Versleten bussen achterwiel ophanging.

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Rudiver
Geregistreerd lid

Versleten bussen achterwiel ophanging.

Bericht door Rudiver » vr 22 mar, 2024 12:49

Vandaag mijn zomerwielen terug gemonteerd en vastgesteld dat mijn draagarm ophangingsbussen achteraan sleet vertonen.Zijn deze vervangbaar of moet de hele draagarm vervangen worden.Auto is een Saab 9 3 Cabrio Ttid Aero van 2010!

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Re: Versleten bussen achterwiel ophanging.

Bericht door rutgerreinier » wo 27 mar, 2024 11:54

Sa93Ve
Geregistreerd lid

Bericht door Sa93Ve » wo 27 mar, 2024 14:37

Ik heb pas de gehele achterophanging vervangen, kijk anders hier ook even en laat, zoals bovenstaande rutgerreinier zegt, even weten wat je precies bedoelt: viewtopic.php?f=43&t=174312

Rudiver
Geregistreerd lid

Bericht door Rudiver » do 28 mar, 2024 9:25

Het gaat om de draagarm rubbers( knuckle bushings). Demontage lijkt me niet zo moeilijk maar de bussen terug gemonteerd krijgen is precies geen makkelijke klus.
Misschien toch beter de powerflex achterbussenset kopen?

Sa93Ve
Geregistreerd lid

Bericht door Sa93Ve » do 28 mar, 2024 10:02

Die heb ik van de week nog gedaan. Heb ik beschreven in mijn topic: viewtopic.php?p=2003260#p2003260

Het is een karweitje wat je goed zelf kan doen. Wel zou ik je adviseren ook je aanslagrubbers, stabilisatiestang rubbers en stabilisatiestangetjes mee te vervangen. Je hebt alles los zitten en het is dan direct klaar.

Kleine edit:

Ik vond een filmpje van iemand die ze ook vervangen heeft. Goede uitleg maar hoe hij de bushings eruit heeft gekregen is een speling van het lot. Die van mij zaten er ramvast in vanaf de fabriek. Ik heb ze dan ook het rubber met de komboor uitgeboord en het gewricht er met de hamer uitgetikt (dat is een klein tikje). De Powerflex erin is appeltje eitje.

Rudiver
Geregistreerd lid

Bericht door Rudiver » do 28 mar, 2024 11:00

Bedankt voor de informatie en de video.
Powerflex achterbussenset wordt besteld.

Sa93Ve
Geregistreerd lid

Bericht door Sa93Ve » do 28 mar, 2024 12:28

Dat zou ik zeker doen. Die nieuw bushings erin krijgen is echt niet te doen zonder de juiste pers. Goedkoop zijn ze wel met 8 Euro per stuk. Powerflex rubbers ongeveer 90 Euro maar het zit er dan ook met 5 minuten in.

Succes!

Sa93Ve
Geregistreerd lid

Bericht door Sa93Ve » zo 07 apr, 2024 11:43

Rudiver schreef:
do 28 mar, 2024 11:00
Bedankt voor de informatie en de video.
Powerflex achterbussenset wordt besteld.
En? Hoe is het gegaan of moet je er nog mee bezig?

Rudiver
Geregistreerd lid

Bericht door Rudiver » ma 08 apr, 2024 9:30

Heb nog niet de tijd gehad om er werk van te maken,wacht op beter weer om dit te doen.
Ik ben wel van plan om de hele achterophanging grondig te reviseren, voorkant heb ik al gedaan.
Sachs sportvering Aero uitvoering..

Plaats reactie