Favoriete kleur 900 classic cabrio!
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

-
900 SE C
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
roberto
- Geregistreerd lid
-
cobra427
- Geregistreerd lid
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
cobra427
- Geregistreerd lid
sjoerdk schreef:Ik ben even sprakeloos!Wat een ongelooflijk ubergeile auto!
![]()
![]()
![]()
Wel het 'S' embleem even vervangen door het 'Turbo S' embleem, het is tenslotte nu een Full Pressure Turbo!![]()
Thx!
Ik wil hem zo orgineel mogelijk houden, dus geen Turbo S op de achterkant. Enige subtiele verwijzing naar de extra power is het wilde elandje. (dikke neus naar Ferrari ha,ha...)

-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Is de kleur mica aubergine (nr 241) solid of toch metallic?cobra427 schreef:roberto schreef:aardige vraag thijs!!
de mooiste combinatie voor een classic is die op de foto,Aubergine kleur nr 241 met licht leren bekleding.(pamir J32)
robert
O wacht even, ik heb al meer info gevonden:
viewtopic.php?t=13350&highlight=aubergine
Nog een vraag dan. Wat is er zo speciaal aan een Mica lak, aangezien alleen de Ruby Red en de Aubergine kleurige Saabs deze mica lak hebben...?
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Zo wat ik begrepen heb heeft hij een extra laklaag (mica)waardoor je kleur wisselingen hebt. (door licht/hoek/inval). Bij bewolkt weer lijkt het op donkergrijs, maar in de volle zon zie je echt aubergine/paars.Tenfour schreef:Is de kleur mica aubergine (nr 241) solid of toch metallic?cobra427 schreef:roberto schreef:aardige vraag thijs!!
de mooiste combinatie voor een classic is die op de foto,Aubergine kleur nr 241 met licht leren bekleding.(pamir J32)
robert
O wacht even, ik heb al meer info gevonden:
viewtopic.php?t=13350&highlight=aubergine
Nog een vraag dan. Wat is er zo speciaal aan een Mica lak, aangezien alleen de Ruby Red en de Aubergine kleurige Saabs deze mica lak hebben...?
En een extra laklaag is ook nog eens een extra bescherming tegen de roest. (heb ik dan ook (nog)geen last van)

Hierboven een foto toen ik hem net van mijn vader overgenomen had.
(nog met 15inch aero`s en LPT met orgineel uitlaatsysteem) Zo zijn ze toen in Belgie en Engeland als Special geleverd. Full Options)
Op deze foto zie je goed dat hij aubergine/paars kleurt in de zon.
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Bedankt voor de uitleg! Op deze site had ik ook nog wat aanvullende informatie gevonden:cobra427 schreef:Zo wat ik begrepen heb heeft hij een extra laklaag (mica) waardoor je kleur wisselingen hebt. (door licht/hoek/inval). Bij bewolkt weer lijkt het op donkergrijs, maar in de volle zon zie je echt aubergine/paars.
En een extra laklaag is ook nog eens een extra bescherming tegen de roest.
http://www.secondchancegarage.com/public/325.cfm
Binnenkort hoop ik een proefrit te maken in zo´n zelfde Classic Cabrio Aero als die van jou...en misschien...Metallics consist of fine particles of aluminum, mica or other compounds, mixed into the color. These particles create the glitter effect that makes the paints so popular.
Tri-coats are usually called "pearls." These finishes have three separate layers, consisting of a color coat, pearl coat and clear coat. The pearl coat is a transparent paint with fine mica chips mixed in. Pearl coats are very difficult to apply.
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Bedoel je dat je serieus bezig bent om een mica aubergine special aan te schaffen? Ik heb me laten vertellen dat er maar z`n 50st rond rijden.....dan heb je mazzel...Tenfour schreef:Bedankt voor de uitleg! Op deze site had ik ook nog wat aanvullende informatie gevonden:cobra427 schreef:Zo wat ik begrepen heb heeft hij een extra laklaag (mica) waardoor je kleur wisselingen hebt. (door licht/hoek/inval). Bij bewolkt weer lijkt het op donkergrijs, maar in de volle zon zie je echt aubergine/paars.
En een extra laklaag is ook nog eens een extra bescherming tegen de roest.
http://www.secondchancegarage.com/public/325.cfm
Binnenkort hoop ik een proefrit te maken in zo´n zelfde Classic Cabrio Aero als die van jou...en misschien...Metallics consist of fine particles of aluminum, mica or other compounds, mixed into the color. These particles create the glitter effect that makes the paints so popular.
Tri-coats are usually called "pearls." These finishes have three separate layers, consisting of a color coat, pearl coat and clear coat. The pearl coat is a transparent paint with fine mica chips mixed in. Pearl coats are very difficult to apply.
Komt die van jou ook uit Belgie?
Kortom: Tijd voor een 241 special meeting!
Laat alsjeblieft even weten hoe de testrit is bevallen en /of je nog ervaringsvragen hebt.
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Ja, deze komt ook uit België! Ik kan pas volgende week zaterdag meer over deze auto vertellen...cobra427 schreef:Bedoel je dat je serieus bezig bent om een mica aubergine special aan te schaffen? Ik heb me laten vertellen dat er maar z`n 50st rond rijden.....dan heb je mazzel...![]()
Komt die van jou ook uit Belgie?
Kortom: Tijd voor een 241 special meeting!![]()
Laat alsjeblieft even weten hoe de testrit is bevallen en /of je nog ervaringsvragen hebt.