vrouwtjes-saab cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Mirrie
Geregistreerd lid

vrouwtjes-saab cabrio

Bericht door Mirrie » do 18 aug, 2005 18:10

hi mannen!

ik vind dat het weleens tijd wordt voor wat meer vrouwenvolk hier op dit forum! ben een trotse bezitter van een classic cabrio ('92) en kan wel wat tips voor onderhoud gebruiken...heb hem nu anderhalf jaar en het nodige is er al aan versleuteld. helaas ontbreekt het me aan handigheid om het zelf te doen (blijf wel een vrouw, he?) en ben regelmatig van garage veranderd vanwege kosten maar ook vaak slordigheid...zou graag mijn (saab)ervaringen met jullie delen...(kom maar op met die flauwe reacties) maar goed, hij rijdt als een zonnetje, onlangs is de turbo gereviseerd; wereld van verschil. kan iemand mij overigens helpen aan de gouden tip om de spoiler weer helemaal diepzwart te krijgen? heb het eerder geprobeerd met cockpitspray en met bumberzwart (wekenlang zwarte nagels) maar na een week of twee is er toch weer zo'n grijze/beige verkleuring..en hoe kan ik het beste de kap wassen? oh ja, zou met der tijd de bumperhoezen willen laten vervangen, maar nieuw vrij kostbaar (€ 700,--) iemand een tip waar ik nog redelijke gebruikte kan vinden?

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » do 18 aug, 2005 19:17

probeer eens om op een doekje motorolie te doen en de spoiler dan insmeren.

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » do 18 aug, 2005 22:17

Hoi Mirrie,

Gelijk heb je, er moeten meer vrouwen op het forum.
Maakt het wel zo gezellig.

Voor de bumperhoezen zou je Elferink in Enter kunnen proberen.

Gr., Rene.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » do 18 aug, 2005 22:28

Hoi, welkom op het forum.

Voor de reiniging van de kap moet je even kijken op de volgende link:

http://www.elkparts.co.uk/product_info. ... ts_id/2569

Elkparts verkoopt sinds kort diverse producten van renovo om de gehele kap op te frissen. Ziet er wel professioneel uit.

Daarnaast weet ik dat je kappen ook kan reinigen met groene zeep en een zachte borstel, uiteraard daarna afspoelen met veel water (geen hoge druk)

keukenschrijver
Geregistreerd lid

Bericht door keukenschrijver » vr 19 aug, 2005 0:22

Allereerst welkom op het forum

Voor het reinigen van de kap kun je de site van Cabriopartner in Amerongen raadplegen. Ik heb net een nieuwe kap en daar zat een heel boekwerk bij met tips, die staan geloof ik ook op de site. Gebruik geen lapmiddeltjes, als de rek er uit is wordt het nooit meer wat.

Groene zeep in wrijven met een zachte borstel en afspoelen met veel water van boven naar beneden om te voorkomen dat vuil van de auto op de kap komt.

Ik heb ooit ergens gelezen dat groene zeep puur op de spoiler ook wonderen doet, maar dat weet ik (nog) niet uit eigen ervaring.

Succes,

Rob

Mirrie
Geregistreerd lid

poetsen

Bericht door Mirrie » wo 31 aug, 2005 17:18

Ha Rob,

dank voor je tip, het heeft gewerkt, de kap ziet er perfect uit dankzij zoiets ouderwets als groene zeep. Wat betreft de spoiler was het wat minder succesvol. Wel kreeg ik van de week van een aardige buur- en tevens saabclassicliefhebberman een restje olie in een blikje wat goed werkte. Helaas blikje te beschadigd om te zien van welk merk..maar daar kom ik nog wel achter..ik laat jullie weten..

by the way: niet slecht zo een paar goede nazomerdagen toch?

Plaats reactie