"fluiten van ramen"

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Lucas
Geregistreerd lid

"fluiten van ramen"

Bericht door Lucas » wo 18 jan, 2006 22:34

Beste allen,

Ik ben in het bezit van een Saab cabrio uit 1996. Het is een geweldige auto waar ik veel plezier van heb. Er is echter een puntje waar ik me gruwelijk aan irriteer....

De twee rechter ramen sluiten niet goed tegen elkaar waardoor het er tocht ontstaat. Ik heb de deurbekleding er al afgehaald om de raam af te stellen maar dit mocht helaas niet baten. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem nu moet oplossen?! Kan ik ook het achterste (kleine) raam afstellen?

Ik hoor graag een reactie van iemand die me kan helpen.

BVD!

ARROWS
Geregistreerd lid

Bericht door ARROWS » wo 18 jan, 2006 23:16

Er vanuit gaande dat je electrische ramen zijn: Zijn de motoren nog wel sterk genoeg om deze aan te drukken ?

snuffel
Geregistreerd lid

Bericht door snuffel » do 19 jan, 2006 17:51

heb het zelfde met een niet-cabrio.
hoe stel je het raammechanisme precies af?

Lucas
Geregistreerd lid

Bericht door Lucas » wo 25 jan, 2006 22:17

De ramen zijn gewoon te sluiten dus de motortjes zijn nog prima in orde. Ik vermoed dat je de raam ergens horizontaal kunt afstellen. Weet iemand of het kleine raam ook is af te stellen?

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 26 jan, 2006 10:39

Afstelling ramen cabrio:

als je het deurpaneel erafhaalt zie je op/in het raam aan de achterzijde vd deur onderop een bout waar sleutel 10 op past (met wat ringen erachter). Deze kun je verticaal stellen. Omhoog schuiven betekent dat de raam lager sluit (loopt eerder tegen de aanslag bovenin het raamframe) en vice versa. Fluitje van een cent.

Aansluiten van deurraam op de kleine achterraam kan gesteld worden door de achterste paneel (die met de box erin) eraf te halen en bovenop (aan deurkant) met sleutel 13 een bout los te draaien waarmee je de raamgeleider naar binnen en buiten kunt schuiven.

snuffel
Geregistreerd lid

Bericht door snuffel » vr 27 jan, 2006 0:40

kan je me eens een foto geven van welke bout je bedoelt?

Plaats reactie