pomp cabriokap lek

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
keukenschrijver
Geregistreerd lid

pomp cabriokap lek

Bericht door keukenschrijver » za 25 sep, 2004 0:41

Van m'n '87 er cabrio lekt de hydrauliek pomp. Zijn hier revisiesetjes m.b.t. O-ringen van te krijgen of wat is de maat. Hoe bouw je de pomp uit? er zit een behoorlijke kabelboom aan. Zit er ergens een steker (of stekker zoals ze hier zeggen..)

Alvast bedankt voor de vele reacties op m'n eerste topic.

Rob

P.S. te koop Audi A4 avant 1.9 tdi 90 Exclusive Atlasgrijs feb 01 125.000 km + vele extra opties

sabefrans
Geregistreerd lid

Re: pomp cabriokap lek

Bericht door sabefrans » vr 01 okt, 2004 22:59

Volgens mij zijn er geen losse onderdelen te vinden voor de pomp.
Mijn pomp was ook lek, hij lekje tussen het reservoir en de pomp en heb deze hersteld met vloeibaar pakking RTV deze is op rubber basis en kan tegen olie de pomp uitbouwen is een probleem er staan geen stekker tussen de bedrading ik heb hem los geschroeft de hydroliek leidingen los gemaakt en omhoog gehaald en in de wagen hersteld.Succes

hbende
Geregistreerd lid

Bericht door hbende » za 02 okt, 2004 7:51

Er zijn revisiesetjes te krijgen. Betreft een nieuw plastic huisje en een o-ring. kost wel een beetje. Ik meen een kleine € 80,-.
Het setje is te bestellen bij de dealer.

Succes

keukenschrijver
Geregistreerd lid

Bericht door keukenschrijver » ma 04 okt, 2004 11:56

Heren,

Dank voor jullie bijdrage. Het probleem is (voorlopig?) verholpen. Ik heb zoals gesuggereerd vloeibare rubberpakking gehaald (voor klepdeksels) en deze aangebracht op het pasvlak van het plastic reservoir en de pomp. De oorspronkelijke O-ring heb ik laten zitten.
Het reservoir heb ik gevuld met hydraulische 5W voorvork olie en de kap een tweemaal open en dicht gedaan. Vervolgens het reservoir bijgevuld en nogmaals enige keren de kap open en dicht gedaan. Nogmaals bijgevuld tot bovenste niveau en de bank herplaatst.

De pomp loopt rustiger dan ooit, dus dat geeft hoop.

kosten € 7,= voor de pakking, € 10,= voor de olie en 45 minuten van m'n onbetaalbare vrije tijd. :D

Nu maar hopen dat het lang goed gaat.

Groeten,

Rob

keukenschrijver
Geregistreerd lid

Bericht door keukenschrijver » za 15 jan, 2005 2:56

9 januari kap weer open gehad, rijdt en functioneert weer (nog steeds) als nieuw!

Plaats reactie