jovamu48
plotseling startproblemen
-
jovamu48
- Geregistreerd lid
plotseling startproblemen
Sinds vorige week start mijn cabrio 900NG, 2,3L. erg moeilijk. De accu is nieuw en de startmotor draait ook maar de saab weigert aan te slaan.Na enige keren starten en even het gaspedaal ingedrukt, start hij dan weer wel. Is dat misschien een typisch DI cassette probleem? Een paar dagen geleden sloeg de motor plotseling af tijdens het rijden.......
jovamu48

jovamu48
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: plotseling startproblemen
Lijkt op de symptomen van een defecte BDP-sensor.
-
9000-95
- Donateur

Volgens mij heeft deze helemaal geen di maar gewoon een verdeler, 900ng n/a draait op motronic ipv trionic.
-
beekemm
- Geregistreerd lid
kijk even of de slangen tussen luchtfilter lmm motor goed afdichten
-
jovamu48
- Geregistreerd lid
Dank voor de reacties. Hiermee kan ik naar mijn garagist. Kan hij dat waarschijnlijk uitlezen, hoop ik. Gr.
Jovamu48
Jovamu48
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Trek het stekkertje van de LMM maar eens los als de motor draait. Als de motor toch al beroerd loopt en er gebeurt niets als je het stekkertje los trekt,grote kans dat de LMM overleden is.
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
En ja, flow LMM is goed af/uit te lezen.
-
jovamu48
- Geregistreerd lid
IK heb een nieuwe BDP sensor besteld via Autodoc. Die wordt over een week ingebouwd. Volgens mijn garagist is dan het probleem verholpen. Het andere probleem helaas niet. Invoeren van mijn cabrio in België kost me meer dan €4000. Om precies te zijn: €4475. Euro ! en CO2 uitstoot volgens hun (295gr/km) zijn de boosdoeners. Vreemd...in 2022 zou de invoer veel lager zijn. Inverkeerstelling zou dan €137 zijn en nu € 3475. Dit is eigenlijk belachelijk. Iemand op Saabforum gaf me goede raad. Auto niet inschrijven en de procedure stopzetten ( dus de nummerplaat inleveren bij D.I.V) en wachten tot hij in 2025, 30 jaar oud is en als oldtimer in verkeer kan worden gebracht in België. Dat ga ik dus doen. Hiep hiep Hoera voor verenigd Europa!
jovamu48

jovamu48