Aftermarket radio inbouwen

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
93cabrio
Geregistreerd lid

Aftermarket radio inbouwen

Bericht door 93cabrio » do 05 jan, 2006 12:07

Heb een Cabrio van 2004 en wil graag de standaard radio cd speler vervangen door eem ms4200 navigatie systeem.
Als ik de standaard radio eruit haal zit ik met een gat dat niet voldoet aan de Din norm :lol: :lol:

Weet een van jullie waar ik een inbouw behuizing (din-frame) kan kopen?

Alvast bedankt voor alle hulp.

Ben

Remco
Donateur
Donateur

Bericht door Remco » do 05 jan, 2006 23:31

Je hebt een 9-3 SS Cabrio neem ik aan? Je weet dat het systeem uit meerdere delen bestaat, ICM (bedieningsunit), radio (zit op je cd speler geschroefd zie je niet) en de cd speler?

Je kunt niet zomaar een gedeelte weg halen, het andere zal dan niet meer werken (o.a de sid). Het systeem werkt met optische busdraden en is digitaal aan elkaar gekoppeld. Als je een onderdeel weghaald is de lus niet meer rond zeg maar en dan werken delen niet meer zoals bv je versteker. Ook heeft de auto geen normale DIN stekkers voor voeding en luidsprekers.

Je kunt volgens mij alleen de CD speler verwijderen, je hebt namelijk ook SSen waar deze niet in zit. Je zou hier dus wat anders kunnen inbouwen maar aansluiten wordt een heel ander verhaal. Een gewoon aftermarket Navi systeem met beeldscherm moet wel kunnen.

Ik heb het bestaande ES1 systeem vervangen door het Saab Navigatiesysteem. Dit werkt perfect en staat optisch ook erg mooi.

93cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door 93cabrio » vr 06 jan, 2006 9:24

Bedankt voor je antwoord.

Sorry :oops: maar ik ben niet zo duidelijk geweest in mijn informatie.
Ik heb geen SS maar geen woon een hele mooie 900 9-3! Weet niet of dat wat uitmaakt?

Remco
Donateur
Donateur

Bericht door Remco » vr 06 jan, 2006 14:23

93cabrio schreef:Bedankt voor je antwoord.

Sorry :oops: maar ik ben niet zo duidelijk geweest in mijn informatie.
Ik heb geen SS maar geen woon een hele mooie 900 9-3! Weet niet of dat wat uitmaakt?
Euhh ja, dat maakt heel wat uit! Weet je zeker dat je een 2004 hebt? Kan zijn maar zul je één van de allerlaatste 'oude' 9-3's hebben van modeljaar 2003 welke in 2004 op kenteken is gezet.

De oudere 9-3 heeft nog de normale DIN connectors en hier kun je dus vrij eenvoudig een normale radio op aansluiten. Normaal gezien wordt er bij een normaal DIN formaat radio een inbouwslede geleverd welke je gebruikt. Je kunt bij de saab dealer een opbergvakje kopen om het onstane gat op te vullen. Enige dat niet meer werkt is je stuurwielbediening en de radio informatie in je SID, das alles.

Wel even opletten als je je bestaande Saab radio wil verkopen, deze moet eerst door de dealer afgekoppeld worden met Tech 2 anders kun je hem niet gebruiken in een andere 9-3. Wil je hem later weer in je eigen 9-3 bouwen dan hoef je niets te doen.

Plaats reactie