Radiateur
-
John.K
- Geregistreerd lid
-
Leonardo da Vinci
-
Atte
- Geregistreerd lid
-
Leonardo da Vinci
dat ben ik ook zeker van plan, en lijkt mij geen probleem, maar ik zoek iets wat het anderzijds uitstellt. Elferink ligt voor mij niet naast de deur.Atte schreef:Gewoon een nieuwe radiateur inbouwen! En controleer/vervang meteen de koelvloeistofslangen. En als je toch bezig bent, Saabs vinden nieuwe verse koelvloeistof heel lekker.
-
gert
- Geregistreerd lid
-
Leonardo da Vinci
-
sb129h
- Donateur (2x)

'k Zag sb153b-vriendmans onlangs met wat producten van bar's leaks o.i.d. voorbij stuiven. Moet binnenkort in z'n nieuwe aanwinst.
Als ik 't allemaal goed volg is het eerste potje voor het reinigen van 't koelsysteem en 't volgende potje voor het dichten van gaten/scheuren tot 0.9 mm.
Bij m'n 90 had het eerste product tot gevolg dat er echt van alles loskwam, bijvoorbeeld ook bij dat verwarmer-aansluittuitje onderop het H-blok; de stroomsnelheid van de koelvloeistof is daar bij dat tuitje minimaal, zodat daar goed wat vuil ophoopte en dus hadden de verschillende metalen alle gelegenheid om op elkaar in te vreten in de loop der tijd, met wat gaten tot gevolg, die door de gaten-vul-middeltjes echter weer gedicht werden.
Totdat dat eerste product voorbijkwam. Dat was pas doorspoelen.
Maar een verse radiateur inclusief vers koelwater is niet te versmaden. Koelt echt een stuk beter! En Elferink wil dat ding anders vast wel opsturen...
Als ik 't allemaal goed volg is het eerste potje voor het reinigen van 't koelsysteem en 't volgende potje voor het dichten van gaten/scheuren tot 0.9 mm.
Bij m'n 90 had het eerste product tot gevolg dat er echt van alles loskwam, bijvoorbeeld ook bij dat verwarmer-aansluittuitje onderop het H-blok; de stroomsnelheid van de koelvloeistof is daar bij dat tuitje minimaal, zodat daar goed wat vuil ophoopte en dus hadden de verschillende metalen alle gelegenheid om op elkaar in te vreten in de loop der tijd, met wat gaten tot gevolg, die door de gaten-vul-middeltjes echter weer gedicht werden.
Totdat dat eerste product voorbijkwam. Dat was pas doorspoelen.
Maar een verse radiateur inclusief vers koelwater is niet te versmaden. Koelt echt een stuk beter! En Elferink wil dat ding anders vast wel opsturen...
-
Leonardo da Vinci
sb129h schreef:'k Zag sb153b-vriendmans onlangs met wat producten van bar's leaks o.i.d. voorbij stuiven. Moet binnenkort in z'n nieuwe aanwinst.
Totdat dat eerste product voorbijkwam. Dat was pas doorspoelen. :?
Maar een verse radiateur inclusief vers koelwater is niet te versmaden. Koelt echt een stuk beter! En Elferink wil dat ding anders vast wel opsturen... :lol:
bedankt voor de info. Ik bel Elferink morgen nog, of mail ze nu om het op te laten sturen, als het kan zonder cc. Ik heb wel een lijstje voor Elf., maar dat moet dan maar wachten. Ik was idd benieuwd naar "Bar's Leaks" produkt, maar na het verwijderen van de rooster, zie ik de radiateur aan die zijde echt verroest is.
-
laurens
- Geregistreerd lid
Onlangs heb ik de radiateur vernieuwd van mijn saab 90. De oude begon te lekken en de koelribben zaten niet allemaal op de plaats waar ze horen te zitten.
De radiateur heb ik laten vervangen en het geheel functioneert weer zoals het hoort. Bovendien staat de naald van de temperatuurmeter weer keurig in het midden.
Naar mijn mening kun je beter de radiateur vervangen ipv al die zgn. "middeltjes".

De radiateur heb ik laten vervangen en het geheel functioneert weer zoals het hoort. Bovendien staat de naald van de temperatuurmeter weer keurig in het midden.
Naar mijn mening kun je beter de radiateur vervangen ipv al die zgn. "middeltjes".