voortellen van mijn convertible en een airbag malfunction

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
96-gijs
Geregistreerd lid

voortellen van mijn convertible en een airbag malfunction

Bericht door 96-gijs » di 23 mei, 2017 15:19

Dag mede Saabrijders,
Als trouw gebruiker van ons merk sinds 1976, met 96, 96, 95, 96, 96, 9-3T5 convertible, die met 465k voortijdig aan zijn einde kwam en nu een 9-3 lime-yellow convertible van 2004 met 75k op de teller met een strak onderstelletje en een 225 pk beurtje (en nog steeds een 96 uit'71), heb ik wel wat met het merk (p.s. ik moet nog even uitzoeken hoe ik een foto op de site kan zetten).
Maar nu wordt het rijden verzuurd door geklingel en een airbag-malfunction waarschuwing. Heeft iemand een idee waar ik een stekkertje aan kan drukken zodat dit ophoudt, of ontkom ik niet aan de garage?
Groet, Gijsjan

Benaero
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: voortellen van mijn convertible en een airbag malfunctio

Bericht door Benaero » di 23 mei, 2017 16:30

Onder de bestuurdersstoel zit een draadje richting de veiligheidsgordelsluiting. Daar is mogelijk een contact niet helemaal goed. En als dat niet helpt.....weet ik het ook niet :oops:

96-gijs
Geregistreerd lid

Bericht door 96-gijs » di 23 mei, 2017 16:34

ik ga zoeken, bedankt

Hansos
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Hansos » vr 26 mei, 2017 22:25

zelfde probleem gehad. Ze hebben toen de houder van de gordel vervangen, daar zit een draadje aan welke was versleten; Heeft denk ik te maken met de gordelspanners/airbag communicatie bij een aanrijding.

2e hands laten plaatsen ik geloof een paar tientjes.

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » za 27 mei, 2017 20:51

Dat van die bedrading naar de gordel zou het heel goed kunnen zijn.
Bij mijn caab heb ik dit ook. Maar het komt zo zelden voor dat ik nog niet goed heb gekeken. Ook zit er een positiesensor op de rails van de voorstoelen, die kunnen de melding ook veroorzaken. En helaas nog een kleine 30 andere sensoren. Ik zou gaan voor de sensoren onder de stoelen. Aangezien het bijna standaard voorkomt als de stoel eruit is geweest.

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » za 27 mei, 2017 21:26

Ik zou hem eerst maar eens laten uitlezen om te kijken welke airbag de storing veroorzaakt voor je te hooi en te gras onderdelen gaat vervangen. Ik heb zelf eens meegemaakt dat er een draadbreuk zat in de bedrading die via de A-stijl links naar de airbag in het li. portier gaat. Had dus niks te maken met defecte sensor o.i.d.

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » zo 28 mei, 2017 20:51

Welkom. Ik zou als je in de gelegenheid bent idd even de tech eraan hangen. Dan weet je het vrijwel zeker.

96-gijs
Geregistreerd lid

Bericht door 96-gijs » zo 28 mei, 2017 22:17

Dank voor de suggesties, het zit allemaal wat ingewikkelder in elkaar als mijn 96 begrijp ik, alle vooruitgang is nog geen verbetering.... Ik heb al onder de stoel gefrunnikt maar dat hielp niet veel, dus op naar de Tech.

96-gijs
Geregistreerd lid

Bericht door 96-gijs » ma 24 jul, 2017 16:27

Opgelost! door Auto Electra Lelystad. De TECH2 aangesloten en toen wist hij snel waar het euvel veroorzaakt werd; de stroomonderbreker op de accu. Het stekkercontact schoon gemaakt en probleem was weg. Super service en resultaat *****.

Plaats reactie