Winterstop? (edit:APK?)

Voor alle Saab cabrio rijders
taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 15 dec, 2009 22:25

Dan zul je de mijne daar van de zomer ook wel eens tegenkomen!

Sabriolet
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sabriolet » wo 16 dec, 2009 13:49

gisteravond nog snel even de winterwielen er op gezet.
als je 17 inch gewent bent ziet die 16 inch er wel uit als kruiwagenwieltjes :oops:
en verder lekker doorrijden als de zon zich laat zien in het brabantse land 8)

eenieder veilige km's gewenst

groet
Sabriolet 8)

Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Doc » wo 16 dec, 2009 14:13

Afgelopen zaterdag nog aangesproken door iemand dat hij de combi van winterbanden met de open kap wel gaaf vond 8) .
Volgens het boekje wordt onder de 2 graden afgeraden de kap te openen, dus nu blijft hij maar even dicht.

rovako
Geregistreerd lid

tempratuur

Bericht door rovako » wo 16 dec, 2009 14:48

waarom zou hij niet open kunnen?
er zit toch een glazen ruit in!
het kapmateriaal zal echt niet scheuren lijkt mij.
:?

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 16 dec, 2009 15:00

Saab schrijft zelf voor dat je de kap niet onder de 6 graden moet openen. Ik kan me voorstellen dat een bevroren kap (dus nat en vervolgens onder nul) zich niet van harte laat openen. De kap zal vast niet direct in stukken uitelkaar vallen, maar ik ga ervanuit dat vouwen heel wat grotere spanningen in het doek zullen brengen in bevroren toestand.

Een 9-3 laat zich niet eens openen onder de 6 graden dacht ik.

bestway
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bestway » wo 16 dec, 2009 15:13

Gisteren een droge kap bij -1 geopend en geen enkel probleem ......... Saab wil natuurlijk geen claims en kiest voor een "veilig" voorschrift.

Ik zie niet in waarom je een kap niet zou kunnen openen bij deze temperaturen, je merkt wel dat de hydrauliek iets harder moet werken.

WimZ schreef:Saab schrijft zelf voor dat je de kap niet onder de 6 graden moet openen. Ik kan me voorstellen dat een bevroren kap (dus nat en vervolgens onder nul) zich niet van harte laat openen. De kap zal vast niet direct in stukken uitelkaar vallen, maar ik ga ervanuit dat vouwen heel wat grotere spanningen in het doek zullen brengen in bevroren toestand.

Een 9-3 laat zich niet eens openen onder de 6 graden dacht ik.

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » wo 16 dec, 2009 15:14

WimZ schreef: Een 9-3 laat zich niet eens openen onder de 6 graden dacht ik.
helaas. Even een quote uit het boekje
instructieboekje schreef: Convertible
General safety instructions
• Never touch the hinges and struts of the soft top nor the upper beam of the windshieldwhile operating the soft top.
• After raising the soft top, always check that it is properly secured to the top beam of the windshield with the soft top locking device before driving the car away. After folding it down you should check that the tonneau cover latches have engaged properly. Otherwise it may come loose while you are driving and cause injury.
• Do not operate the soft top with passengers in the rear seat or bystanders right next to the car. There is a risk of head injuries while the soft top is in motion.
• Remove child car seats and children before operating the soft top.
• Don’t operate the soft top in temperatures below 23°F (-5°C).

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 16 dec, 2009 15:32

vreemd dat dit me dan bijstond. Ik zal ook eens kijken in het boekje van mijn classic en in dat van mijn zwagers viggen.

patje007
Geregistreerd lid

Bericht door patje007 » do 17 dec, 2009 19:49

Sapphire schreef:
patje007 schreef:mijne staat nu ook binnen , ga 'em (enkel bij mooi weer) 1x per maand eens ff warmrijden .
dan komt er alsnog pekel op.... dus wat is dan het nut van stallen? voor de kap hoef je het niet te doen, die is er voor gemaakt (in zweden is het 's winters nog een stukje kouder dan hier).
Daar gaat het mij niet om , de cabrio is nu puur "hobbywagen" geworden , dus is er totaal geen reden meer om er nu mee buiten te komen want daar is nu de vervanger voor aangeschaft ... :wink:

Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Doc » vr 18 dec, 2009 12:09

WimZ schreef:vreemd dat dit me dan bijstond. Ik zal ook eens kijken in het boekje van mijn classic en in dat van mijn zwagers viggen.
Bij mij staat in het boekje 2 graden.

Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Doc » vr 18 dec, 2009 12:10

WimZ schreef:vreemd dat dit me dan bijstond. Ik zal ook eens kijken in het boekje van mijn classic en in dat van mijn zwagers viggen.
Bij mij staat in het boekje 2 graden.

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » za 19 dec, 2009 21:00

beetje stout geweest... Met -11 open rijden is toch ook wel gaaf :oops:

Afbeelding

Afbeelding

patje007
Geregistreerd lid

Bericht door patje007 » za 19 dec, 2009 23:58

zonder windnet :shock:

of enkel voor de foto ... :wink:

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » zo 20 dec, 2009 11:10

niet eens, 5 km dat wel, en mams blauw op de achterbank :oops:

Anders D
Geregistreerd lid

Bericht door Anders D » zo 20 dec, 2009 17:48

Wat kiekjes van wintercaabs. Mijn plan was om vandaag open te gaan rijden, maar gezien de waarschuwingen links en rechts heb ik het toch maar gelaten :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie