Update: gevonden Saab 900 cabrio (ritje naar Italie!)

Voor alle Saab cabrio rijders
Raydio
Geregistreerd lid

Bericht door Raydio » wo 09 jul, 2008 18:16

Prachtig.

Ik hoop voor je dat hij net zo goed rijdt als dat hij er op het plaatje uit ziet.

Succes met het ophalen.

Chris 9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Chris 9-5 » wo 09 jul, 2008 20:45

Prachtig... Veel voorpret gewenst. ;)

Tzt wil ik ook nog eens een 900 classic cabrio FPT als de tijd rijp is. Of beter gezegd; als ik een huis heb met garage.

Loont dat nou een beetje de moeite als je een classic uit italië haalt?

Chris 9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Chris 9-5 » wo 09 jul, 2008 20:53

Gelijk even zitten kijken...

Die kilometerstanden zijn uiterst verdacht.... Elke keer rond een ton.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lcpqedgbvokr

nielsvhal
Geregistreerd lid

Bericht door nielsvhal » do 10 jul, 2008 20:21

@chris9-5: ben het met je eens. Voor zover ik weet is het in Italië ook niet illegaal om de teller terug te draaien. Ik kom tegenwoordig wel vaker in Italië (vriendin is Italiaanse), en begin steeds meer te snappen van hoe zaken daar gaan..

Ik heb vorige week echter uitvoerig met de huidige eigenaar gesproken. Ontzettend aardige kerel. Hij is advocaat, heeft de auto 11 jaar in bezit gehad, is tweede eigenaar en heeft de auto (aantoonbaar) uitsluitend in de zomer bereden. We hebben de hele auto 'doorgenomen', waarbij hij bij de kleinste punten heeft stilgestaan. Feit blijft dat in Italië, nog eerder dan in Nederland, de ene hand de andere wast... hij heeft het onderhoud bij een client van hem laten uitgevoeren.. Over het algemeen doen Italianen dat nog liever dan hem naar een dealer brengen..

Ik heb er twee keer uitvoerig mee gereden en toen een bod gedaan, waarmee de eigenaar accoord is gegaan. Zoals gezegd, ik ben geen techneut, maar heb een goed gevoel bij de auto. En voor mij draait het daarom.

Voor zover...

Paul Viking
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Paul Viking » vr 11 jul, 2008 0:59

Niels, gefeliciteerd met je aankoop, ik ken dat gevoel ik was toen ook in de zevende hemel en ben het nog.

Wat me verbaast het is een 900s, ik dacht dat deze juist in italië onder de 900 ep uitgebracht waren ?

nielsvhal
Geregistreerd lid

Bericht door nielsvhal » vr 11 jul, 2008 8:46

Klopt, was mijn vraag ook. Eerste eigenaar wilde per se een s-variant. Is toen besteld voor hem. Waarschijnlijk uit Zweden. :wink:

nielsvhal
Geregistreerd lid

Bericht door nielsvhal » vr 11 jul, 2008 10:54

..

Cabouter
Geregistreerd lid

Bericht door Cabouter » vr 11 jul, 2008 13:55

Erg leuk .... En mooie auto :!: Heel wat anders dan een BMW R1150GSA :wink:
Stoer dat je een Zweedse auto via Italie naar Nederland haalt 8)
Binnen welk termijn heb je 'm in NL?

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » vr 11 jul, 2008 20:37

Leuk! Mooie roadtrip.

Gefeliciteerd met deze prachtige cabrio, ik zie graag meer foto's verschijnen :O:

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » ma 01 sep, 2008 15:10

nielsvhal schreef:Afbeelding

Mijn nieuwe aankoop: Saab 900 LPT classic cabrio uit 1993. Le Mans blauw, 118.000 orginele km's en (volgens mij) in prima staat. De 25ste ga ik hem met een vriend ophalen in Parma (Italië) en aan de tand voelen. Iemand nog leuke tips voor de route :wink: . Voor dit ritje ben ik nog op zoek naar een 'windrek'.. Ik heb er zin in!

ps: vanwege het goede nieuws het topic maar even een andere titel gegeven. En oh ja, iedereen hierboven bedankt voor jullie aanbiedingen om mee te gaan. Ik voel me welkom..
Hej Niels,

Staat de Cabrio inmiddels op Nederlands kenteken? Ik kom graag jouw aanwinst van dichterbij bekijken. Binnenkort een Tilburgse Caab meeting?

Groet,

Roger

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » ma 01 sep, 2008 15:22

lijkt me een goed plan ! 8)

rludeke
Geregistreerd lid

Bericht door rludeke » ma 01 sep, 2008 17:37

Leuk verhaal en een mooie auto zo van de foto's, gefeliciteerd.

P.S. mijne is ook een S uit Italie, dus dat kan echt wel.

rludeke
Geregistreerd lid

Bericht door rludeke » ma 01 sep, 2008 17:39

Sorry, maar Tilburg is mij net iets te ver.

rludeke
Geregistreerd lid

Bericht door rludeke » ma 01 sep, 2008 17:42

Nog maar een keer, over die km standen van 100.000km. Als de auto uit corleone komt zou ik hem zowieso laten staan :AR15: :AR15:

:D

nielsvhal
Geregistreerd lid

Bericht door nielsvhal » zo 07 sep, 2008 20:59

dag allen,

Hier dan eindelijk weer eens een update.. waarom moest dat allemaal zo lang duren? nou, omdat ik genoten heb van een aantal lekkere vakanties en wat werken tussendoor..

Leuk om jullie reacties te lezen. De saab staat inmiddels gepoetst hier in de schuur. De rdw keuring heeft ie al gehad, alleen heb ik nog even gewacht met het op kenteken zetten. Ik heb hem namelijk meegenomen op vakantie door Frankrijk. Samen met mijn vriendin heerlijk gecruist langs de kust. Life is good..

Als alles goed is heeft hij aan het einde van deze week een gele plaat en zal ik eens een fotootje hier plaatsen. @tenfour: goed plan om dan eens een Tilburgs saab treffen te organiseren? :wink:

Plaats reactie