Ben sinds kort in het bezit van een 9-3 cabrio uit 2004 met de 2.0T motor waar 54.000 km op staat.
Heerlijke auto, ben er erg blij mee.
Wat me echter opvalt is dat de motor tussen de 100 en 120km/uur een brommend geluid geeft.
Iemand enig idee ?
Bromend geluid tussen 100 en 120Km/u
-
Deep Impact
- Geregistreerd lid
Re: Bromend geluid tussen 100 en 120Km/u
Ik zou er in ieder geval even mee langs de dealer gaan.
Bij mij is vorige week een gebroken tandwiel van één van de balansassen ontdekt.
Ik had ook een brommend geluid, wist alleen niet dat dit niet normaal was bij een Saab.
Ging voor iets anders naar een andere dealer dan waar ik de auto in mei gekocht had, daar ging een monteur met de auto rijden en ontdekte het brommende geluid en dacht hierbij aan een gebroken balansasketting.
Toen de garage waar ik de auto gekocht had de boel open had gemaakt bleek het dus een tandwiel te zijn.
Ik had gelukkig de auto met garantie gekocht.
Dus zeker niet mee door blijven rijden want er kan flinke motorschade door ontstaan is mij verteld.
Bij mij is vorige week een gebroken tandwiel van één van de balansassen ontdekt.
Ik had ook een brommend geluid, wist alleen niet dat dit niet normaal was bij een Saab.
Ging voor iets anders naar een andere dealer dan waar ik de auto in mei gekocht had, daar ging een monteur met de auto rijden en ontdekte het brommende geluid en dacht hierbij aan een gebroken balansasketting.
Toen de garage waar ik de auto gekocht had de boel open had gemaakt bleek het dus een tandwiel te zijn.
Ik had gelukkig de auto met garantie gekocht.
Dus zeker niet mee door blijven rijden want er kan flinke motorschade door ontstaan is mij verteld.
-
Chiel_2
- Geregistreerd lid
Zou het ook iets te maken kunnen hebben met de voorbanden of voorwielophanging?
In een draadje met als titel "vreemd rijgedrag 9-3" is sprake van tramlining. Ik heb dat volgens mij ook.
Met name als de auto uitrolt, ook dan heb ik het idee dat ik een verhoogd gebrom hoor......
Ik zag ook dat je in Delfgauw geweest bent voor een second opinion. Moet ik misschien ook maar 's doen, ik heb ook 6 maanden BOVAG garantie !
In een draadje met als titel "vreemd rijgedrag 9-3" is sprake van tramlining. Ik heb dat volgens mij ook.
Met name als de auto uitrolt, ook dan heb ik het idee dat ik een verhoogd gebrom hoor......
Ik zag ook dat je in Delfgauw geweest bent voor een second opinion. Moet ik misschien ook maar 's doen, ik heb ook 6 maanden BOVAG garantie !
-
Deep Impact
- Geregistreerd lid
Zou zeker heel goed aan de banden kunnen liggen, maar omdat je specifiek over een brom uit de motor sprak dacht ik dat je de banden al gecontroleerd hadChiel_2 schreef:Zou het ook iets te maken kunnen hebben met de voorbanden of voorwielophanging?
Als je naar Harteveld ga reken er dan wel op dat ze kosten berekenen voor zo'n "second opinion", ik krijg dat terug van de garage waar ik mijn auto had gekocht. Heb daar bepaalde afspraken over gemaakt.
Laat het ff weten als je geweest ben
-
Chiel_2
- Geregistreerd lid
Ik heb gisteren mijn auto opgehaald bij de garage alwaar er 4 nieuwe Dunlop SP9090 banden onder gezet zijn (op aanraden van andere forum gebruikers !) en ik moet zeggen.... het is een verademing !
Niks geen "tramlining" meer en ook de brom tussen 100 en 120km is nu weg.
Pas nu merk ik hoe fantastisch de auto is !!!!
Niks geen "tramlining" meer en ook de brom tussen 100 en 120km is nu weg.
Pas nu merk ik hoe fantastisch de auto is !!!!
-
Chiel_2
- Geregistreerd lid