te koop gevraagd en tips voor cabrio
-
hj
- Geregistreerd lid
te koop gevraagd en tips voor cabrio
Als oud saab 96 rijder, wil ik nu eindelijk mijn wens laten vervullen door een cabrio aan te schaffen. Wie heeft tips? waar moet ik op letten, ik heb het forum al aardig nageplozen, dus geen USA import enzo: Maar eh........
Waar moet ik wel op letten? Dealer of particulier?
Wie heeft of weet een goede?
Tot max 10000,-
Waar moet ik wel op letten? Dealer of particulier?
Wie heeft of weet een goede?
Tot max 10000,-
-
hj
- Geregistreerd lid
-
roberto
- Geregistreerd lid
aanschaf classic cabrio
Ga voor een nederlandse classic met historie. Er worden veel italiaanse cabrio's aangeboden maar de meeste hebben geen duidelijke historie vanuit het land van herkomst dus ook niet van de Km stand.
Vaak zijn de bakken en/of turbo's vervangen en/of de koppakking
Check voor alle zekerheid bij de RDW op het kenteken wanneer de auto is ingevoerd en hoelang de laatste eigenaar de auto in zijn bezit heeft.
Neem de tijd om een goede te vinden. Laat hem altijd keuren bij een erkend intituut bv ANWB Dealer of DEKRA. Ook om er zeker van te zijn dat je egeen schadeauto koopt!!
Een goede cabrio is niet goedkoop!!! Houdt er rekening mee dat je altijd extra kosten krijgt want het is minimaal 13 jaar oud.
Ik werd achteraf nog geconfronteerd met een eis van de verzekering vor de inbouw van en klasse 3 alarm vam 800 Euro!!
Bij twijfel niet kopen maar op zoek gaan naar een andere.
Ik heb zelf een jaar gezocht en uiteindelijk een eerlijke NL cabrio gevonden van 1993 met 74.000 k op de klok!
Deze rijdt fantastisch!! er is als nieuw.
succes Robertt
Vaak zijn de bakken en/of turbo's vervangen en/of de koppakking
Check voor alle zekerheid bij de RDW op het kenteken wanneer de auto is ingevoerd en hoelang de laatste eigenaar de auto in zijn bezit heeft.
Neem de tijd om een goede te vinden. Laat hem altijd keuren bij een erkend intituut bv ANWB Dealer of DEKRA. Ook om er zeker van te zijn dat je egeen schadeauto koopt!!
Een goede cabrio is niet goedkoop!!! Houdt er rekening mee dat je altijd extra kosten krijgt want het is minimaal 13 jaar oud.
Ik werd achteraf nog geconfronteerd met een eis van de verzekering vor de inbouw van en klasse 3 alarm vam 800 Euro!!
Bij twijfel niet kopen maar op zoek gaan naar een andere.
Ik heb zelf een jaar gezocht en uiteindelijk een eerlijke NL cabrio gevonden van 1993 met 74.000 k op de klok!
Deze rijdt fantastisch!! er is als nieuw.
succes Robertt
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Daar staat tegenover dat de Italiaanse auto's het eerste deel van hun leven niet zijn geroest. Kilometerstand is inderdaad niet altijd echt, maar wat zegt de kilometerstand nou eigenlijk, behalve dat die in de praktijk prijsbepalend is? Ik vind dat je beter kan (laten) kijken naar de slijtagetoestand van mechaniek en interieur. Dat zegt ook veel meer over wat je mogelijk te wachten staat aan reparaties dan een kilometerstand. Immers kan een auto beter weinig lange stukken snelweg hebben gereden dan veel korte stadsstukjes.
-
ruuducati
- Geregistreerd lid
Heb zelf 900 classic cabrio ep in Italië gekocht twee maanden geleden.
Zondag gezien en gemaild, maandag klein voorschot gestort en ticket bij budget luchtvaartmaatschappij geboekt, zaterdag morgen vlucht naar Italië en zondag ochtend terug thuis met m'n trots.
Maanden op autoscout.it gekeken waar classic cabrio's zeer budgetvriendelijk geprijsd zijn.
Door de lage prijzen hou je wat financiële reserve bij eventuele tegenslagen.
En natuurlijk proberen aan te voelen of de verkoper eerlijk en te vertrouwen overkomt.
Zondag gezien en gemaild, maandag klein voorschot gestort en ticket bij budget luchtvaartmaatschappij geboekt, zaterdag morgen vlucht naar Italië en zondag ochtend terug thuis met m'n trots.
Maanden op autoscout.it gekeken waar classic cabrio's zeer budgetvriendelijk geprijsd zijn.
Door de lage prijzen hou je wat financiële reserve bij eventuele tegenslagen.
En natuurlijk proberen aan te voelen of de verkoper eerlijk en te vertrouwen overkomt.
-
frankie
- Geregistreerd lid
Ben je naar huis gereden? Dat kan toch niet met italiaans kenteken? Of had je een zoveel-daags kenteken?
Ik heb mijn saab ingevoerd vanuit Duitsland en ben met een zg. 5-daagskenteken teruggereden. In Nederland vernam ik dat ik als particulier helemaal niet met zo'n kenteken mag rijden (belachelijk, mag nl. in rest van europa wel). IK heb een boete geriskeerd van de BPM over de nieuwwaarde (zo werd mij verteld). Ik weet alleen niet of dat klopt, dus ik ben zeer benieuwd naar jouw verhaal. Groet, frankie
Ik heb mijn saab ingevoerd vanuit Duitsland en ben met een zg. 5-daagskenteken teruggereden. In Nederland vernam ik dat ik als particulier helemaal niet met zo'n kenteken mag rijden (belachelijk, mag nl. in rest van europa wel). IK heb een boete geriskeerd van de BPM over de nieuwwaarde (zo werd mij verteld). Ik weet alleen niet of dat klopt, dus ik ben zeer benieuwd naar jouw verhaal. Groet, frankie
-
Guido900T
- Donateur (3x)

-
WimZ
- Geregistreerd lid
Ach, er mag zoveel niet. Wij hebben een keer een Citroen CX uit Frankrijk gehaald. Die had op dat moment geeneens APK. In Frankrijk dus illegaal gereden, in Belgie zaten we "goed", maar in NL mag je dan weer als Nederlander niet met een buitenlands kenteken rondrijden als je niet kan aantonen dat je in dat betreffende land woont. Anders inderdaad risico van BPM boete. Als je zo'n auto net 2 dagen op je naam hebt staan en bij aanhouding netjes, vriendelijk en correct blijft en vertelt dat je van plan bent om de auto per omgaande over te zetten op een NL kenteken, dan heb je nog best kans dat je door mag rijden. Tis maar net wie je treft en of de betreffende ambtenaar wel of niet aan zijn trekken is gekomen de afgelopen nacht zeg maar.
Aan de rand van de afgrond bloeien de mooiste bloemen zeggen ze wel eens he....
Aan de rand van de afgrond bloeien de mooiste bloemen zeggen ze wel eens he....
-
ruuducati
- Geregistreerd lid
Chassisnummer laten doorfaxen en verzekerd via mijn dagelijkse wagenverzekering voor een weekend.
Voor de rest zou ik met transitplaten moeten teruggekeerd zijn.
Zou ongeveer 150 euro kosten voor 5 dagen heb ik mij laten vertellen maar uiteindelijk niet geregeld gekregen.
Dus de 1280 km lange rit naar huis was best wel spannend.
voor de rest heb je in België voor de douane invoer eigendomsbewijs, kentekenbewijs van de geschrapte plaat (geven die italianen niet graag mee) en factuur nodig. 15 cent bij douane en 100 euro bij Saab Bornem voor de homologatie en europees gelijkvormigheidsattest (duurt half uurtje) en daarna de gewone keuring, verzekeren, nummerplaten en ... genieten.
Voor de rest zou ik met transitplaten moeten teruggekeerd zijn.
Zou ongeveer 150 euro kosten voor 5 dagen heb ik mij laten vertellen maar uiteindelijk niet geregeld gekregen.
Dus de 1280 km lange rit naar huis was best wel spannend.
voor de rest heb je in België voor de douane invoer eigendomsbewijs, kentekenbewijs van de geschrapte plaat (geven die italianen niet graag mee) en factuur nodig. 15 cent bij douane en 100 euro bij Saab Bornem voor de homologatie en europees gelijkvormigheidsattest (duurt half uurtje) en daarna de gewone keuring, verzekeren, nummerplaten en ... genieten.
-
hj
- Geregistreerd lid
bedankt. heerlijk zo veel support. Dit kan goed van pas komen. Die van 1500 euro had ik zelf inmiddels ook gezien. Maar ja dit blijft spannend, om zo van een foto op internet te kopen. ik heb er ook andere en ietsje duurdere gezien met meer fotos.
Ik heb niet direkt haast, maar blijf allert.
Ik blijf jullie volgen en de tips nalopen.
Hendrik Jan
Ik heb niet direkt haast, maar blijf allert.
Ik blijf jullie volgen en de tips nalopen.
Hendrik Jan
-
lopik004
- Geregistreerd lid
Buitenland kopen!!
Het prijsverschil gebruiken om hem 100% erbij te zetten.
Vergeet niet alle NL auto's staan regelmatig in de file, en worden motorisch zelden goed belast ergo zijn 9 van de 10 vervuilde aangekoekte motoren. Liever een duitse of italiaanse km vreter die op temperatuur heeft gewerkt. Mijn ervaringen met motoren en auto's is dat de Duitsers veelvuldig olie verversen hetgeen echt een rol speel met Saab Turbo's en motorfietsen.
Wij hollanders knibbelen altijd op van alles.
NL / Schokdempers o dus ik kan nog een jaartje?
D / Nee bij 180+ voel het echt niet goed die gare schokdempers!
Ik heb een duitse 900NG cabrio 132.000 km (9 service beurten) uit 1994, in superstaat !
Alles bijelkaar Euro 7500 aan uitgegeven. (incl. nieuwe cabriokap!)
Het prijsverschil gebruiken om hem 100% erbij te zetten.
Vergeet niet alle NL auto's staan regelmatig in de file, en worden motorisch zelden goed belast ergo zijn 9 van de 10 vervuilde aangekoekte motoren. Liever een duitse of italiaanse km vreter die op temperatuur heeft gewerkt. Mijn ervaringen met motoren en auto's is dat de Duitsers veelvuldig olie verversen hetgeen echt een rol speel met Saab Turbo's en motorfietsen.
Wij hollanders knibbelen altijd op van alles.
NL / Schokdempers o dus ik kan nog een jaartje?
D / Nee bij 180+ voel het echt niet goed die gare schokdempers!
Ik heb een duitse 900NG cabrio 132.000 km (9 service beurten) uit 1994, in superstaat !
Alles bijelkaar Euro 7500 aan uitgegeven. (incl. nieuwe cabriokap!)
-
K Plop
- Geregistreerd lid
Heb zelf ook een Italiaanse 900 classic cabrio gehad. wel degelijk roest en wel om de volgende reden: De auto bleek ooit schade te hebben gehad aan de achterzijde. keurig gerepareerd en als je het niet wist zag je er niets van. die Italianen waren alleen vergeten het achterscherm opnieuw te voorzien van een anti-roest behandeling op de lasnaden. Gevolg was roest aan het binnenscherm en de naad tussen binnen en buiten scherm en de dorpel waar die het buitenscherm raakt. Het enige waar je aan kon zien dat er een nieuw scherm op zat was het stukje zwart gespoten plaatwerk in het verlengde van de kap/spoiler, dit was blauw aan een zijde en had zwart moeten zijn.
De gemiddelde cabrio begint overigens ook al aardig te roesten, er zijn simpelweg een aantal plekken waar de 900 classic gewoon gevoelig is voor roest (geld niet alleen voor cabrio's)
Succes met zoeken.
De gemiddelde cabrio begint overigens ook al aardig te roesten, er zijn simpelweg een aantal plekken waar de 900 classic gewoon gevoelig is voor roest (geld niet alleen voor cabrio's)
Succes met zoeken.