Open dak bij parkeergarage Karperton in Alkmaar

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Nikolai
Donateur
Donateur

Open dak bij parkeergarage Karperton in Alkmaar

Bericht door Nikolai » wo 20 mar, 2024 11:33

Ik kwam er maandag achter dat je er verstandig aan doet je kap alvast dicht te doen voordat je parkeergarage 'Karperton' in Alkmaar binnenrijdt.
Het plafond is namelijk zo laag dat de kap het niet haalt. Gelukkig is er een verdieping op het dak :lol:

beekemm
Geregistreerd lid

Re: Open dak bij parkeergarage Karperton in Alkmaar

Bericht door beekemm » wo 20 mar, 2024 12:29

Weet er nog een boel meer :D

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 20 mar, 2024 13:00

Meestal lukt het dan nog steeds wel op de schuine stukken tussen verdiepingen...

Nikolai
Donateur
Donateur

Bericht door Nikolai » wo 20 mar, 2024 19:07

Heb ik op meerdere plekken geprobeerd inderdaad maar deze was zelfs op de tussenstukken te laag :roll:

GJ95
Geregistreerd lid

Bericht door GJ95 » wo 20 mar, 2024 20:32

Als er één plaats is op de wereld waar mijn Saab cabrio nooit in zal komen is dat wel de Karperton..... Ik woon daar in de buurt en dit is werkelijk de aller bellaberste parkeergarage die ik ken. Wij noemen hem de Krappeton. De C1 van mijn vrouw staat er wel (lease karretje) en die vinden we geregeld terug met een gratis deuk.

Mijn eerdere cabrio kon ik in mijn eigen garage overigens niet dichtdoen, deze wel. Gebruikt duidelijk minder ruimte boven de auto.

Sa93Ve
Geregistreerd lid

Bericht door Sa93Ve » wo 20 mar, 2024 23:13

Karperton moet ik dus onthouden dat ik daar nooit in ga. Thanks!

Voor mensen die in de stad komen, of Groningen voor buitenlui, parkeer niet bij de Vismarkt in de Interparking Centrum parkeergarage. Dat ding kan niet anders dan door Satan ontworpen zijn. Verlaagd als de 9-3 is schraap ik geregeld de vloer. Bochtje om is soms even steken. Het is smal, het is krap, het is laag en de parkeerplaatsen zijn net als elders krap bemeten. U is gewaarschuwd!

Nikolai
Donateur
Donateur

Bericht door Nikolai » do 21 mar, 2024 11:35

Goed om te weten, daar ga ik niet meer staan. En ook niet de door de duivel zelf ontworpen parking op de vismarkt ;-)

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » do 21 mar, 2024 12:05

Sa93Ve schreef:
wo 20 mar, 2024 23:13
Karperton moet ik dus onthouden dat ik daar nooit in ga. Thanks!

Voor mensen die in de stad komen, of Groningen voor buitenlui, parkeer niet bij de Vismarkt in de Interparking Centrum parkeergarage. Dat ding kan niet anders dan door Satan ontworpen zijn. Verlaagd als de 9-3 is schraap ik geregeld de vloer. Bochtje om is soms even steken. Het is smal, het is krap, het is laag en de parkeerplaatsen zijn net als elders krap bemeten. U is gewaarschuwd!
Dit klopt helemaal, als je auto iets groter is dan een rijstkorrel kom je de bocht niet om.

Sa93Ve
Geregistreerd lid

Bericht door Sa93Ve » do 21 mar, 2024 12:14

Ik probeer die garage altijd te vermijden. Parkeer vaak op de Ossenmarkt. Mooi ruim en prima plekken.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » do 21 mar, 2024 12:17

Ja die is prima

siccojan
Donateur
Donateur

Bericht door siccojan » do 21 mar, 2024 16:02

is dit nog actueel? Nieuwsbericht uit 2021.

beruchte-karperton-garage-gaat-plat

Die Groningse aan de Haddingestraat ken ik ook, weet ook niet helemaal wat je daar zou moeten doen. Met het verkeerscirculatieplan is dat toch wel een anachronisme om aan te rijden. Dan kan je beter net buiten het centrum parkeren.

Groet, Sicco Jan

GJ95
Geregistreerd lid

Bericht door GJ95 » vr 22 mar, 2024 12:24

siccojan schreef:
do 21 mar, 2024 16:02
is dit nog actueel? Nieuwsbericht uit 2021.

beruchte-karperton-garage-gaat-plat

Die Groningse aan de Haddingestraat ken ik ook, weet ook niet helemaal wat je daar zou moeten doen. Met het verkeerscirculatieplan is dat toch wel een anachronisme om aan te rijden. Dan kan je beter net buiten het centrum parkeren.

Groet, Sicco Jan
Is zeker nog actueel. Zal ooit gaan gebeuren. Maar of ik het nog ga meemaken in mijn leven valt te betwijfelen. Recent is het hele trappenhuis opnieuw bekleed, alle verlichting in de garage vervangen en een compleet nieuwe in en uitgang. Verder is dit zo'n bijzondere constructie (was ooit een smeerkaas fabriek) dat in de gevel van het pand woningen zitten, ook historische pandjes. Dus dit monster afbreken en nieuw bouwen wordt een flink probleem en dat zal nog heel lang gaan duren.....

Sa93Ve
Geregistreerd lid

Bericht door Sa93Ve » vr 22 mar, 2024 12:41

Die blijft dan nog wel even staan, helaas.

Plaats reactie