Na het lassen de naden even netjes gladslijpen en daar zie je dan niets meer vanReinO schreef:gezien mijn beperkte lasvaardigheden ga ik dat zeker niet laten zien op het forum.
het zit wel goed vast maar te lelijke lasnaden gewoon.
Veerpootbrug achteras
-
stefanR
- Donateur (2x)

Re: Veerpootbrug achteras
-
ss50marc
- Donateur

Hey, cool om het gewoon zelf te maken idd!
maar eh ..ben je niet bang door zoals je zelf aangeeft de werking van het (bovenste) rubber buiten werking te stellen, je het inwendige mechaniek van de schokdempers aan te hoge zijdelingse krachten bloot stelt?
Heb zelf dit ding http://www.abbottracing.net/product.php?id_product=220 hoog op m'n verlanglijstje staan... Plaatjes is niet voor Cab maar ze hebben ook een Cab-versie. Weet niet hoeveel aanschroefpunten. Wel een hoop geld... misschien heb ik ook wel interesse in een made in holland versie
Marc
maar eh ..ben je niet bang door zoals je zelf aangeeft de werking van het (bovenste) rubber buiten werking te stellen, je het inwendige mechaniek van de schokdempers aan te hoge zijdelingse krachten bloot stelt?
Heb zelf dit ding http://www.abbottracing.net/product.php?id_product=220 hoog op m'n verlanglijstje staan... Plaatjes is niet voor Cab maar ze hebben ook een Cab-versie. Weet niet hoeveel aanschroefpunten. Wel een hoop geld... misschien heb ik ook wel interesse in een made in holland versie
Marc
-
Paskalius
- Donateur

Het principe is dat de dempers beter met de carrosserie én onderling worden verbonden door de brug. Net als de veerpootbrug aan de voorkant. (Zijdelingse)krachten worden beter verdeeld. Hierdoor wordt de achterkant meer een eenheid en een stuk stabieler. Ik ben er erg tevreden over.
Wat een geld voor zo'n stuk Abbott staal zeg
Wat een geld voor zo'n stuk Abbott staal zeg
-
ReinO
- Donateur (2x)

250 pond en dan zit aan de carros vastgelast. dan is die veerpootbrug de betere oplossing vind ik. En een stuk goedkoper.
Ik ga voor dikker staal dan hoef ik niet eens te lassen en steekt er alleen een balkje recht over in de kofferbak.
Bovenop de shock is nog draad zat over.
Ik ga voor dikker staal dan hoef ik niet eens te lassen en steekt er alleen een balkje recht over in de kofferbak.
-
ss50marc
- Donateur

Ja maar toch met als verschil dat je aan de voorkant alleen de carosserie verstijft en de toplagers van de schokdempers niet buiten spel zit? (Heb zelf een brug van JWF erin, wat een verbetering!
)
Geloof ook wel dat het een stuk beter rijdt maar heb toch nog geen lekker gevoel bij de zijdelingse krachten. Ipv je rubbers te belasten en vervormen bij, laten we zeggen gas los reactie in een bocht en de kont komt beetje omzetten, komen nu toch alle zijdelingse krachten direct op het binnenleven van de schokdemper zelf? Lijkt mij dat een schokdemper daar niet voor ontworpen is en overmatig snel kan gaat slijten. Maar goed, ik heb er zelf geen ervaring mee... probeer alleen logisch te redeneren
Iemand die het al dan niet sneller slijten van je schokdempers beter kan onderbouwen? 
Geloof ook wel dat het een stuk beter rijdt maar heb toch nog geen lekker gevoel bij de zijdelingse krachten. Ipv je rubbers te belasten en vervormen bij, laten we zeggen gas los reactie in een bocht en de kont komt beetje omzetten, komen nu toch alle zijdelingse krachten direct op het binnenleven van de schokdemper zelf? Lijkt mij dat een schokdemper daar niet voor ontworpen is en overmatig snel kan gaat slijten. Maar goed, ik heb er zelf geen ervaring mee... probeer alleen logisch te redeneren
-
ReinO
- Donateur (2x)

goed punt,
Maar aan de voorkant gebeurt hetzelfde en hebben we wel een strutbar. En ik denk dat dan de banden rechter blijven staan en de shocks niet meer kunnen torderen: dat wordt dan allemaal opgevangen door de veer en de shock. Eigenlijk zou die bij het dikkere staal van de 900ng dus meer te lijden hebben dan het dunner plaatstaal van de 9-3. Ik denk dat die belasting van de shocks meevalt.
Maar aan de voorkant gebeurt hetzelfde en hebben we wel een strutbar. En ik denk dat dan de banden rechter blijven staan en de shocks niet meer kunnen torderen: dat wordt dan allemaal opgevangen door de veer en de shock. Eigenlijk zou die bij het dikkere staal van de 900ng dus meer te lijden hebben dan het dunner plaatstaal van de 9-3. Ik denk dat die belasting van de shocks meevalt.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Plus dat je hem bij het halen van de kerstboom of het Ikea pakket meteen er ff uithaalt!ReinO schreef:250 pond en dan zit aan de carros vastgelast. dan is die veerpootbrug de betere oplossing vind ik. En een stuk goedkoper.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Voor de hatchback rijders hier die interesse hebben in zo'n brace achterin; Dit is misschien interessant.
-
ReinO
- Donateur (2x)

120 dollar plus verzendkosten: heb jij mijn veerpootbrug al gezien? minstens zo goed en 0 euro.
-
Paskalius
- Donateur

Hij is mooi geworden Rein. Ik nog vol spanning zoeken naar die lasnaden 
Nadeel van alleen een strutbrace is dat ie verder geen verband heeft met de carrosserie.
Nadeel van alleen een strutbrace is dat ie verder geen verband heeft met de carrosserie.
-
ReinO
- Donateur (2x)

dat dacht ik ook, maar ik merk alleen maar heel veel voordelen nu al.
Mocht ik nog een stap willen maken dan kan ik zo naar die dwarsbalk. Maar echt nu niet nodig.
Mocht ik nog een stap willen maken dan kan ik zo naar die dwarsbalk. Maar echt nu niet nodig.
-
Chilly-Pepper
- Donateur

Mooi Project....
Heb een tijd geleden aan hetzelfde zitten denken... Kwam toen tot de conclusie dat de Caab een flink stuk staal tussen de veerpoot towers heeft zitten...
Ik begrijp nu van dit project dat dit geen effect heeft op de body stijfheid?
Dan voor de doeners.... Een veerpoot brug aan de voorzijde staat boven op de towers.... is NIET hard aan de voorpoten verbonden volgens mij...
Ik ben bang dat de stijfheid die jullie nu toeschrijven aan de Achterpoot brug weg komt uit het feit dat die schokbrekers geen zijwaardse beweging meer kunnen maken.
De standaard poot top lagers zijn daar wel voor bedoeld en met een reden....
Doen ze dat niet dan zal met iedere Wiel beweging je schokbreker in de lengte richting onder een stuk spanning komen te staan want je wiel beweegt niet rechtlijnig op en neer maar door de geometrie volgens mij altijd schuin c.q rond (als je beweging in zijn geheel zou kunnen zien...)
Ik denk dat je de Towers wel onderling kunt verbinden....en ook een stuk lager op de tower ... Maar ik zou de toplagers niet vast zetten.
Ik hoop eerlijk gezegd dat ik geen gelijk heb mannen, want dit is wel een heel leuk project. Wie maakt mij wijzer of kan het tegendeel beredeneren.
Heb een tijd geleden aan hetzelfde zitten denken... Kwam toen tot de conclusie dat de Caab een flink stuk staal tussen de veerpoot towers heeft zitten...
Ik begrijp nu van dit project dat dit geen effect heeft op de body stijfheid?
Dan voor de doeners.... Een veerpoot brug aan de voorzijde staat boven op de towers.... is NIET hard aan de voorpoten verbonden volgens mij...
Ik ben bang dat de stijfheid die jullie nu toeschrijven aan de Achterpoot brug weg komt uit het feit dat die schokbrekers geen zijwaardse beweging meer kunnen maken.
De standaard poot top lagers zijn daar wel voor bedoeld en met een reden....
Doen ze dat niet dan zal met iedere Wiel beweging je schokbreker in de lengte richting onder een stuk spanning komen te staan want je wiel beweegt niet rechtlijnig op en neer maar door de geometrie volgens mij altijd schuin c.q rond (als je beweging in zijn geheel zou kunnen zien...)
Ik denk dat je de Towers wel onderling kunt verbinden....en ook een stuk lager op de tower ... Maar ik zou de toplagers niet vast zetten.
Ik hoop eerlijk gezegd dat ik geen gelijk heb mannen, want dit is wel een heel leuk project. Wie maakt mij wijzer of kan het tegendeel beredeneren.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

De strutbar voor zit toch op de bouten van de toplager? Dan kan die toch ook niet meer bewegen?
-
brinky
- Donateur

Nee, zit niet op de centrale bout van de veerpoot... maar op het plaatwerk van de toren.
-
Chilly-Pepper
- Donateur

[]Dan is er niets aan de hand... ik hoor een lekker klusje aankomen!
Reden: Quote verwijderd