kamperen met een 9-3 cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
virjinz
Geregistreerd lid

kamperen met een 9-3 cabrio

Bericht door virjinz » ma 03 apr, 2006 13:17

Goeiedag samen,
zijn er mensen onder jullie die hun 9-3 cabrio al gebruikt hebben om er met de tent op uit te trekken? Ik ben namelijk van plan om samen met m'n vriendin een rondreis door midden europa te doen (van hier naar wenen - bratislawa - budapest - zagreb - lubljana en terug, een 3000-tal kilometer in totaal) en vroeg me af of dat praktische problemen kan opleveren:
1. is er voldoende ruimte in de koffer voor een kleine tent + kampeermateriaal voor 2 weken?
2. kan er af en toe cabrio gereden worden of zal de koffer te vol zitten zodat het dak niet meer open kan?
3. zijn die landen voldoende veilig om met een soft-top door te gaan (parkeren in stad o.a.)
4. heeft iemand tips voor bezoeken aan die streek?
met avontuurlijke groeten,
kristof

ppcs
Geregistreerd lid

Bericht door ppcs » ma 03 apr, 2006 13:30

Heb vorig jaar met een classiq 900 cabrio 6000km door zweden getrokken met volledige bagage campeer gear en koelbox (handig op 12V) Konden zelfs klapstoelen en kampeertafels mee. Maar ik geloof wel dat de kofferbak van de classiq groter is dan die van de nieuwere saabs. Raar maar waar. Maar t is zeker mogelijk om dat te gaan doen.

Veel plezier dus

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » ma 03 apr, 2006 14:11

Beste Kristof,

Ben verleden jaar met 3 personen en 2 honden met mijn cabrio naar Kroatie geweest. Past precies maar het dak kan dan absoluut niet meer open.

Maar jij hebt nog een achterbank over!

Veel plezier en goede reis.

Groet,

Roeland

frankie
Geregistreerd lid

Bericht door frankie » ma 03 apr, 2006 18:28

ben afgelopen jaar met mijn vriendin in een saab 900 NG V6 automaat eerst naar Oostenrijk gereden, daarna door naar venetie. Vanaf daar naar Toscane met de kofferbak en achterbank vol (tent, stoelen, etc). Een complete kampeeruitrusting. Geen enkel probleem juist omdat je nog een achterbank hebt die vol kan. Wel de kofferbak zo inruimen dat het dak nog open kan. Ga je hartje zomer, dan kan ik je nu al verklappen dat het supergaaf is om de door de bergen te rijden, maar in in een omgeving als Toscane brand je de auto uit. Dak dicht en dan de airco op 10 is een betere optie. Helaas heeft de mijne geen airco. De vorige auto was een volvo met airco vandaar......

Heel veel plezier.

virjinz
Geregistreerd lid

Bericht door virjinz » ma 03 apr, 2006 18:49

frankie,
had je een windbreker geïnstalleerd? die heb ik namelijk niet en misschien dat dat (hoewel een tafel en stoelen niet zullen wegwaaien) voor nogal wat turbulentie kan zorgen?
ik ben van plan om in de 2de helft van september erop uit te trekken, dan is het normaal gezien niet te heet. Misschien eerder wel eens een verlengd weekendje midden frankrijk ofzo.
heeft de hitte enkel effect op het leer in het interieur of zijn er ook andere onderdelen die de volle zon niet zo kunnen appreciëren (electronica?)? En heeft de zon nog een sterke invloed wanneer het leer voldoende gevoed is?
bedankt,
kristof

K Plop
Geregistreerd lid

Bericht door K Plop » ma 03 apr, 2006 21:05

Wij hebben onze classic cabrio (die we niet meer hebben overigens) ook regelmatig gebruikt met kamperen. Geen probleem, ruimte zat en dan ben ik nog van het type dat ik niks op de achterbank wil hebben.
Enige waarschuwing: ik vond de reacties van mede recreanten niet altijd positief! Blijft toch een SAAB cabrio, was zeker geen geld meer over voor een "fatsoenlijke"vakantie, tja je kan kamperen ook gewoon leuk vinden. Als we met de onze Triumph TR4 een kampeerterrein operden waren de reacties duidelijk positiever.

We hebben met de Saab de Route Napeleon door de Alpen gereden en geindigd aan de Middellandse zee, daar schroeiden we echt uit de auto. Wat er nog het meest van lijdt zijn de inzittenden! Vindt het geen zicht om dan dicht te rijden met de airo; tja..

Ik zou zeggen, gewoon doen.

Haagcaab
Geregistreerd lid

Bericht door Haagcaab » ma 03 apr, 2006 21:51

Ik ga komende zomer met ons gezin 2 kids van 4 en 6 met de 9-3 cabrio en bakkie naar Italie en kroatie. Onze volvo v40 zou natuurlijk beter passen maar dit gebied vraagt om een cabrio daarom voor de optie gekozen van een lelijk bakkie en trekhaak.
We zijn al jaren fervent kampeerders omdat we voor ons werk al veel te vaak in hotel bivakeren. Onze ervaring is dat kamperen voor kids het leukste is om andere leeftijdgenootjes te ontmoeten. Ben niet bang voor opmerkingen van derden. Al eerder weekendjes gekampeerd naar Limburg en dat ging prima maar we nemen nu onze grote de Waard tent mee en die vult alleen al de kofferbak :evil:
Sterkte met kamperen en geniet vooral. 8)

Joost

virjinz
Geregistreerd lid

Bericht door virjinz » ma 03 apr, 2006 22:05

eigenlijk kan ik het me wel een beetje voorstellen dat sommige mensen met wat afgunst reageren... maarja, dat zou voor mij de pret niet bederven! (oko al omdat m'n 9-3 van 6 jaar oud geen blitse bolide is :D )
er met de tent opuit trekken vind ik gewoon heerlijk. vorig jaar normandië en bretagne doorgetrokken in een focus station, ruimte zat en zalig vrij met de tent.

Erik D.
Geregistreerd lid

Bericht door Erik D. » di 04 apr, 2006 16:46

Zelf ben ik met mijn vriendin met de cabrio (900 turbo uit 1997) driemaal wezen kamperen in Zuid-Frankrijk en Toscane. Aan boord een bungalowtent, koelkast, een tafeltje met stoeltjes, eetgerei en een (zachte) koffer plus heel veel kleding en schoenen (van mijn vriendin). Omdat allemaal in te pakken eerst de kap eraf, achterbank en achter de stoelen volladen, dan de kap er weer op en de achterbak bepakken.

Resultaat er kan veel mee, zonder problemen. Ligt lekker zwaar op de weg. Na het opzetten van de tent de koffer met kleding en andere zooi in de achterbak gelaten en open gereden. Geen probleem.

Italie (althans de Italiaanse wegen in de bergen) was voor mij aanleiding om de auto te verlagen. Wdderom op vakantie met volle bepakking en toen reed de auto veel beter dan voorheen.

frankie
Geregistreerd lid

Bericht door frankie » di 04 apr, 2006 20:30

nee, ik had geen windscherm. Is met een warme zomerwind ook niet echt nodig alhoewel je dan niet sneller dan 130 a 140 km/h moet rijden. Tsja, het leer was wel het laatste waar ik me zorgen om maakte. Het was meer onszelf in die hitte. Afgunst heb ik niet meegemaakt, overigens zit ik daar ook niet mee :twisted: !!

frankie

Haagcaab
Geregistreerd lid

Bericht door Haagcaab » di 04 apr, 2006 20:46

Ik heb gisteravond een bagagerekje gekocht voor mijn 9-3 http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... IBSA:NL:11 Kost € 179,- en past perfect op de 9-3. Kun je toch weer twee koffers op kwijt.

Joost

r.wery
Geregistreerd lid

Bericht door r.wery » di 04 apr, 2006 21:39

Veel gereisd met klassieke cabriolet , ook in Polen, Frankrijk , Italie. Niet door voorm. JoegoSlavie c.a. De kampeeruitrusting lag bij mij altijd op de achterbank, fraai aan het oog onttrokken door het afdekpaneel van de winddeflector. Daardoor ontstond een zee aan onzichtbare extra ruimte, die ik hard nodig had. Een winddeflector is onmisbaar, net als een winddichte pet.
Rutger

virjinz
Geregistreerd lid

Bericht door virjinz » wo 05 apr, 2006 16:46

het zijn echt interessante tips van iedereen, alvast bedankt.
waarschijnlijk kan ik best eens een verlengd weekend erop uit trekken richting ??? (kust/massif central/eiffel/ .... suggesties altijd welkom!) om zo alles wat uit te proberen.

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » di 11 apr, 2006 16:53

Haagcaab schreef:Ik heb gisteravond een bagagerekje gekocht voor mijn 9-3 http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... IBSA:NL:11 Kost € 179,- en past perfect op de 9-3. Kun je toch weer twee koffers op kwijt.

Joost
Volgens mij past dat niet ivm je spoiler :lol:

Het zit je niet mee he?

Plaats reactie