Oplossing voor torderen aandrijfstang tonneau

Voor alle Saab cabrio rijders
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Oplossing voor torderen aandrijfstang tonneau

Bericht door Steve-O » do 25 jul, 2024 23:59

Dominique montfort schreef:
do 25 jul, 2024 23:30
Bedankt voor je uitgebreide info.
Ik denk alleen dat Steve O niet bedoelt om het knietje te gebruiken maar een verlengstuk vanwege het vierkante uiteind waar je normaal je dop opzet zeg maar. Dat moet dan passen of passend gemaakt worden om in de kruiskoppeling te passen (naadloos passend dus!) en aan de andere zijde op de stang gemaakt. Maar dat was vooralsnog alleen de theorie....praktijk komen we nog achter.
Dat is inderdaad precies wat ik bedoelde. :!:

Dominique montfort
Geregistreerd lid

Bericht door Dominique montfort » vr 26 jul, 2024 0:23

Steve-O schreef:
do 25 jul, 2024 23:59
Dat is inderdaad precies wat ik bedoelde. :!:
Maar helaas...stang einde origineel vierkant is 10mm en verlengstuk 12,75mm. Dus als dat al zou lukken moet er weer geknutseld worden! Jipiiiiiiihhh :wink:

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » za 27 jul, 2024 14:14

ja dat bedoelde ik lukt niet heb ik dagen aan zitten te klooien, past niet helaas

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 27 jul, 2024 15:02

Je kunt toch anders wel vierkante deel op maat slijpen en het ronde gedeelte met behulp van een draaibank passend maken.
Ok, moet je wel iemand kennen met een draaibank, natuurlijk.

Dominique montfort
Geregistreerd lid

Bericht door Dominique montfort » za 27 jul, 2024 16:42

Inmiddels weten jullie misschien dat ik dat op z'n minst ga proberen :D. Maar daar moet ik wel even tijd voor maken. Eens even rustig over nadenken en kijken. Eerst de vouwwagen uitgraven in de garage en lekker op vakantie!
Gisteren wel nog een zonneklep verbeterd. Het spiegeltje was eruit geplopt zeg maar doordat de bekleding door de warmte gekrompen was en in de hoeken dus te weinig 'stof' was. Je kunt dat hele element eruit wippen. Daarna voorzichtig sneetjes gemaakt en dat element er weer in geklipt met de haakjes. Maar ja geen foto's gemaakt.... :fight_headbang:

Plaats reactie