Defecte motor cabriokap

Voor alle Saab cabrio rijders
biter
Geregistreerd lid

Bericht door biter » do 22 jun, 2006 13:01

ah je bent er al geweest..

mooi.

Thijs O.
Geregistreerd lid

Re: Defecte motor cabriokap

Bericht door Thijs O. » do 22 jun, 2006 14:16

Marron schreef:
hbende schreef:Ik ben wel benieuwd of je inmiddels al iets van de import hebt vernomen?
Is de prijs al verlaagd....................... :lol:
Ik heb ook hydrauliekpomp kapot van 9-3 cabrio. Reparatie kost 3100 euri voor pomp excl de- en montage Totaal ca 4000 . Nu al 102,98 betaald voor het vaststellen van het defect. Belachelijk.
Groet Ron
Ehm...wat een bedragen!

Voor 6000 euro heb je al een prima 900 cabrio!

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » do 22 jun, 2006 20:13

Ik heb dan wel geen cabrio, maar ik wil best eens bij mij op het werk naar de hydrauliekpomp laten kijken. Ik slijt mijn dagen bij Bosch Rexroth (voorheen Hydraudyne) en daar zit zonder te overdrijven veel kennis voor dit soort problemen. Dus als iemand zo een motor/pomp heeft liggen die kapot is en hem even kan missen, wil ik het wel eens navragen. Het lijkt mij raadzaam om dit niet in de vakantie periode te doen, want dan kan het wel even duren.
Ik hoor van jullie.

Groeten

Maarten

Marron
Geregistreerd lid

Hydrauliekpomp

Bericht door Marron » vr 23 jun, 2006 12:47

Volgende week bouw ik de pomp uit dan neem ik contact met je op. Nu al bijzonder bedankt.
groeten Ron
quote="Maarten C"]Ik heb dan wel geen cabrio, maar ik wil best eens bij mij op het werk naar de hydrauliekpomp laten kijken. Ik slijt mijn dagen bij Bosch Rexroth (voorheen Hydraydyne) en daar zit zonder te overdrijven veel kennis voor dit soort problemen. Dus als iemand zo een motor/pomp heeft liggen die kapot is en hem even kan missen, wil ik het wel eens navragen. Het lijkt mij raadzaam om dit niet in de vakantie periode te doen, want dan kan het wel even duren.
Ik hoor van jullie.

Groeten

Maarten[/quote]

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » di 27 jun, 2006 19:33

Is er toevallig iemand die een hydraulisch schema heeft van de pomp voor het dak, dit zou het een en ander veel makkelijker maken. Merk type leverancier noem maar op, echt alles is welkom. :idea:

Maarten

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » vr 07 jul, 2006 15:45

Ik weet niet of we er iets aan hebben, ik moet zelf nog eens onder mijn achterbank duiken, maar de elektro-hydraulische pompen die Vetus (een leverancier van onderdelen en componenten voor de pleziervaart) heeft pompen in het programma die wel heel sterk lijken op de pomp die onder mijn achterbank zit:

http://www.vetus.nl/producten/product_main_31_1.asp

Afbeelding

EHPAR met een capaciteit van 350 cm3/min. 17,1 sec/100 cm3
EHPBR met een capaciteit van 700 cm3/min. 8,5 sec/100 cm3
EHPCR met een capaciteit van 950 cm3/min. 6,3 sec/100 cm3

De adviesprijs inc BTW ligt bij al deze drie pompen op 536 euro.

Als het inderdaad eenzelfde pomp is als Saab heeft gebruikt kan het nieuw voor veel minder....

Marron
Geregistreerd lid

saab pomp

Bericht door Marron » di 18 jul, 2006 12:49

[quote="WimZ"]Ik weet niet of we er iets aan hebben, ik moet zelf nog eens onder mijn achterbank duiken, maar de elektro-hydraulische pompen die Vetus (een leverancier van onderdelen en componenten voor de pleziervaart) heeft pompen in het programma die wel heel sterk lijken op de pomp die onder mijn achterbank zit:

[url]http://www.vetus.nl/producten/product_main_31_1.asp[/url]

[img]http://www.vetus.nl/images/producten/pr ... _foto1.gif[/img]

EHPAR met een capaciteit van 350 cm3/min. 17,1 sec/100 cm3
EHPBR met een capaciteit van 700 cm3/min. 8,5 sec/100 cm3
EHPCR met een capaciteit van 950 cm3/min. 6,3 sec/100 cm3

De adviesprijs inc BTW ligt bij al deze drie pompen op 536 euro.

Als het inderdaad eenzelfde pomp is als Saab heeft gebruikt kan het nieuw voor veel minder....[/quote]

Hallo,

Hij lijkt er inderdaad heel veel op. IK heb de boel nu deels uitgebouwd; er zitten allerlei andere elektronische apparaatjes op. Wellicht dat daar iets van stuk is en de pomp zelf nog goed. Ik zoek verder maar het is wel warm onder die kap nu.
Groet Ron

WimZ
Geregistreerd lid

Re: saab pomp

Bericht door WimZ » di 18 jul, 2006 13:17

Marron schreef:... Ik zoek verder maar het is wel warm onder die kap nu.
Die kap kan open, ookal doet de pomp het niet: via je kofferbak kan je rechts tegen de rugleuning van de achterbank een noodkraan openen, waarna je de kap met de hand open en dicht kan doen. Het scheelt nogal om de kap eerst open te gooien als je in de auto aan het werk moet.

Marron
Geregistreerd lid

Re: saab pomp

Bericht door Marron » wo 19 jul, 2006 12:06

[quote="WimZ"][quote="Marron"]... Ik zoek verder maar het is wel warm onder die kap nu.[/quote]

Die kap kan open, ookal doet de pomp het niet: via je kofferbak kan je rechts tegen de rugleuning van de achterbank een noodkraan openen, waarna je de kap met de hand open en dicht kan doen. Het scheelt nogal om de kap eerst open te gooien als je in de auto aan het werk moet.[/quote]

Hallo, het is inderdaad dezelfde pomp. Van de pomp was het kunststof tandwieltje stuk. Vervangen voor 13.50. Maar nu?? Weer in elkaar gezet, doet het nog niet (Soft top failure). Moet het systeem nu niet ontlucht worden?? En hoe moet dat ? Weet iemand dit . Gaarne je bericht

Plaats reactie