Help! Wateroverlast kofferbak: nat en zabbie !?!
-
BMWillem
- Geregistreerd lid
-
rovako
- Geregistreerd lid
water lekkage
ik heb toevallig hier een 900 classic met water in de kofferbak.
ik heb de cabriokap gedeeltelijk gedemonteerd tot aan de kapzak.
de binnenbak is zeiknat waardoor de opvangzak in het waterhangt.
ik heb in de auto gelegen ,en het lijkt er erg op dat toch het water, via de gaatjes van de schroeven waar de lijst mee vast zit het probleem is.
aangezien je in de kofferbak bij de binnenbak sporen ziet van water.precies waar de gaatjes zitten.
ik heb de kap achterlos gehaald om nu een keer echt het probleem te vinden.
het lijkt er erg op dat het toch een constructie fout is.
groet ronald
ik heb de cabriokap gedeeltelijk gedemonteerd tot aan de kapzak.
de binnenbak is zeiknat waardoor de opvangzak in het waterhangt.
ik heb in de auto gelegen ,en het lijkt er erg op dat toch het water, via de gaatjes van de schroeven waar de lijst mee vast zit het probleem is.
aangezien je in de kofferbak bij de binnenbak sporen ziet van water.precies waar de gaatjes zitten.
ik heb de kap achterlos gehaald om nu een keer echt het probleem te vinden.
het lijkt er erg op dat het toch een constructie fout is.
groet ronald
-
BMWillem
- Geregistreerd lid
Ja, klopt precies zo. natte zak in bak
Hmmm, ik zal die bak ook eens controleren op 'watersporen'. heb 'm nu eigenlijk gewoon weggezet om te drogen.
Hoewel de popnagels volgens mij gewoon droog zijn aan de binnenkant.
Laat eens weten hoe ver je komt met opnieuw dichtmaken... misschien wil je ook even een paar fotootjes plaatsen van wat jij daar blootgelegd hebt...
Is misschien wel een ritje naar een 'ervaringsdeskundige' in Pijnacker waard....
Hmmm, ik zal die bak ook eens controleren op 'watersporen'. heb 'm nu eigenlijk gewoon weggezet om te drogen.
Hoewel de popnagels volgens mij gewoon droog zijn aan de binnenkant.
Laat eens weten hoe ver je komt met opnieuw dichtmaken... misschien wil je ook even een paar fotootjes plaatsen van wat jij daar blootgelegd hebt...
Is misschien wel een ritje naar een 'ervaringsdeskundige' in Pijnacker waard....
-
duc900
- Geregistreerd lid
Hallo BMWillem,
Ik heb met mijn 900 Cabrio een vergelijkbaar euvel. Een sloot water in de bak die vervolgens doorlekt naar de kofferruimte.
Ik heb het vermoeden dat water lekt langs de onderkant van de achterruit, daar waar deze gelijmd zit aan de kap. Bij mijn cabriokap is daar wat ruimte ontstaan, moet ik opnieuw (laten) lijmen. Hoop dat het dan voorbij is.
Marcel
Ik heb met mijn 900 Cabrio een vergelijkbaar euvel. Een sloot water in de bak die vervolgens doorlekt naar de kofferruimte.
Ik heb het vermoeden dat water lekt langs de onderkant van de achterruit, daar waar deze gelijmd zit aan de kap. Bij mijn cabriokap is daar wat ruimte ontstaan, moet ik opnieuw (laten) lijmen. Hoop dat het dan voorbij is.
Marcel
-
rovako
- Geregistreerd lid
lekkage
een plakdag
is bij jullie allemaal de achterruit aan het loslaten?
deze is wel te verlijmen maar blijft lastig.
ik ben nu met deze saab bezig om de zwarte achterlijst vast te schroeven met kit op de schroeven,en speciaal afdichtingsband.
daarna ga ik de kofferbak in om de gaatjes dicht te kitten.
en dan ziet het erna uit dat hij waterdicht moet zijn.
tevens legen we nog een kitrandje onder de zwartelijst aangezien hier altijd een klein kiertje zit,en water kruipt waar het niet kruipen kan,
wordt vervolgd.
is bij jullie allemaal de achterruit aan het loslaten?
deze is wel te verlijmen maar blijft lastig.
ik ben nu met deze saab bezig om de zwarte achterlijst vast te schroeven met kit op de schroeven,en speciaal afdichtingsband.
daarna ga ik de kofferbak in om de gaatjes dicht te kitten.
en dan ziet het erna uit dat hij waterdicht moet zijn.
tevens legen we nog een kitrandje onder de zwartelijst aangezien hier altijd een klein kiertje zit,en water kruipt waar het niet kruipen kan,
wordt vervolgd.
-
rovako
- Geregistreerd lid
water lekkage
ik heb wel wat foto's van de oorzaak gemaakt.
gaarne je e mail adres aangezien ik er niet handig in ben om foto's te plaatsen.
gaarne je e mail adres aangezien ik er niet handig in ben om foto's te plaatsen.
-
maus
- Geregistreerd lid
-
BMWillem
- Geregistreerd lid
FF een update:
Ik heb na het laaste bericht de hele kofferbekleding verwijderd.
Tot SSC (17januari) alles onbekleed gelaten.
Geen watersporen of lekkages kunnen vinden...
T.g.v. SSC alles weer in elkaar gezet.
En sinds vorige week weer nattigheid.
Er blijft weer water in de 'bak' staan, dat vervolgens weer via de wielkasten naar beneden klotst.
Waaaaar o waar komt 't nou vandaan????
Ik heb na het laaste bericht de hele kofferbekleding verwijderd.
Tot SSC (17januari) alles onbekleed gelaten.
Geen watersporen of lekkages kunnen vinden...
T.g.v. SSC alles weer in elkaar gezet.
En sinds vorige week weer nattigheid.
Er blijft weer water in de 'bak' staan, dat vervolgens weer via de wielkasten naar beneden klotst.
Waaaaar o waar komt 't nou vandaan????
-
maus
- Geregistreerd lid
-
yrhen
- Geregistreerd lid
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
-
duc900
- Geregistreerd lid
Ook ik peins nog steeds over het water in de kofferruimte van mijn Cabrio. Ik heb wel gemerkt dat er water in de 'bak' liep door ruimte tussen het achterraam en kap. Dat moet ik eens een keer plakken (heb ik al eerder gemeld op dit topic). Sinds ik tijdelijk een stukje tape over de ruit heb geplakt, heb ik geen water meer gehad in de 'bak'. Nog wel vocht in de kofferruimte, in de hoeken links en rechts.BMWillem schreef: En sinds vorige week weer nattigheid.![]()
![]()
...
Waaaaar o waar komt 't nou vandaan????
Voor de nachten gebruik ik tegenwoordig ook een hoes (foto). Kleine moeite, groot plezier.
Marcel


