airbag storing

Voor alle Saab cabrio rijders
Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: airbag storing

Bericht door Rik Tuin » za 03 okt, 2015 23:33

Ik heb alle stekkers nagelopen, niets aan te zien, alles ziet er uit als nieuw. Daarna wederom bij de dealer aan de tech2. Nog steeds meldt deze een storing in de sensor in linkerportier.

Ik zal binnenkort de sensor van de zijaanrijding in bestuurdersportier eens gaan vervangen.

lemmer
Geregistreerd lid

Bericht door lemmer » zo 04 okt, 2015 11:51

Ik had hetzelfde in allebei onze 9-3 nw model. Bleek uiteindelijk de gordelclip te zijn, het draadje in de clip was inwendig gebroken.

joy
Donateur
Donateur

Bericht door joy » zo 04 okt, 2015 15:32

De draad verbinding aan de stekker van de airbag onder de stoel solderen, deze geven de storing van de stoel airbag, portier sensoren is een modificatie voor geweest, dit moet op wis staan, sensoren moesten vervangen worden.

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » zo 04 okt, 2015 15:43

Geldt dat voor de 9-3og?

joy
Donateur
Donateur

Bericht door joy » zo 04 okt, 2015 15:52

Ja, juist bij deze

Paskalius
Donateur
Donateur

Bericht door Paskalius » zo 04 okt, 2015 18:35

Vandaag geen losse stekker kunnen ontdekken en ook helaas ook geen kopotte zekering o.i.d. Ga hem maar laten uit lezen, voordat ik hem binnenstebuiten keer. Iemand meer opties dan eerder genoemd in dit topic?

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » za 10 okt, 2015 15:56

Ik heb via een forummer een zij-airbagsensor gescoord. Net de zaak in bestuurdersportier gedemonteerd, Blijkt dat het stekkertje niet past, Nummers opgezocht en nu blijkt Saab voor de driedeurs een ander type sensor te gebruiken dan voor de vijfdeurs. Blijkt de 'nieuwe' sensor uit een vijfdeurs te zijn.

Ik snap dit niet helemaal. Een vijfdeurs heeft toch hetzelfde airbag systeem? Waarom dan toch een andere sensor? Weet iemand of de sensoren inwendig wel hetzelfde zijn? Zo ja, dan pas ik het stekkertje aan.

Nummer van de driedeurs uitvoering Saab 50 19 005 DRV

Nummer van de vijfdeurs uitvoering Saab 50 19 054 DRV

Paskalius
Donateur
Donateur

Bericht door Paskalius » di 13 okt, 2015 12:13

Vandaag een ander dashboardpaneel geïnstalleerd. Na installatie bleek ook de storingsmelding van de airbag opeens verdwenen. Weinig logica in te ontdekken, alleen dat de SID is gereset doordat deze los is geweest.
Of toch die Saabkabouters...

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » do 15 okt, 2015 20:59

Gisteren een andere zijaanrijding sensor geplaatst. Vandaag wederom naar de dealer om met de Tech te laten resetten en wat denk je, nog steeds dezelfde storing; "Geen communicatie met betreffende sensor". Word je vrolijk van van zoiets.

Ik had er al helemaal geen vertrouwen in dat het daar aan zou liggen gezien de storingen die ik eerst had, maar waar ligt het dan wel aan?

lemmer
Geregistreerd lid

Bericht door lemmer » vr 16 okt, 2015 20:48

Maar ik snap het even niet, is er niets te zien op de Tech2? en zijn we gewoon maar lukraak wat aan het vervangen. Er zitten tig modules en switches die on-line komen in het testcircuit, en als er een melding is kun je die dus altijd uitlezen.

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » vr 16 okt, 2015 21:14

lemmer schreef:Maar ik snap het even niet, is er niets te zien op de Tech2? en zijn we gewoon maar lukraak wat aan het vervangen. Er zitten tig modules en switches die on-line komen in het testcircuit, en als er een melding is kun je die dus altijd uitlezen.

' We' zijn niet lukraak maar aan het vervangen. Als je goed leest, dan zie je dat de Tech2 aangeeft dat er een probleem is met betreffende sensor. Ik ben inmiddels drie keer bij twee verschillende dealers langs geweest en inmiddels drie keer wordt (niet kunnen communiceren met) betreffende sensor aangegeven.

lemmer
Geregistreerd lid

Bericht door lemmer » vr 16 okt, 2015 21:23

Rik Tuin schreef:
lemmer schreef:Maar ik snap het even niet, is er niets te zien op de Tech2? en zijn we gewoon maar lukraak wat aan het vervangen. Er zitten tig modules en switches die on-line komen in het testcircuit, en als er een melding is kun je die dus altijd uitlezen.

' We' zijn niet lukraak maar aan het vervangen. Als je goed leest, dan zie je dat de Tech2 aangeeft dat er een probleem is met betreffende sensor. Ik ben inmiddels drie keer bij twee verschillende dealers langs geweest en inmiddels drie keer wordt (niet kunnen communiceren met) betreffende sensor aangegeven.
Sorry, niet goed gelezen.

De 3 deurs zal een andere impact genereren, zal de waarde van die sensor daardoor anders zijn? Kun je de weerstand waarde lezen van die sensor, hij is 2 draads? wellicht een weerstandje i.p.v. sensor.

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » vr 16 okt, 2015 21:37

Ik heb juist een sensor van een cabrio geplaatst. De weerstand van de originele 'defecte' sensor in bestuurdersportier en de goede sensor in het rechterportier is dezelfde.

Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat de storing niets te maken heeft met de zijairbag. Er zit geen enkele logica in, als je het begin van mijn topic leest.

arthurs
Geregistreerd lid

Bericht door arthurs » za 17 okt, 2015 4:46

Ik heb onlangs het gehele interieur van een 2001 cabrio in een 1999 cabrio gezet. Ook airbag lampje. Beetje wezen zoeken en toen las ik ergens dat de deur sensors verschillen van de jaren 1999 tot 2000.

Na de boel vervangen, nog steeds airbag lampje.. zijn de sensoren in de stoelen wellicht ook ander type van die jaren?

Cheers,

Arthur

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 17 okt, 2015 9:50

De storing in de deursensor Is een veel voorkomend probleem:
http://www.saabscene.com/forum/threads/ ... ide-Airbag

Plaats reactie