aankoop zoek naar een gebruikte 9-3 cabrio uit 2004 of 2005

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Haagcaab
Geregistreerd lid

aankoop zoek naar een gebruikte 9-3 cabrio uit 2004 of 2005

Bericht door Haagcaab » vr 03 sep, 2010 3:05

Ik ben net verhuisd naar Washington DC en wil naast onze volvo xc 70 een gebruikte 9-3 cabrio kopen uit 2004 of 2005 heb al een 900 ng cabrio gehad en een 9-3 cabrio uit 99 (maptun 235 pk) en wordt nu tijd voor de nieuwe serie. Moet daar nog wel erg ana wennen vooral de achtersteven! Ben van plan hier voor de ARC of Aero versie te gaan en liefst een ahndgeschakelde. De aero heeft als voordeel dat hij een zesbak heeft in handgeschakelde vorm en is hier best redelijk te krijgen... maar is redelijk strak geveerd dat in tegen stelling tot de ARC die dezelfde pk's heeft hier maar minder strak is geveerd en meer op touren is gericht. ik moet zeggen dat het uiterijk van de AERO me wel bevalt maar personal reviews hier geven ana dat de strakke vering toch wel een punt is. is die 210 pk in Nl nog te tunen ? Want ik mag een auto gratis mee terugnemen en dat gaat hws de Saab worden :D .

Groetjes,

Joost

carlsson
Geregistreerd lid

Re: aankoop zoek naar een gebruikte 9-3 cabrio uit 2004 of 2

Bericht door carlsson » vr 03 sep, 2010 10:59

Het sportchassi van een Sport Cabrio is niet hetzelfde dan van een Sport Sedan. De stabilisator stangen worden namelijk niet gewijzigd want die zijn al dikker dan normaal bij een cabrio.
Dus kun je gerust een Aero nemen, voor onze begrippen is die wagen helemaal niet te strak afgeveerd, Duitse testers waren erg enthousiast over deze opzet vergeleken met de Sport Sedan met Sport chassi, dat was wel wat minder bevallen.
Tunen is uiteraard mogelijk, b.v. stage 1 bij BSR, dat wordt dan 247 pk. Er is ook een Hirsch tuning stage 1 wordt dan iets van 230 pk. Uiteraard kun je ook bij Maptun terecht of bij Nordic-tuning. In het algemeen zal die MHI turbo iets makkelijk te tunen zijn dan de wat tammere Garrett, daarnaast heeft een 210 pk versie iets scherpere nokkenassen af fabriek.
De Aero is tevens wat beter uitgerust dan een ARC of Vector, dus interessanter gezien het matige prijsniveau in de States.

Haagcaab
Geregistreerd lid

Re: aankoop zoek naar een gebruikte 9-3 cabrio uit 2004 of 2

Bericht door Haagcaab » vr 03 sep, 2010 16:36

ok veel dank voor de bruikbare tips!!

Plaats reactie