motor!!! Volgens mij had je 'm op die andere toch ook moeten zien?

De motor lijkt trouwens niet op de mijne, maar die is van 95... aan de uitlaat uitgangen (weet niet hoe dat heet) te zien lijkt me een 4 cilinder.
mick

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 02 feb, 2006 0:26

een ex-V6 met een 2.0 Turbo van 185pk d'r in?

davidjoost

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » do 02 feb, 2006 1:43

davidjoost schreef:een ex-V6 met een 2.0 Turbo van 185pk d'r in?

davidjoost
Nope, een originele 2.0 turbo, maar een verkoper die niet weet wat ie heeft...

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 02 feb, 2006 8:15

VOlgnes mij is er een verkeerde grill ingehangen. Schade Gehad en goedkoop gerepareerd??

900 turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door 900 turbo S » do 02 feb, 2006 9:49

aan het motorblok te zien is het de 4 cilinder turbo en zeker geen V6 van opel. Ben bang dat deze auto schade heeft gehad en dat ze de voorkant (i.i.g. grille en voorste brug hebben vervangen. Daar zit nl. de V6 emission system op geplakt en de sticker lijkt niet nieuw .......

RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » do 02 feb, 2006 11:14

mickson schreef:er is in ieder geval iets raars aan de hand: een V6 turbo is volgens mij onzin. bovendien herken je een V6 aan twee zaken: het embleem op de grill en de dubbele uitlaat. De laatste zie je hier helemaal niet, het embleem zie je alleen op de close up van de motor!!! Volgens mij had je 'm op die andere toch ook moeten zien?

De motor lijkt trouwens niet op de mijne, maar die is van 95... aan de uitlaat uitgangen (weet niet hoe dat heet) te zien lijkt me een 4 cilinder.
mick
Heej Mickson, weet je dat zeker van die dubbele uitlaat. Ik heb nog een 900 2.5 V6 SE uit november 1995, maar daar zit ie niet op en deze auto is toch helemaal origineel van de dealer gekomen (ASM Amsterdam). Later alleen leren bekleding en houten dash toegevoegd. De motor levert trouwens evenveel vermogen als mijn huidige 9-3 sport sedan 2.0t, maar voor mijn gevoel was het koppel van de V6 hoger (ik ken de cijfers daarvan niet uit mijn hoofd).

Rob

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » do 02 feb, 2006 14:29

Klopt geen hout van idd.

Motor is idd een 2.0 turbo. Dit zegt ook de achterkant van de auto.
Verhicle emissie plaatje en de grille kloppen niet met de motor.
Belangrijkste......stuur is van de 9-3. Schade lijkt me dan ook niet echt onwaarschijnlijk. De vraag is alleen hoe erg?!

Swedish_90
Geregistreerd lid

Bericht door Swedish_90 » do 02 feb, 2006 17:25

erik schreef:Belangrijkste......stuur is van de 9-3. Schade lijkt me dan ook niet echt onwaarschijnlijk. De vraag is alleen hoe erg?!
Alle 900's van MY98 hadden dat stuur al, net zo als de '9-3-kap', en een andere versnellingsbak.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » do 02 feb, 2006 17:31

:oops: weer wat nieuws geleerd.

mickson
Geregistreerd lid

Bericht door mickson » vr 03 feb, 2006 9:05

[quote="RG-64Heej Mickson, weet je dat zeker van die dubbele uitlaat. Ik heb nog een 900 2.5 V6 SE uit november 1995, maar daar zit ie niet op en deze auto is toch helemaal origineel van de dealer gekomen (ASM Amsterdam).
Rob[/quote]
Nee, nu je het zegt weet ik dat niet zeker. Ik heb 'm zelf en heb 'm op andere V6-en zien zitten. Geen flauw idee (meer) waarom ik er van uit ga dat dat standaard is. Ik zal er eens een studie aan wijden...

RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » vr 03 feb, 2006 21:02

mickson schreef:Nee, nu je het zegt weet ik dat niet zeker. Ik heb 'm zelf en heb 'm op andere V6-en zien zitten. Geen flauw idee (meer) waarom ik er van uit ga dat dat standaard is. Ik zal er eens een studie aan wijden...
Ik kan me ook vergissen hoor. Maar als er origineel een dubbele onder hoort, dan zou ik de mijne ook maar eens moeten vervangen!

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » vr 03 feb, 2006 22:14

Onder een V6 hoort een dubbel eindpijpje. Wel alleen aan de linkerzijde.

Waarschijnlijk een vorige eigenaar die de V6 demper te duur vond. Oid

Plaats reactie