Voor sommigen zelfs minder.elboero schreef:Tja....Mart Smeets. Om die reden zal ie zeker niet meer waard worden nee..rutgerreinier schreef:Ik heb de oude Saab van Mart Smeets gehad, bracht niet meer op dan een andere Saab![]()
De Viggen cabrio van Barry Hay
-
Robbert
- Donateur (6x)

Re: De Viggen cabrio van Barry Hay
-
Niels83
- Donateur (3x)

H.Geertsema schreef:Veel plezier met je verzameling, maar ik koop voor 20K toch liever een perfecte Mercedes 600SL Roadsterdirk7942 schreef:Mooi! Er zal ook vast een Mercedes forum zijn.
Wil je de eerste Mercedes AMG die maar 10% duurder is dan een reguliere even aan mij doorgeven? Ik heb nooit interesse gehad in een garage, maar ik zie hier een mogelijkheid om flinke marge te gaan makenH.Geertsema schreef:Maar wanneer ik een Mercedes in de AMG uitvoering zie dan heeft die een meerwaarde van 10-50%. En bij een Viggen is het dan 400%? Beetje vreemd nietwaar
qrizz schreef:Prachtig! Maar niet voor € 20.000 vrees ik.
Steve-O schreef:De Golden Earring was in de USA misschien wel populairder dan hier. Ook lopen daar meer gekken rond die zich niet in deze vraagprijs verslikken.
rutgerreinier schreef:Mooie auto, maar ik vind het geen 20k waard. Mijn mening hè![]()
Ja, en om die redenen verkopen steeds meer Nederlanders hun auto in het buitenland. Omdat Nederlanders op de centen zitten. Laatst was iedereen verbolgen over het feit dat deze zwarte T16s naar Molde, Noorwegen ging, maar ja, daar betalen ze voor auto's. Ik wist het al lang, ik denk niet dat het gebeuren gaat, maar als één van mijn SAABs ooit verkocht gaan worden; staan ze allemaal in Duitsland en Scandinavië te koop.
^^^Dus dat...Sapphire schreef:Natuurlijk wel, maar hier op het forum komt het nogal vaak voor dat als de eigen portemonnee te klein is dat men meteen schreeuwt dat een auto te duur is. Mijn portemonnee is (helaas) ook te klein voor een Bugatti type 35 uit 1927 maar de prijzen begrijp ik heel goed. Ik vind deze prijs ook niet zo gek voor een dergelijke Viggen met lage km stand. Hoeveel zwarte Viggen cabrio's met deze kilometerstand en ONK zijn er in dit land te vinden denk je? Geen tientallen hoor. Dat hij van Barry Hay geweest is (hoe leuk ik de Golden Earring muziek ook vind) is slechts een leuke bijkomstigheid maar verklaart niet de prijs zoals Style & Co al aangaf.Efraim schreef:Dus als je het geld er niet voor (over) hebt dan mag je je mening niet geven?
-
ingka
- Donateur (2x)

Hmmm.. bij mijn weten staat hij al zeker 5 jaar te koop, of hij is in die jaren verschillende keren op de markt geweest wat ik in ieder geval zeker weet is dat ik in 2011 een 9-3 Cabrio Aero aanschafte bij Kennemerland Saab en dat deze toen ook al op de markt was. Komend uit een 9-5 Aero op dat moment, heb ik altijd die 45 peekaatjes minder gemist, dus misschien had ik deze toen moeten kopen,Deze staat geen half jaar te koop hoor.
Overigens is de prijs inmiddels bijgesteld naar 19,950
Dat de laatste tenaamstelling volgens Finnik 25 augustus 2010 (altijd leuk zo'n feitje in een discussie) doet mij vermoeden dat de Familie Van der Klis er in de zomers lekker zelf van genoten heeft en in de winter in de voorraad stopt, je weet tenslotte nooit hoe een koe een haas vangt.
-
ingka
- Donateur (2x)

ik zat nog even verder te googlen,omdat ik mij meende te herinneren dat Barry er meerdere gehad heeft (ik woonde vroeger bij hem in de straat)
grappig artikeltje op Saabworld gevonden
http://saabworld.net/showthread.php?t=386" onclick="window.open(this.href);return false;
staat dus al te koop sinds 30 juli 2010
€ 14.451 (... ik ga even chips en bier halen, en er even voor zitten
)
113,106 km (blijkbaar mijn veronderstelling van hierboven niet correct, slechst 100 km gereden in 5 1/2 jr)
Built: September 1999
License plate: 98-DL-RZ
en omdat plaatjes ook altijd leuk zijn (en hier nog met de originele Viggen versie, bij de snelheid staat hij met Aero velgen)

grappig artikeltje op Saabworld gevonden
http://saabworld.net/showthread.php?t=386" onclick="window.open(this.href);return false;
staat dus al te koop sinds 30 juli 2010
€ 14.451 (... ik ga even chips en bier halen, en er even voor zitten
113,106 km (blijkbaar mijn veronderstelling van hierboven niet correct, slechst 100 km gereden in 5 1/2 jr)
Built: September 1999
License plate: 98-DL-RZ
en omdat plaatjes ook altijd leuk zijn (en hier nog met de originele Viggen versie, bij de snelheid staat hij met Aero velgen)
-
H.Geertsema
- Geregistreerd lid
.
Grappig zeg, 5 jaar geleden vroegen ze 14.451 euro en nu dus (19.950 euro + 695 euro) = 20.645 euro
.
Ook leuk voor wie de auto wil kopen> Barry Hay: "ik vlieg meer dan dat ik rij, als het even kan dan trap ik het gas op de plank. Deze auto kan wel 240".
Grappig zeg, 5 jaar geleden vroegen ze 14.451 euro en nu dus (19.950 euro + 695 euro) = 20.645 euro
Ook leuk voor wie de auto wil kopen> Barry Hay: "ik vlieg meer dan dat ik rij, als het even kan dan trap ik het gas op de plank. Deze auto kan wel 240".
-
wysiwyg
- Donateur (9x)

Al was hij van de Dalai Lama geweest, 20 rooitjes is gewoon veel te veel. Wil niet flauw zijn maar kijk eens naar de koplampwissers. Als je dan zo'n prijs durft te vragen dan zorg je er toch voor dat zoiets is gefixt.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Als je persé een originele Saab 9-3 Viggen Cabrio wilt, dan zou je die natuurlijk ook zelf kunnen importeren.
Zoals deze bijvoorbeeld, met een vraagprijs van 9.500 US dollar:
En als we het dan toch hebben over een UNIEKE cabrio, geef mij dan maar deze blauwe Saab 9-3 Viggen Cabrio van Tony Jackson:

Bron: https://www.facebook.com/Saab-9-3-Vigge ... 031000597/
Zoals deze bijvoorbeeld, met een vraagprijs van 9.500 US dollar:
Bron: http://www.saabnet.com/tsn/class/9-3convertibles.html2001 Saab 9-3 Viggen Convertible (Posted 12/8/2015)
Color: Silver Trans: Manual Mileage: 64,000 Price: $9,500
2001 Saab Viggen Convertible. I am the 2nd senior owner and the car has approx. 64K miles on it. This is possibly the nicest Viggen Convertible anywhere. I have owned it 6 years but the original owner had some aftermarket items installed such as a K&N Filter and a brace under the car (Saab option) becuase it is a convertible. It has a 2.3 L 230 HP 4 cyl capable of 155 MPH (according to Saab), It gets approx 30-32 MPG on the hwy at the speed limit. It is set up for Sirius Radio, has a 5 spd trans, single disc, heated seats, fog lights. Original price of this car (I have the original sticker) was approx. $47K.
En als we het dan toch hebben over een UNIEKE cabrio, geef mij dan maar deze blauwe Saab 9-3 Viggen Cabrio van Tony Jackson:

Bron: https://www.facebook.com/Saab-9-3-Vigge ... 031000597/
-
H.Geertsema
- Geregistreerd lid
Originele nieuwprijs was daar 47.000 dollar voor de Viggen. Maar ik zei dus al, in USA gaan ze over de toonbank voor 7-12.000 dollar!
Voor een hoop Nederlanders en Saabliefhebbers is 20.000 euro niet heel veel geld, maar voor veel andere Nederlanders wel. En daarom nog even een voorbeeld van wat je voor 20.645 euro kunt kopen.
Namelijk 3x dit:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/merc ... =mympBuyer" onclick="window.open(this.href);return false;
What more do i need to say
.
Voor een hoop Nederlanders en Saabliefhebbers is 20.000 euro niet heel veel geld, maar voor veel andere Nederlanders wel. En daarom nog even een voorbeeld van wat je voor 20.645 euro kunt kopen.
Namelijk 3x dit:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/merc ... =mympBuyer" onclick="window.open(this.href);return false;
What more do i need to say
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@H.Geertsema: soms ben ik met stomheid geslagen als ik zie waarmee een ECHTE SAAB Cabrio zoals deze:

of deze:

vergeleken wordt....
of deze:

vergeleken wordt....
-
H.Geertsema
- Geregistreerd lid
Mooie Cabrio's Roel!
Maar ik heb beide, dus ik weet waarover ik het heb
.
Maar ik heb beide, dus ik weet waarover ik het heb
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik begrijp dat er binnenkort via SF een flinke importstroom van "goedkope" Viggens uit de VS op gang gaat komen? Of is het allemaal blabla en zijn de heren niet van plan om er daadwerkelijk een te kopen?
OK, laten we die 7-12 duizend gemiddeld nemen dus zeg 9500 dollar voor een exemplaar in de VS. Dan komt er nog lokaal transport VS, shipping, verzekering, lokaal transport NL, rest BPM, kentekenkeuring, invoerrechten, APK, wegwerken achterstallig onderhoud (altijd wel iets en op €1000 zit je zo), alle uren (snel €50 per uur, snel een werkweekje werk alles bij elkaar) en ten slotte nog een kleine voorziening voor garantiezaken bij. En dan heb ik het nog niet over alle moeite, risico, enz. van overzees kopen voor de gelukkige koper zelf en het gevaar dat er geen 'klik' is met de auto (soms heb je dat gewoon niet).
Ik zou zelf toch liever een proefritje maken, onderhandelen, afspraken maken over zaken die mij eventueel storen zoals een koplampwisser die niet helemaal 100% is en dan wellicht tot aankoop overgaan. Of over de grens kijken in bijv. Duitsland als je denkt dat het goedkoper kan. Ik denk overigens niet dat ze in Duitsland veel goedkoper zijn, maar ik zeg er gelijk bij dat ik het nog niet heb onderzocht.
OK, laten we die 7-12 duizend gemiddeld nemen dus zeg 9500 dollar voor een exemplaar in de VS. Dan komt er nog lokaal transport VS, shipping, verzekering, lokaal transport NL, rest BPM, kentekenkeuring, invoerrechten, APK, wegwerken achterstallig onderhoud (altijd wel iets en op €1000 zit je zo), alle uren (snel €50 per uur, snel een werkweekje werk alles bij elkaar) en ten slotte nog een kleine voorziening voor garantiezaken bij. En dan heb ik het nog niet over alle moeite, risico, enz. van overzees kopen voor de gelukkige koper zelf en het gevaar dat er geen 'klik' is met de auto (soms heb je dat gewoon niet).
Ik zou zelf toch liever een proefritje maken, onderhandelen, afspraken maken over zaken die mij eventueel storen zoals een koplampwisser die niet helemaal 100% is en dan wellicht tot aankoop overgaan. Of over de grens kijken in bijv. Duitsland als je denkt dat het goedkoper kan. Ik denk overigens niet dat ze in Duitsland veel goedkoper zijn, maar ik zeg er gelijk bij dat ik het nog niet heb onderzocht.
-
gj900
- Donateur (9x)

Wat een heerlijk topic!
De bekende moraalridders (ja, het zijn echt altijd dezelfde) tegen de forummers die gewoon hun mening geven zoals dat op een forum gebruikelijk is.
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
hoor hoor! Iets van pot en ketel?gj900 schreef:Wat een heerlijk topic!De bekende moraalridders (ja, het zijn echt altijd dezelfde) tegen de forummers die gewoon hun mening geven zoals dat op een forum gebruikelijk is.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Kan me jouw "meningen" nog wel herinneren uit de tijd dat gasman nog actief was op het forum. Dus idd pot verwijt de kerel zoals Dirk terecht stelt.gj900 schreef:De bekende moraalridders (ja, het zijn echt altijd dezelfde) tegen de forummers die gewoon hun mening geven zoals dat op een forum gebruikelijk is.
Ik geef óók mijn mening zoals dat op het forum gebruikelijk is. Heeft niemand minder of meer recht op. Volgens mij houdt "het forum" zichzelf zonder (hulp)moderators aardig in balans.
-
H.Geertsema
- Geregistreerd lid
Bij import vanuit US dan heb je kosten uiteraard, maar dan spreek je over 2000 euro maximaal. En wie een beetje link is en ervaring heeft doet het nog een stuk goedkoper.
Wat je ook kunt overwegen is om een ticket te kopen, een auto te huren en een paar Viggens zelf te gaan bekijken (of er een klik is). Kan makkelijk voor 1000 euro, maar ik zou het als vakantie/snoepreisje beschouwen, dus die kosten zou ik misschien maar voor de helft bij de autoprijs toerekenen.
Intercontinentale prijsverschillen van meer dan 10.000 euro zijn echt uitzonderingen, want anders zouden auto's voortdurend heen en weer verscheept worden om te compenseren. Er zijn overigens wel landen (zoals China) waar private import/export niet is toegestaan, vandaar dat sommige auto's daar extreem duur zijn in verhouding tot het Westen.

Wat je ook kunt overwegen is om een ticket te kopen, een auto te huren en een paar Viggens zelf te gaan bekijken (of er een klik is). Kan makkelijk voor 1000 euro, maar ik zou het als vakantie/snoepreisje beschouwen, dus die kosten zou ik misschien maar voor de helft bij de autoprijs toerekenen.
Intercontinentale prijsverschillen van meer dan 10.000 euro zijn echt uitzonderingen, want anders zouden auto's voortdurend heen en weer verscheept worden om te compenseren. Er zijn overigens wel landen (zoals China) waar private import/export niet is toegestaan, vandaar dat sommige auto's daar extreem duur zijn in verhouding tot het Westen.