Favoriete kleur 900 classic cabrio!

Voor alle Saab cabrio rijders
900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » zo 21 jan, 2007 1:08

@ HansWim: Neeeee.. deze komt uit Haarlem :-)

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » zo 21 jan, 2007 13:50

900 SE C schreef:deze komt uit Haarlem :-)
Heb je misschien ook foto's Klaas?
Frank Damen schreef:Smoke Beige Metallic
Donkergrijs
Zwarte kap
Saab 900 Classic cabrio kleur? :roll:

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » zo 21 jan, 2007 13:54

Zeker !! ASAP, Z.S.M. "zaterdag" is (helaas) zaterdag de 27e. ..

Klaas

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » zo 21 jan, 2007 14:20

900 SE C schreef:Zeker !! ASAP, Z.S.M. "zaterdag" is (helaas) zaterdag de 27e. ..

Klaas
Ben ik benieuwd Klaas!
Gefeliciteerd met de aankoop :headbang2:

Kom je er de 11e ook mee naar Rosmalen?

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » zo 21 jan, 2007 14:22

Op de terugweg uit Frankrijk..Houd ik in beraad!

roberto
Geregistreerd lid

Bericht door roberto » zo 21 jan, 2007 18:19

aardige vraag thijs!!

de mooiste combinatie voor een classic is die op de foto,Aubergine kleur nr 241 met licht leren bekleding.(pamir J32)
robert

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » ma 22 jan, 2007 22:52

roberto schreef:aardige vraag thijs!!

de mooiste combinatie voor een classic is die op de foto,Aubergine kleur nr 241 met licht leren bekleding.(pamir J32)
robert
Ben ik helemaal mee eens. Ra ra...hoe is het mogelijk?

Afbeelding

Afbeelding :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 22 jan, 2007 22:55

Ik ben even sprakeloos! :shock: Wat een ongelooflijk ubergeile auto! :shock: :D :D

Wel het 'S' embleem even vervangen door het 'Turbo S' embleem, het is tenslotte nu een Full Pressure Turbo! :D :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 22 jan, 2007 23:00

PB :wink:

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » di 23 jan, 2007 21:50

sjoerdk schreef:Ik ben even sprakeloos! :shock: Wat een ongelooflijk ubergeile auto! :shock: :D :D

Wel het 'S' embleem even vervangen door het 'Turbo S' embleem, het is tenslotte nu een Full Pressure Turbo! :D :wink:

Thx!

Ik wil hem zo orgineel mogelijk houden, dus geen Turbo S op de achterkant. Enige subtiele verwijzing naar de extra power is het wilde elandje. (dikke neus naar Ferrari ha,ha...)

Afbeelding

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » za 03 mar, 2007 16:23

cobra427 schreef:

robert
Is de kleur mica aubergine (nr 241) solid of toch metallic?

O wacht even, ik heb al meer info gevonden:

viewtopic.php?t=13350&highlight=aubergine

Nog een vraag dan. Wat is er zo speciaal aan een Mica lak, aangezien alleen de Ruby Red en de Aubergine kleurige Saabs deze mica lak hebben...?

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » za 03 mar, 2007 17:13

Tenfour schreef:
cobra427 schreef:

robert
Is de kleur mica aubergine (nr 241) solid of toch metallic?

O wacht even, ik heb al meer info gevonden:

viewtopic.php?t=13350&highlight=aubergine

Nog een vraag dan. Wat is er zo speciaal aan een Mica lak, aangezien alleen de Ruby Red en de Aubergine kleurige Saabs deze mica lak hebben...?
Zo wat ik begrepen heb heeft hij een extra laklaag (mica)waardoor je kleur wisselingen hebt. (door licht/hoek/inval). Bij bewolkt weer lijkt het op donkergrijs, maar in de volle zon zie je echt aubergine/paars.
En een extra laklaag is ook nog eens een extra bescherming tegen de roest. (heb ik dan ook (nog)geen last van) :lol:

Afbeelding

Hierboven een foto toen ik hem net van mijn vader overgenomen had.
(nog met 15inch aero`s en LPT met orgineel uitlaatsysteem) Zo zijn ze toen in Belgie en Engeland als Special geleverd. Full Options)

Op deze foto zie je goed dat hij aubergine/paars kleurt in de zon.

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » za 03 mar, 2007 17:35

cobra427 schreef:Zo wat ik begrepen heb heeft hij een extra laklaag (mica) waardoor je kleur wisselingen hebt. (door licht/hoek/inval). Bij bewolkt weer lijkt het op donkergrijs, maar in de volle zon zie je echt aubergine/paars.
En een extra laklaag is ook nog eens een extra bescherming tegen de roest.
Bedankt voor de uitleg! Op deze site had ik ook nog wat aanvullende informatie gevonden:

http://www.secondchancegarage.com/public/325.cfm
Metallics consist of fine particles of aluminum, mica or other compounds, mixed into the color. These particles create the glitter effect that makes the paints so popular.

Tri-coats are usually called "pearls." These finishes have three separate layers, consisting of a color coat, pearl coat and clear coat. The pearl coat is a transparent paint with fine mica chips mixed in. Pearl coats are very difficult to apply.
Binnenkort hoop ik een proefrit te maken in zo´n zelfde Classic Cabrio Aero als die van jou...en misschien... :roll:

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » za 03 mar, 2007 21:30

Tenfour schreef:
cobra427 schreef:Zo wat ik begrepen heb heeft hij een extra laklaag (mica) waardoor je kleur wisselingen hebt. (door licht/hoek/inval). Bij bewolkt weer lijkt het op donkergrijs, maar in de volle zon zie je echt aubergine/paars.
En een extra laklaag is ook nog eens een extra bescherming tegen de roest.
Bedankt voor de uitleg! Op deze site had ik ook nog wat aanvullende informatie gevonden:

http://www.secondchancegarage.com/public/325.cfm
Metallics consist of fine particles of aluminum, mica or other compounds, mixed into the color. These particles create the glitter effect that makes the paints so popular.

Tri-coats are usually called "pearls." These finishes have three separate layers, consisting of a color coat, pearl coat and clear coat. The pearl coat is a transparent paint with fine mica chips mixed in. Pearl coats are very difficult to apply.
Binnenkort hoop ik een proefrit te maken in zo´n zelfde Classic Cabrio Aero als die van jou...en misschien... :roll:
Bedoel je dat je serieus bezig bent om een mica aubergine special aan te schaffen? Ik heb me laten vertellen dat er maar z`n 50st rond rijden.....dan heb je mazzel... :wink:
Komt die van jou ook uit Belgie?

Kortom: Tijd voor een 241 special meeting! :O:

Laat alsjeblieft even weten hoe de testrit is bevallen en /of je nog ervaringsvragen hebt.

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » zo 04 mar, 2007 0:06

cobra427 schreef:Bedoel je dat je serieus bezig bent om een mica aubergine special aan te schaffen? Ik heb me laten vertellen dat er maar z`n 50st rond rijden.....dan heb je mazzel... :wink:

Komt die van jou ook uit Belgie?

Kortom: Tijd voor een 241 special meeting! :O:

Laat alsjeblieft even weten hoe de testrit is bevallen en /of je nog ervaringsvragen hebt.
Ja, deze komt ook uit België! Ik kan pas volgende week zaterdag meer over deze auto vertellen...

Plaats reactie