Saab 900 Turbo V6 Cabriolet???
-
Nurburgking
- Geregistreerd lid
Saab 900 Turbo V6 Cabriolet???
Ik ben al weer een tijdje op zoek naar een mooie Saab 900 Cabriolet. Gezien het enorme prijsverschil en het verschil in aanbod word het 99% zeker een duitsed import. Alleen kwam ik onlangs deze tegen. Ik weet dat het een amerikaanse import is, en dat er volgens de sticker een 2.5 motor in ligt. En als ik het blok zie doet het mij denken aan de gewone Saab 4-circilinder (met het rode Direct Ignition Bobine vlak). met Turbo. Achter op de auto staat 2.0 Turbo. of lees ik het verkeerd?
Zijn er dan 6-cilinder turbo's geweest in de 900?? naar mijn mening enkel een assymetrische 3.0 V6t uit de 9-5 Griffin en de diesel uit diezelfde 9-5...
Zijn er verder nog mensen met ervaringen over US modellen? Of toch maar beter bij originele duitsers blijven?
Zijn er dan 6-cilinder turbo's geweest in de 900?? naar mijn mening enkel een assymetrische 3.0 V6t uit de 9-5 Griffin en de diesel uit diezelfde 9-5...
Zijn er verder nog mensen met ervaringen over US modellen? Of toch maar beter bij originele duitsers blijven?
-
Nurburgking
- Geregistreerd lid
Even de site vermelden....
http://www.uscars.sbn.bz
en ik heb hem via mobile.de gevonden, uiteraard.
http://www.uscars.sbn.bz
en ik heb hem via mobile.de gevonden, uiteraard.
-
mickson
- Geregistreerd lid
er is in ieder geval iets raars aan de hand: een V6 turbo is volgens mij onzin. bovendien herken je een V6 aan twee zaken: het embleem op de grill en de dubbele uitlaat. De laatste zie je hier helemaal niet, het embleem zie je alleen op de close up van de motor!!! Volgens mij had je 'm op die andere toch ook moeten zien?
De motor lijkt trouwens niet op de mijne, maar die is van 95... aan de uitlaat uitgangen (weet niet hoe dat heet) te zien lijkt me een 4 cilinder.
mick
De motor lijkt trouwens niet op de mijne, maar die is van 95... aan de uitlaat uitgangen (weet niet hoe dat heet) te zien lijkt me een 4 cilinder.
mick
-
Marc
- Lid van verdienste
-
Injectie
- Moderator
-
900 turbo S
- Geregistreerd lid
-
RG-64
- Geregistreerd lid
Heej Mickson, weet je dat zeker van die dubbele uitlaat. Ik heb nog een 900 2.5 V6 SE uit november 1995, maar daar zit ie niet op en deze auto is toch helemaal origineel van de dealer gekomen (ASM Amsterdam). Later alleen leren bekleding en houten dash toegevoegd. De motor levert trouwens evenveel vermogen als mijn huidige 9-3 sport sedan 2.0t, maar voor mijn gevoel was het koppel van de V6 hoger (ik ken de cijfers daarvan niet uit mijn hoofd).mickson schreef:er is in ieder geval iets raars aan de hand: een V6 turbo is volgens mij onzin. bovendien herken je een V6 aan twee zaken: het embleem op de grill en de dubbele uitlaat. De laatste zie je hier helemaal niet, het embleem zie je alleen op de close up van de motor!!! Volgens mij had je 'm op die andere toch ook moeten zien?
mick
Rob
-
Erik
- Lid van verdienste
-
Swedish_90
- Geregistreerd lid
-
mickson
- Geregistreerd lid
[quote="RG-64Heej Mickson, weet je dat zeker van die dubbele uitlaat. Ik heb nog een 900 2.5 V6 SE uit november 1995, maar daar zit ie niet op en deze auto is toch helemaal origineel van de dealer gekomen (ASM Amsterdam).
Rob[/quote]
Nee, nu je het zegt weet ik dat niet zeker. Ik heb 'm zelf en heb 'm op andere V6-en zien zitten. Geen flauw idee (meer) waarom ik er van uit ga dat dat standaard is. Ik zal er eens een studie aan wijden...
Rob[/quote]
Nee, nu je het zegt weet ik dat niet zeker. Ik heb 'm zelf en heb 'm op andere V6-en zien zitten. Geen flauw idee (meer) waarom ik er van uit ga dat dat standaard is. Ik zal er eens een studie aan wijden...
-
RG-64
- Geregistreerd lid
Ik kan me ook vergissen hoor. Maar als er origineel een dubbele onder hoort, dan zou ik de mijne ook maar eens moeten vervangen!mickson schreef:Nee, nu je het zegt weet ik dat niet zeker. Ik heb 'm zelf en heb 'm op andere V6-en zien zitten. Geen flauw idee (meer) waarom ik er van uit ga dat dat standaard is. Ik zal er eens een studie aan wijden...
-
Injectie
- Moderator