velgen

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
spider
Geregistreerd lid

velgen

Bericht door spider » ma 14 mei, 2007 22:12

Ik heb sinds een aantal maanden een saab 900 cabrio van het bouwjaar 1995 en heb hier de orginele 16 inc velgen op zitten.
Nu wil ik graag overstappen naar 17 inch maar heb begrepen dat de et waarde van een 95 niet overeenkomt met die van de 900.
De waarde van een 900 is de et 49 offset en van een 95 is dit anders.
Naar welke velgen kan ik het beste op zoek gaan of moet ik overstappen naar een geheel ander type velg!!!!!
Tips graag welkom!!!!

eirikur
Geregistreerd lid

Bericht door eirikur » vr 01 jun, 2007 19:52

ik heb een 900 NG uit 96 met 17" velgen van een nieuwe 9.3 sportsedan, ik hoorde dat dit inderdaad problemen kan veroorzaken vooral in het sporen van de auto, nu ben ik geen hardrijder, meer een cruiser dus ik heb daar nog geen last van ondervonden. Verstandig is wellicht om op zoek te gaan naar twinspoke velgen van 17" die zouden moet voldoen aan jouw wensen.

Killerbee
Geregistreerd lid

Bericht door Killerbee » vr 01 jun, 2007 20:37

@erikur
Wat vraagjes: :lol:
Zijn dat 17 inch vector velgen op je 900?
Is hij verlaagd en wat voor banden zitten erop (225/45/17)?
Zou je misschien je "avatar" foto wat groter op de site kunnen zetten? Ziet er namelijk puik uit zo vanuit de verte. :)
Alvast bedankt

eirikur
Geregistreerd lid

Bericht door eirikur » vr 01 jun, 2007 21:25

banden maat klopt, auto is niet verlaagd, zou ik ook niet doen gaat denk ik echt ten koste van comfort en zorgt ook voor extra frictie...altijd lastig voor een wat oudere cabrio
ik heb wel een grotere foto, weet echter niet hoe ik die moet toevoegen geef even een tip of een mailadres
je kan de velgen bekijken op saab.nl ze zijn als optie verkrijgbaar op de 9.3 sportsedan business line zes spaaks drie dunne spaken en drie dikke spaken

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » vr 01 jun, 2007 21:38

215/45r17 zou de juiste bandenmaat voor een NG900/9-3 moeten zijn.

Killerbee
Geregistreerd lid

Bericht door Killerbee » vr 01 jun, 2007 22:00

eirikur schreef:ik heb wel een grotere foto, weet echter niet hoe ik die moet toevoegen geef even een tip of een mailadres
Je zou de foto ergens op "het net" kunnen plaatsen (bv http://www.flickr.com/ ) en dan een linkje kunnen maken in je post
Maar ik zal je een pbtje sturen met mijn email adres.
B235R schreef:215/45r17 zou de juiste bandenmaat voor een NG900/9-3 moeten zijn.
Mee eens, maar passen deze ook goed op een 7.5J velg? Ik ben namelijk bang dat deze te plat zijn en er "te overdreven" uit zien

eirikur
Geregistreerd lid

Bericht door eirikur » vr 01 jun, 2007 22:58

of het er overdreven uitziet is een kwestie van smaak, en daarover gaan we niet twisten, wellicht zou een andere bandenmaat beter zijn. Zoals ik al schreef kreeg ik inerdaad het advies de banden te vervangen omdat de auto met deze banden teveeel zou gaan "zoeken" .....nogmaals ik heb dat nog niet ervaren, auto rijdt heerlijk ziet er wellicht overdreven maar in mijn ogen nog steeds chique uit.
ik wens een ieder wijsheid

Erik
Lid van verdienste

Re: velgen

Bericht door Erik » za 02 jun, 2007 1:10

spider schreef:Nu wil ik graag overstappen naar 17 inch maar heb begrepen dat de et waarde van een 95 niet overeenkomt met die van de 900.
De waarde van een 900 is de et 49 offset en van een 95 is dit anders.
De NG900/9-3 en 9-5 velgen zijn uitwisselbaar. Qua ET waarde zijn er een paar afwijkingen. Dat zijn de 9-3 viggen en aero velgen, resp ET42 en ET45.
Alle (in ieder geval voor 2006) 9-5 hebben ET49.

Plaats reactie