Graaiflatie of niet?
-
RonnieW
- Donateur (3x)

Re: Graaiflatie of niet?
Kijk maar eens op marktplaats naar een Honda S2000, die dingen schieten omhoog kwa prijs. Ook 20-25 jaar oud. Prijzen tussen de 22 en 47000 euro. Hoe het kan? Ze worden zeldzaam denk ik, net als mooie goede Saab cabrios met weinig kms.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Ik heb in 2006 een Mitsubishi evo 9 gehad die toen in NL inclusief bpm 45K kostte. Dat zijn ze vandaag nog waard en toen werden ze nauwelijks verkocht.
-
AJP
- Geregistreerd lid
Vind het een hele nette prijs. Auto ziet er goed onderhouden uit, mooie lage km-stand. Lijkt me zeker niet overvraagd. Dit soort auto's worden schaars en dan stijgt de prijs. Ik heb de mijne enkele maanden ingeruild die goed vergelijkbaar is (ook een 2.0t) en kreeg er bij de dealer meer voor terug dan de vraagprijs van deze op Marktplaats. Zo gezien, zou ik zeggen; het is een koopje! De advertentie van deze mooie Saab verdient wel wat meer foto's op Marktplaats 
-
rvdb
- Donateur (6x)

-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
@hierboven
Japanse auto's, met name de Honda's, Mazda's en Mitsu's, zijn immens populair geworden na 2001 toen Fast and furious in de bios draaide. Zelfs een verlepte Jetta werd weer populair. En die scene is altijd steady geweest en daarmee ook de afzetmarkt van die auto's. Er zijn tal van autoshows die duizenden bezoekers trekken die een dagje opgepimpte auto's kijken. Niet te vergelijken met Saab wat mij betreft.
Japanse auto's, met name de Honda's, Mazda's en Mitsu's, zijn immens populair geworden na 2001 toen Fast and furious in de bios draaide. Zelfs een verlepte Jetta werd weer populair. En die scene is altijd steady geweest en daarmee ook de afzetmarkt van die auto's. Er zijn tal van autoshows die duizenden bezoekers trekken die een dagje opgepimpte auto's kijken. Niet te vergelijken met Saab wat mij betreft.
-
Kruimel
- Geregistreerd lid
En wat meer info zou ook niet misstaanAJP schreef: ↑wo 29 jan, 2025 16:36! De advertentie van deze mooie Saab verdient wel wat meer foto's op Marktplaats![]()
-
rauwers
- Donateur (12x)

Met alle respect Smokingace .......
maar velen denken wel de prijs te weten ........ maar niet de (daadwerkelijke) waarde.
Zoek ze maar eens, die geen achterstallig onderhoud of (verborgen) gebreken en die leiden (of lijden) vaak naar duurkoop!
Betekenis Graaiflatie ....... is volgens mijn mening hier niet van toepassing!
maar velen denken wel de prijs te weten ........ maar niet de (daadwerkelijke) waarde.
Zoek ze maar eens, die geen achterstallig onderhoud of (verborgen) gebreken en die leiden (of lijden) vaak naar duurkoop!
Betekenis Graaiflatie ....... is volgens mijn mening hier niet van toepassing!
-
Kruimel
- Geregistreerd lid
Maar hoe weet je nou of er geen achterstallig onderhoud is en of er gebreken zijn?rauwers schreef: ↑wo 29 jan, 2025 22:19Zoek ze maar eens, die geen achterstallig onderhoud of (verborgen) gebreken en die leiden (of lijden) vaak naar duurkoop!
In dit geval een Nederlandse auto met wellicht alle papieren en facturen.
Maar bij al die import auto’s is dat best lastig.
Aankoopkeuring laten uitvoeren?
-
Ibanez
- Geregistreerd lid
Hij staat ook nog in Sluiskil (NL), dus ik zou zeggen: overweeg je slag te slaan, Smokingace (als hij er nog is).Ronnes schreef: ↑wo 29 jan, 2025 13:50Als je goedkoper een Saab (cabrio) wil aanschaffen, zoek dan een keer in het buitenland, Nederland is traditioneel een duur autoland. Deze bijvoorbeeld:
https://www.2dehands.be/v/auto-s/saab/m ... e-automaat
Het is dan wel geen Aero, maar de km-stand is (relatief) laag en dat met een vraagprijs onder de € 4000.
Hier kan je mits goed onderhoud nog jaren mee vooruit.