16" velgen, et37 onder caab?
-
richard9722
- Geregistreerd lid
16" velgen, et37 onder caab?
Veel gelezen op het forum en het internet over velgen. Wat mij echter niet duidelijk is: kan ik zonder problemen 16inch velgen met et37 onder mijn 2002 caab plaatsen?
In het boekje staat wel dat de et niet groter mag zijn dan 49, maar over kleinere waarden staat niets in het boekje.
Het gaat overigens om Enzo H velgen, steek 5*110, 16 inch, ET37.
Iemand enig idee?
groet,
Richard.
In het boekje staat wel dat de et niet groter mag zijn dan 49, maar over kleinere waarden staat niets in het boekje.
Het gaat overigens om Enzo H velgen, steek 5*110, 16 inch, ET37.
Iemand enig idee?
groet,
Richard.
-
richard9722
- Geregistreerd lid
Re: 16" velgen, et37 onder caab?
Never mind, na nog wat langer googlen gevonden...
Meer dan 5mm afwijking per wiel is niet verstandig. Wel jammer. 'tIs lastig mooie wintervelgen te vinden voor onze caab...
Meer dan 5mm afwijking per wiel is niet verstandig. Wel jammer. 'tIs lastig mooie wintervelgen te vinden voor onze caab...
-
johnb52
- Donateur (7x)

Setje orginele velgen? Is dat geen optie?
Staat vaak t mooiste bij deze wagens
Staat vaak t mooiste bij deze wagens
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Er rijden zat 900NG/9.3 en 9.5 rijders rond met ET 41 (standaard op de 9.3 Sport serie) terwijl standaard ET49 op deze oudere types zit.
Maar ET37 dat scheelt ff 12 mm, dat is misschien wat te veel van het goede.
-
bart1963
- Geregistreerd lid
Ervaringsdeskundige?ReinRoel schreef:zelfs 33 ET... . 17inch
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Wat erg fanatieke tuner, staan de banden bijna buiten de wielkuipen
Wat vreemd dat ze daar bij een APK keuring niet over vallen, in Belgie of Duitsland zou dat een afkeuring worden.
Wat vreemd dat ze daar bij een APK keuring niet over vallen, in Belgie of Duitsland zou dat een afkeuring worden.
-
rutgerreinier
- Donateur

carlsson schreef:Er rijden zat 900NG/9.3 en 9.5 rijders rond met ET 41 (standaard op de 9.3 Sport serie) terwijl standaard ET49 op deze oudere types zit.
ik heb een 9-3 gehad met sport sedan velgen in 17 inch et41 maar dat liep niet lekker. geen aanrader! vooral niet met 225/45r17 banden.
maar geen geschikte winterbanden voor je caab?? alle 9-5 en 9-3 tot 2002 passen op je caab.
-
richard9722
- Geregistreerd lid
Heb inmiddels het setje alu45 met winterbanden overgenomen van een forumlid. De zomermaand liggen om een setje alu36. Deze hebben dezelfde ET (41), dus lijkt me geen probleem. Alleen wat brede sloffen (235)...