Help! Wateroverlast kofferbak: nat en zabbie !?!

Voor alle Saab cabrio rijders
Gebruikersavatar
BMWillem
Geregistreerd lid

Bericht door BMWillem » vr 11 dec, 2009 10:15

Ja, 't waren niet de gaatjes die 900 SE C bedoelde, maar gaandeweg toch weer wat wijzer geworden :D

rovako
Geregistreerd lid

water lekkage

Bericht door rovako » di 15 dec, 2009 10:40

ik heb toevallig hier een 900 classic met water in de kofferbak.
ik heb de cabriokap gedeeltelijk gedemonteerd tot aan de kapzak.
de binnenbak is zeiknat waardoor de opvangzak in het waterhangt.
ik heb in de auto gelegen ,en het lijkt er erg op dat toch het water, via de gaatjes van de schroeven waar de lijst mee vast zit het probleem is.
aangezien je in de kofferbak bij de binnenbak sporen ziet van water.precies waar de gaatjes zitten.
ik heb de kap achterlos gehaald om nu een keer echt het probleem te vinden.
het lijkt er erg op dat het toch een constructie fout is.
groet ronald

Gebruikersavatar
BMWillem
Geregistreerd lid

Bericht door BMWillem » di 15 dec, 2009 13:08

Ja, klopt precies zo. natte zak in bak :lol:
Hmmm, ik zal die bak ook eens controleren op 'watersporen'. heb 'm nu eigenlijk gewoon weggezet om te drogen.
Hoewel de popnagels volgens mij gewoon droog zijn aan de binnenkant.

Laat eens weten hoe ver je komt met opnieuw dichtmaken... misschien wil je ook even een paar fotootjes plaatsen van wat jij daar blootgelegd hebt...
Is misschien wel een ritje naar een 'ervaringsdeskundige' in Pijnacker waard.... :wink:

Gebruikersavatar
duc900
Geregistreerd lid

Bericht door duc900 » di 15 dec, 2009 19:54

Hallo BMWillem,
Ik heb met mijn 900 Cabrio een vergelijkbaar euvel. Een sloot water in de bak die vervolgens doorlekt naar de kofferruimte.

Ik heb het vermoeden dat water lekt langs de onderkant van de achterruit, daar waar deze gelijmd zit aan de kap. Bij mijn cabriokap is daar wat ruimte ontstaan, moet ik opnieuw (laten) lijmen. Hoop dat het dan voorbij is.

Marcel

Gebruikersavatar
BMWillem
Geregistreerd lid

Bericht door BMWillem » wo 16 dec, 2009 10:52

Misschien kunnen we een plakdag organiseren bij Rovako :wink:

rovako
Geregistreerd lid

lekkage

Bericht door rovako » wo 16 dec, 2009 12:15

een plakdag :cry:
is bij jullie allemaal de achterruit aan het loslaten?
deze is wel te verlijmen maar blijft lastig.
ik ben nu met deze saab bezig om de zwarte achterlijst vast te schroeven met kit op de schroeven,en speciaal afdichtingsband.
daarna ga ik de kofferbak in om de gaatjes dicht te kitten.
en dan ziet het erna uit dat hij waterdicht moet zijn.
tevens legen we nog een kitrandje onder de zwartelijst aangezien hier altijd een klein kiertje zit,en water kruipt waar het niet kruipen kan,
wordt vervolgd. :wink:

Gebruikersavatar
BMWillem
Geregistreerd lid

Bericht door BMWillem » wo 16 dec, 2009 13:13

Fotoreportage is welkom denk ik...

rovako
Geregistreerd lid

water lekkage

Bericht door rovako » wo 16 dec, 2009 13:38

ik heb wel wat foto's van de oorzaak gemaakt.
gaarne je e mail adres aangezien ik er niet handig in ben om foto's te plaatsen. :wink:

Gebruikersavatar
maus
Geregistreerd lid

Bericht door maus » ma 21 dec, 2009 17:52

Ik heb de Caab helemaal uit elkaar liggen(bekleding kofferbak, bank,zak, alles) en kan niet ontdekken waar het water naar binnen loopt. Ik kan ook geen afwateringsgaten onder de bak vinden, iemand een foto?

Gebruikersavatar
BMWillem
Geregistreerd lid

Bericht door BMWillem » vr 12 feb, 2010 17:51

FF een update:

Ik heb na het laaste bericht de hele kofferbekleding verwijderd.
Tot SSC (17januari) alles onbekleed gelaten.
Geen watersporen of lekkages kunnen vinden...
T.g.v. SSC alles weer in elkaar gezet.
En sinds vorige week weer nattigheid. :fight_headbang: :mad_cuss:
Er blijft weer water in de 'bak' staan, dat vervolgens weer via de wielkasten naar beneden klotst.
Waaaaar o waar komt 't nou vandaan???? :blue_susp:

Gebruikersavatar
maus
Geregistreerd lid

Bericht door maus » vr 12 feb, 2010 22:47

kun je mij de hand schudden, kom er ook niet achter, water blijft in de "opvangzak"staan bij de mijne. :cry:

Gebruikersavatar
yrhen
Geregistreerd lid

Bericht door yrhen » vr 12 feb, 2010 23:24

ik heb het opgegeven: dikke hoes erover snachts, en als ik regen verwacht ook overdag op het werk. eens in de zoveel tijd een handdoek door die bak trekken om het droog te krijgen, en zodra ik tijd heb een nieuwe kap erop laten zetten.
kost een paar stuivers, maar scheelt een hoop ergernis denk ik

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » za 13 feb, 2010 13:29

BMWillem schreef:..
Begrijp ik goed dat je bij/na stilstand geen lekkage hebt, bij/na rijden wel?

Gebruikersavatar
duc900
Geregistreerd lid

Bericht door duc900 » za 13 feb, 2010 15:09

BMWillem schreef: En sinds vorige week weer nattigheid. :fight_headbang: :mad_cuss:
...
Waaaaar o waar komt 't nou vandaan???? :blue_susp:
Ook ik peins nog steeds over het water in de kofferruimte van mijn Cabrio. Ik heb wel gemerkt dat er water in de 'bak' liep door ruimte tussen het achterraam en kap. Dat moet ik eens een keer plakken (heb ik al eerder gemeld op dit topic). Sinds ik tijdelijk een stukje tape over de ruit heb geplakt, heb ik geen water meer gehad in de 'bak'. Nog wel vocht in de kofferruimte, in de hoeken links en rechts.

Voor de nachten gebruik ik tegenwoordig ook een hoes (foto). Kleine moeite, groot plezier.

Marcel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
maus
Geregistreerd lid

Bericht door maus » za 13 feb, 2010 15:40

@ Duc.

Waar heb je deze hoes gekocht?

Plaats reactie