Winterstop? (edit:APK?)
-
Sabriolet
- Donateur (7x)

-
Doc
- Donateur (2x)

-
rovako
- Geregistreerd lid
tempratuur
waarom zou hij niet open kunnen?
er zit toch een glazen ruit in!
het kapmateriaal zal echt niet scheuren lijkt mij.

er zit toch een glazen ruit in!
het kapmateriaal zal echt niet scheuren lijkt mij.
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Saab schrijft zelf voor dat je de kap niet onder de 6 graden moet openen. Ik kan me voorstellen dat een bevroren kap (dus nat en vervolgens onder nul) zich niet van harte laat openen. De kap zal vast niet direct in stukken uitelkaar vallen, maar ik ga ervanuit dat vouwen heel wat grotere spanningen in het doek zullen brengen in bevroren toestand.
Een 9-3 laat zich niet eens openen onder de 6 graden dacht ik.
-
bestway
- Donateur (2x)

Gisteren een droge kap bij -1 geopend en geen enkel probleem ......... Saab wil natuurlijk geen claims en kiest voor een "veilig" voorschrift.
Ik zie niet in waarom je een kap niet zou kunnen openen bij deze temperaturen, je merkt wel dat de hydrauliek iets harder moet werken.
Ik zie niet in waarom je een kap niet zou kunnen openen bij deze temperaturen, je merkt wel dat de hydrauliek iets harder moet werken.
WimZ schreef:Saab schrijft zelf voor dat je de kap niet onder de 6 graden moet openen. Ik kan me voorstellen dat een bevroren kap (dus nat en vervolgens onder nul) zich niet van harte laat openen. De kap zal vast niet direct in stukken uitelkaar vallen, maar ik ga ervanuit dat vouwen heel wat grotere spanningen in het doek zullen brengen in bevroren toestand.
-
Nick
- Donateur (2x)

helaas. Even een quote uit het boekjeWimZ schreef: Een 9-3 laat zich niet eens openen onder de 6 graden dacht ik.
instructieboekje schreef: Convertible
General safety instructions
• Never touch the hinges and struts of the soft top nor the upper beam of the windshieldwhile operating the soft top.
• After raising the soft top, always check that it is properly secured to the top beam of the windshield with the soft top locking device before driving the car away. After folding it down you should check that the tonneau cover latches have engaged properly. Otherwise it may come loose while you are driving and cause injury.
• Do not operate the soft top with passengers in the rear seat or bystanders right next to the car. There is a risk of head injuries while the soft top is in motion.
• Remove child car seats and children before operating the soft top.
• Don’t operate the soft top in temperatures below 23°F (-5°C).
-
WimZ
- Geregistreerd lid
-
patje007
- Geregistreerd lid
Daar gaat het mij niet om , de cabrio is nu puur "hobbywagen" geworden , dus is er totaal geen reden meer om er nu mee buiten te komen want daar is nu de vervanger voor aangeschaft ...Sapphire schreef:dan komt er alsnog pekel op.... dus wat is dan het nut van stallen? voor de kap hoef je het niet te doen, die is er voor gemaakt (in zweden is het 's winters nog een stukje kouder dan hier).patje007 schreef:mijne staat nu ook binnen , ga 'em (enkel bij mooi weer) 1x per maand eens ff warmrijden .
-
Doc
- Donateur (2x)

-
Doc
- Donateur (2x)

-
Anders D
- Geregistreerd lid