Rubber/seal onder kapdeksel komt mee

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Dabutcha76
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Rubber/seal onder kapdeksel komt mee

Bericht door Dabutcha76 » za 27 jan, 2018 21:25

Kan het met enig speurwerk binnen en buiten het forum niet vinden, maar als ik de kap ('97 900NG CV) open doe, gaat soms de rubber afdichting onder het deksel mee - en die verkreukelt vervolgens als het deksel weer neerklapt, zodat-ie niet goed sluit ('Check soft top'). Is in voorkomende gevallen prima op te lossen door de boel heen en weer te bewegen en het rubber weer even in het gareel te helpen, maar da's natuurlijk niet zo ideaal. Probleem lijkt identiek aan probleem als http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=678610" onclick="window.open(this.href);return false; - daar staat wél een foto bij, maar geen antwoord. Rubber lijkt optisch verder prima.

De makkelijke oplossing lijkt me om het rubber te (her?)verlijmen. Weet iemand of het rubber (EPC: 1996-1998, BOW No5, 4559076) oorspronkelijk ook verlijmd hoort te zitten, en indien ja, met wat voor lijm? Kan het in WIS helaas niet vinden.

Dabutcha76
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Rubber/seal onder kapdeksel komt mee

Bericht door Dabutcha76 » zo 28 jan, 2018 14:02

Goed, was vanochtend toch bezig, dus beide kanten van het probleemgebied maar even goed schoongemaakt (mocht ook wel) en voorzien van PFTE spray. Dat zou hopelijk tot wat minder 'aan elkaar plakken' moeten leiden. Kiek'n wat wödt zoals we hier zeggen :)

H.Geertsema
Geregistreerd lid

Bericht door H.Geertsema » zo 28 jan, 2018 18:05

Als het niet over gaat dan zou ik het rubber met wat blanke siliconenkit vastplakken. Mocht dat nog niet helpen dan kun je altijd nog een montagekit gebruiken ...

:O:

Dabutcha76
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Dabutcha76 » zo 28 jan, 2018 21:13

Check, dank je :)

Plaats reactie