Zou graag jullie mening even willen over het volgende:
Heb al langer last van lekkage in de kofferbak van mijn c900 cabrio. Is ontstaan na een eerdere vervanging van het dak door de dealer. Is alweer een aantal jaar geleden en kostte toen nog erg veel geld. Nu heb ik bij TopCabrio in Rhenen een prijsopvraag gekregen voor een nieuw dak inclusief montage van een verbetering van zo'n 1000 euro... Heb op't forum e-e-n slechte ervaring gelezen met dit bedrijf een paar jaar terug. Kreeg last van lekkage en ook hadden ze het dak TE strak gezet waardoor deze ook niet mooi zat.
Zijn er recentere ervaringen met het bedrijf TopCabrio? En is de prijs goed? Zijn er gelijkwaardige alternatieven?
Moet over een paar weken naar Zweden en wil voor dat geld wel graag droog blijven!
Rob
cabriodak vervangen
-
Rutger
- Geregistreerd lid
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

-
WimZ
- Geregistreerd lid
Ik had enorme lekkage bij de achterruit. Zo erg zelfs dat als hij een paar dagen in de regen stond, het in de 'dakopvangbak' begon te klotsen en ik natte matten in het interieur kreeg, omdat het daar ook heen stroomde.
De overlap bij de ritsen was behoorlijk vergaan, dus het water stroomde daar gewoon langs. Omdat de rest van de kap nog maar een jaar of 5 geleden is vervangen heb ik er zelf een tweedehands achterruitpand ingezet. De gouden tip daarbij was dat ik na de montage van het geheel met een busje tectyl ML, met het rode slangetje een paar keer heen en terug door de kier van de achterstrip (die zwarte alu strip waar ook de afdekkappen onder klemmen) moest gaan (en daar bij de zijkant onder de zijspoilers). De tectyl volgt daarbij dezelfde capillaire route die het water anders volgt en sluit dat vervolgens af. Resultaat van de gehele operatie (zelf gedaan dus) is een hartstikke waterdichte kap.
Uit jouw verhaal maak ik op dat je kap nog vrij jong is, dus de boel zal nog niet zijn vergaan. Misschien dat je het hele probleem kan oplossen met een beetje tectyl....
De overlap bij de ritsen was behoorlijk vergaan, dus het water stroomde daar gewoon langs. Omdat de rest van de kap nog maar een jaar of 5 geleden is vervangen heb ik er zelf een tweedehands achterruitpand ingezet. De gouden tip daarbij was dat ik na de montage van het geheel met een busje tectyl ML, met het rode slangetje een paar keer heen en terug door de kier van de achterstrip (die zwarte alu strip waar ook de afdekkappen onder klemmen) moest gaan (en daar bij de zijkant onder de zijspoilers). De tectyl volgt daarbij dezelfde capillaire route die het water anders volgt en sluit dat vervolgens af. Resultaat van de gehele operatie (zelf gedaan dus) is een hartstikke waterdichte kap.
Uit jouw verhaal maak ik op dat je kap nog vrij jong is, dus de boel zal nog niet zijn vergaan. Misschien dat je het hele probleem kan oplossen met een beetje tectyl....
-
j.demooij
- Geregistreerd lid
heb ik helaas ook een minder goede ervaring.
Mijn dak is ook te strak gemonteerd, waardoor het niet goed aansloot op de carrosserie en ramen, zelfs na enkele jaren begon deze te scheuren.
Het zou een originele Sonneland zijn.
Ik ben terug geweest na enkele maanden, men heeft er wel iets aan gedaan ( isolatie verwijderd), maar de nieuwe kap heeft altijd gelekt en niet goed gezeten. De auto heb ik pas weggedaan. Mij zien ze er niet meer, Jan.
-
rovako
- Geregistreerd lid
zij doen alles op het gebied van de autobekleding.
en al sinds 1962!!een compleet nieuwe kap incl achterruit € 1345,-
www.rovako.com
-
thomas9-3
- Geregistreerd lid