Slot achterbank omwisselen?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
hanswim
Donateur
Donateur

Slot achterbank omwisselen?

Bericht door hanswim » za 15 apr, 2017 14:58

Ik heb een mooi zwart aero interieur van Orphy overgenomen voor mijn 2002 9-3 anni cabrio. Nu wil ik het slot van de achterbank omzetten van mijn huidige achterbank naar de 'nieuwe'. Op het forum kan ik vooral teruglezen dat men er voor kiest om de vergrendeling er uit te halen en dan de bank vast te zetten met bijvoorbeeld klittenband en of pluggen zoals die ook in rest van interieur zijn te vinden. Anderen hadden geluk dat eigen sleutel ook past of hadden de sleutel van de donor nog.

Wie weet hoe het zit en kan mij op weg helpen? Moet de bekleding grotendeels los om er bij te kunnen? In de Haynes manual is helaas ook niks te vinden. Ik zou wel graag de vergrendeling met eigen sleutel willen behouden als dat een beetje te doen is, anders haal ik de vergrendeling er ook uit.

En zijn er forummers die willen helpen bij het plaatsen, en mogelijk trekken van benodigde kabels, van de electrisch bedienbare voorstoelen?

carbits
Geregistreerd lid

Re: Slot achterbank omwisselen?

Bericht door carbits » di 18 apr, 2017 12:06

idem probleem (ook een mooie set bij Orphy gekocht). Ik heb mijn oude rugleuning geprobeerd te demonteren maar kwam er ook niet uit. uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om enkel het losse cylindertje eruit te halen en over te zetten. Als je het leer iets in naar beneden drukt zie je dat het cylindertje aan 2 kanten wordt vastgeklemd. Ik heb de klemtjes stuk gemaakt en de cylinder eruit gehaald. Niet de meest fraaie oplossing maar op deze manier hou je wel de goede vergrendeling. Het cylindertje zelf kan je in feite los laten zitten of op een of andere manier vast klemmen.

hanswim
Donateur
Donateur

Bericht door hanswim » za 29 apr, 2017 21:18

Het is inmiddels gelukt om het slot over te zetten met hulp van forumlid jansen, ben er blij mee.

hanswim
Donateur
Donateur

Bericht door hanswim » ma 01 mei, 2017 9:48

Nog even een paar plaatjes van het resultaat, ik ben zelf erg tevreden over de combinatie van anniversary uitvoering (grijs met zwart leren panelen) en aero (zwarte).

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie