Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000 en weer door.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000 gestrand Radiatorfan slaat niet aan
Ik zou eerst proberen om de thermoswitch kort te sluiten met bv een schroevendraaier. Als de fan dan nog niet aanslaat is deze kaduuk.
-
9000-95
- Donateur

Die heeft een 9-3OG niet, fan wordt gestuurd via de DICE middels een temperatuursensor in het blok.
WIS online to the rescue
https://saabwisonline.com/9-3-9400/1999 ... -one-speed
Relais 155 overbruggen zou de fan moeten laten draaien. Tenzij de weerstand stuk is, dan moet je ook relais 26 overbruggen.
WIS online to the rescue
https://saabwisonline.com/9-3-9400/1999 ... -one-speed
Relais 155 overbruggen zou de fan moeten laten draaien. Tenzij de weerstand stuk is, dan moet je ook relais 26 overbruggen.
-
gj.stegeman
- Donateur

Is versleept naar een garage
(AEF) SOCIETE NOUVELLE D'EXPLOITATION DU GARAGE PLANTEVIN
70 avenue du Général De Gaulle
4160 Château Arnoux Saint Auban
Als zij het niet kunnen maken zoekt de ANWB een andere garage op. Saab en Frankrijk schijnt niet zo’n goede combinatie te zijn.
We wachten af.
(AEF) SOCIETE NOUVELLE D'EXPLOITATION DU GARAGE PLANTEVIN
70 avenue du Général De Gaulle
4160 Château Arnoux Saint Auban
Als zij het niet kunnen maken zoekt de ANWB een andere garage op. Saab en Frankrijk schijnt niet zo’n goede combinatie te zijn.
We wachten af.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Klopt fan word aangestuurd door ICE module adhv temperatuur koelwater.
Wat ik me afvraag is hoe een 40A zekering door kan branden!? zo opeens tijdens gewoon gebruik. Ik heb het nooit gehad dat überhaupt een maxifuse doorbrand.
Aannemelijker is toch een kapotte fan of een kapotte sensor…
Koppakking kan natuurlijk altijd. Maar als fan niet werkt met ingeschakelde airco dan lijkt mij dat ook niet aannemelijk.
Hopelijk komen ze eruit en kun je de vakantie voortzetten!
Wat ik me afvraag is hoe een 40A zekering door kan branden!? zo opeens tijdens gewoon gebruik. Ik heb het nooit gehad dat überhaupt een maxifuse doorbrand.
Aannemelijker is toch een kapotte fan of een kapotte sensor…
Koppakking kan natuurlijk altijd. Maar als fan niet werkt met ingeschakelde airco dan lijkt mij dat ook niet aannemelijk.
Hopelijk komen ze eruit en kun je de vakantie voortzetten!
-
gj.stegeman
- Donateur

Nou. Einde verhaal.
Koppakking moet vervangen worden en dat lukt niet op tijd in verband met de vertrekdatum.
Repatriëring via de ANWB was een optie, maar de restwaarde is €2000,00 en dat is teweinig in in aanmerking te komen voor repatriëring.
Optie is om zelf de repatriëring te regelen en geen idee wat daarvan de kosten zullen zijn. Plus dat daarna de Saab nog gerepareerd moet worden.
Andere optie is om de Saab hier achter te laten voor de sloop en dan maar verder zien.
Om zelf een noodreparatie te doen en dan met geknepen billen naar huis zie ik niet zo zitten.
Flink balen natuurlijk.
Iemand nog andere suggesties?
Koppakking moet vervangen worden en dat lukt niet op tijd in verband met de vertrekdatum.
Repatriëring via de ANWB was een optie, maar de restwaarde is €2000,00 en dat is teweinig in in aanmerking te komen voor repatriëring.
Optie is om zelf de repatriëring te regelen en geen idee wat daarvan de kosten zullen zijn. Plus dat daarna de Saab nog gerepareerd moet worden.
Andere optie is om de Saab hier achter te laten voor de sloop en dan maar verder zien.
Om zelf een noodreparatie te doen en dan met geknepen billen naar huis zie ik niet zo zitten.
Flink balen natuurlijk.
Iemand nog andere suggesties?
-
coppe218
- Donateur (3x)

Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000 gestrand koppakking kapot en geen repatriëring mogelijk Radiatorfan slaat niet aan
Dat is balen. Ik heb zelf geen suggesties dat kan alleen iemand zelf afwegen. Je had al een en ander aan de auto gedaan volgens mij. Zeker als je zelf de koppakking kunt vervangen zou terug halen met een eventuele huur van een oprijwagen een optie kunnen zijn.
-
brinky
- Donateur

-
gj.stegeman
- Donateur

Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000 gestrand koppakking kapot en geen repatriëring mogelijk Radiatorfan slaat niet aan
In moustiere Saint Marie vlak bij Lac du Saint Croix.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Dus toch koppakking - ik vermoedde dit al. Erg verdrietig voor jullie. Zelf de auto ophalen kan best uit overigens. Trailer huren kost 100 euro per dag en je rijdt in 3 dagen heen en weer.
-
gj.stegeman
- Donateur

Dank voor jouw suggestie. Ben de knopen nog aan het tellen wat de opties zijn. Heb deze nu 5 jaar veel aan gedaan en misschien toch een moment om met iets nieuws te gaan beginnen. Het is dan wel niet de leukste manier om afstand te doen van de Saab cabrio. Ik wacht nog even het bericht van Rademakers af voor repatriëring en wat dat gaat kosten.
Heb in in ieder geval via de reisverzekering recht op vervangend vervoer. Dus dat eerst maar gaan regelen.
Heb in in ieder geval via de reisverzekering recht op vervangend vervoer. Dus dat eerst maar gaan regelen.
-
9000-95
- Donateur

Hopelijk lukt het de auto thuis te krijgen, da's toch altijd het prettigste.
Weet je toevallig ook hoe de garage geconstateerd heeft dat het de koppakking is? Positieve CO2 test gedaan? Buitenlandse garages en diagnoses aan auto's van toeristen waar ze helemaal geen zin in hebben
Zou de eerste keer niet wezen...
Dan zou het zelfs mee kunnen vallen later. Maar ook met een lekke koppakking is een nette cabrio zeker het repareren waard. Succes met alles!
Weet je toevallig ook hoe de garage geconstateerd heeft dat het de koppakking is? Positieve CO2 test gedaan? Buitenlandse garages en diagnoses aan auto's van toeristen waar ze helemaal geen zin in hebben
Dan zou het zelfs mee kunnen vallen later. Maar ook met een lekke koppakking is een nette cabrio zeker het repareren waard. Succes met alles!
-
gj.stegeman
- Donateur

Saab komt terug naar huis rond 6 augustus als het goed is.
Dankzij Koos van Rademaker Automotive Amersfoort. Ik heb er de afgelopen jaren toch teveel aan gewerkt om de Saab in Frankrijk achter te laten voor €0,00.
Thuis ga ik kijken wat er precies aan de hand is en of het nog de moeite waard is om te maken.
Dankzij Koos van Rademaker Automotive Amersfoort. Ik heb er de afgelopen jaren toch teveel aan gewerkt om de Saab in Frankrijk achter te laten voor €0,00.
Thuis ga ik kijken wat er precies aan de hand is en of het nog de moeite waard is om te maken.
-
Roel95
- Geregistreerd lid
Fijn dat het zo voorlopig opgelost is...
Ik zou helemaal in de stress zijn wanneer ik mijn Saab achter zou moeten laten in France...
Is hier al vaker iets over gepost: laat je oude Saab taxeren voordat je naar het buitenland gaat. Heb je misschien geen of minder discussie wanneer repatriëring plaats moet vinden. Door deze discussie heb ik mijn oude 9-5 Griffin vorig jaar laten taxeren. FEHAC taxatie. Geeft mij toch een iets geruster gevoel...
Ik zou helemaal in de stress zijn wanneer ik mijn Saab achter zou moeten laten in France...
Is hier al vaker iets over gepost: laat je oude Saab taxeren voordat je naar het buitenland gaat. Heb je misschien geen of minder discussie wanneer repatriëring plaats moet vinden. Door deze discussie heb ik mijn oude 9-5 Griffin vorig jaar laten taxeren. FEHAC taxatie. Geeft mij toch een iets geruster gevoel...
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Taxeren is inderdaad altijd een goed plan! Ik heb ook een jongtimer verzekering waarbij je ook werkelijk verzekerd bent voor het getaxeerde bedrag.
Artikel hierover heeft ook in Saabberichten gestaan. 2 a 3 edities terug geloof ik.
Artikel hierover heeft ook in Saabberichten gestaan. 2 a 3 edities terug geloof ik.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Wel een mooie plek om te stranden en een mooie les over hoe niet je auto kwijt te raken.... .
Ik heb het hele verhaal niet gelezen maar die T5 heeft een dikke pakking en soms is gewoon aandraaien
al een tijdelijke oplossing.
Ik heb het hele verhaal niet gelezen maar die T5 heeft een dikke pakking en soms is gewoon aandraaien
al een tijdelijke oplossing.