de kogel is door de kerk, oude ng word geregraded!!

Voor alle Saab cabrio rijders
Gebruikersavatar
Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 09 mar, 2010 20:57

Laat de auto in Java Black spuiten. Verreweg de mooiste kleur die Saab op een auto heeft gezet!

roanmarada
Donateur
Donateur

upgrade

Bericht door roanmarada » di 09 mar, 2010 21:19

sorry, maar java black ? nee dan vind ik een mooie zwart metalic kleur met mica erin mooier, maar bedankt voor je bijdrage

Niv900
Geregistreerd lid

Bericht door Niv900 » di 09 mar, 2010 22:00

Monte Carlo Yellow, Lightning Blue, Steel Grey, ga voor Saabstijl ipv die kamper-beamer-look...

Gebruikersavatar
lars
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door lars » di 09 mar, 2010 22:04

Je hoeft maar 1 vraag te beantwoorden om te weten welke kleur de saab moet krijgen.

Voor wie spuit je de saab?

Laat vervolgens die persoon kiezen en voila,...

:wink:

Gebruikersavatar
Jaap900i
Donateur
Donateur

Bericht door Jaap900i » di 09 mar, 2010 22:10

lars schreef: en voila,...
: Golf 2 paars metallic! Yeah, dan maak je je populair hier! :roll:

roanmarada
Donateur
Donateur

upgrade

Bericht door roanmarada » di 09 mar, 2010 22:43

ja als ik uitga van de saabkleuren die de ng toendertijd had vind ik er geen mooie kleur meer bij zitten.

wij( mijn meisje en ik) vinden die rode kleur in de link wel erg mooi staan bij die bmw maar staat hij op de saab? of word het toch een andere kleur.

de tijd zal het leren

thanks voor de positieve en negatieve bijdragen.

Gebruikersavatar
Anders D
Geregistreerd lid

Bericht door Anders D » wo 10 mar, 2010 0:10

Op marktplaats staat deze 900 classic. Over smaak valt niet te twisten maar bij de ene auto staat zo'n finish toch beter dan bij de andere :?

Als je een auto laat refinishen moet je dat (wat mij betreft) altijd doen naar eigen inzicht en je niet al teveel van de mening van anderen aantrekken. Zelf vind ik cosmic blue heel mooi, of de nog donkerdere variant (naam?): Afbeelding


Succes met je keuze en de operatie 8)

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » wo 10 mar, 2010 1:08

Gewoon doen wat jij/jullie zelf mooi vinden, je kiest de kleur voor jezelf en niet voor de puristen van het Saabforum. Waar is natuurlijk wel dat als het een heel extreem iets wordt, zo van Spyker oranje of zo, je t.z.t. de auto minder makkelijk verkoopt. Je moet dan een koper vinden die dat extreme ook waardeert en de meeste mensen gaan toch eerder voor meer mainstream. Wit vind ik een Caab ook zeker niet misstaan en je ziet het zelden.

Trouwens, die rode metallic bordeaux lak van die BMW had Saab volgens mij ook, of iig iets wat er aardig op leek, mssn een slagje donkerder. Ik ken hem van de Saab 9000 en op de 900 NG kwam hij, dacht ik, ook wel voor. Zelf ben ik helemaal gestoord van de lakkleur midnight blue, dat is vrij donker blauw met mica erin, het verschiet van donker naar lichter al naar gelang van de zonnestand. Mijn 9000 is in die kleur uitgevoerd. Je kunt hem komen bekijken als je er een ritje naar Delft voor over hebt.

Ivo

Gebruikersavatar
Melle
Geregistreerd lid

Re: upgrade

Bericht door Melle » wo 10 mar, 2010 3:31

roanmarada schreef:sorry, maar java black ? nee dan vind ik een mooie zwart metalic kleur met mica erin mooier, maar bedankt voor je bijdrage
Java black is zwart, met er een bruine gloed is zolang de zon er op schijnt.
Ik zal morgen wel een voorbeeldfoto plaatsen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Garrett
Lid van verdienste

Re: upgrade

Bericht door Garrett » wo 10 mar, 2010 11:32

roanmarada schreef:sorry, maar java black ? nee dan vind ik een mooie zwart metalic kleur met mica erin mooier, maar bedankt voor je bijdrage
Ben je überhaupt bekend met de kleur?

Je moet 't zelf weten hoor, maar nu je zo ontzettend veel geld in een NG900 cabrio gaat steken, kan je het net zo goed ook doen dat je een mooie auto hebt die straks nog wèl iets zal opbrengen...

Afbeelding

Gebruikersavatar
De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » wo 10 mar, 2010 11:51

Weet niet of het al gezegd is, maar vind het wel van Saabliefde getuigen om een schade 900NG met de dagwaarde van een natte tosti weer helemaal op te knappen. Chapeau!

Zelf ben ik een fan van de blauwe kleuren van de 9-3(ja daarom heb ik een zwarte ja :lol: ), namelijk midnight blue, cosmic blue en lightning blue(viggen). Echter is dit het mooiste met een blauwe kap. Met zwarte kap staat ook prima, daar niet van. Ik zou dan gaan voor cosmic blue, omdat dit ook ooit origineel geleverd is op de 900NG. En het is natuurlijk een fraaie kleur.

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » wo 10 mar, 2010 11:54

Die metalliekrode kleur die ik bedoelde is hier te zien:

viewtopic.php?t=75200&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ivo

roanmarada
Donateur
Donateur

upgrade

Bericht door roanmarada » wo 10 mar, 2010 12:19

lezers,

upgrade word even uitgesteld ivm blauwe brief , maar ik ga wel eind vd maand even het scherm bumper koplamp enz vervangen zodat hij in ieder geval toonbaar is en over een paar maanden zou de upgrade dan toch wel plaats moeten gaan vinden.

leuk om te zien hoe iedereen reageerd met pos en neg feedback. ik weet wel als we het gaan doen gaan we voor die rode honda kleur die op die BMW in die link zit , verwarrend welnee maar wij vinden die nou eenmaal mooi.

gr
Rob

Gebruikersavatar
lars
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door lars » wo 10 mar, 2010 12:21

Jaap900i schreef:
lars schreef: en voila,...
: Golf 2 paars metallic! Yeah, dan maak je je populair hier! :roll:
Oh, gaat het daarom. In dat geval.... :wink: :D

Gebruikersavatar
brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 10 mar, 2010 12:37

OK, misschien is de keuze al gevallen... maar ik mijmer toch nog ff door.

Het lijkt mij wel gaaf om eens een oudere Saab in een nieuwere kleur te zien... bijvoorbeeld een MY2010 kleur. Snow Silver ofzo. Of glacier silver... of fusion-blue.

Plaats reactie