koeling-slang 99 '77

1967-1984
Plaats reactie
Hannes
Forum Admin

Re: koeling-slang 99 '77

Bericht door Hannes » za 02 jul, 2005 20:14

Is niet bij de dealer te bestellen? Voor mijn 90 konden ze de slangen nog wel leveren. Die kosten dacht ik zo´n 60 euro per slang.

Heb je een koeler voor de bakolie in de koelvloeistofleiding zitten?

groeten

Hannes

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » zo 03 jul, 2005 19:00

Ik heb zelf met behulp van de automaterialen shop hier een goed gelijkende slang gevonden. Het ging in mijn geval om de slang tussen expansievat en waterpomp. Is wel helemaal afhankelijk van het feit of "jouw" winkel veel heeft liggen en de moeite wil nemen om lang te zoeken. In mijin geval was ik met 20 euro klaar.
Ik had eerst de dealer gebeld en ook die kon hem met wat moeite leveren maar dan moest hij uit zweden komen. En ik wou graag rijden. En dat ging lastig met een geperforeerde slang.

succes

Hannes

gert
Geregistreerd lid

Bericht door gert » zo 03 jul, 2005 19:36

Het gaat hier om een oliekoeler van een B-motor, welke zit gemonteerd in de waterslang van radiateur naar expansievat. Inderdaad niet op elke 99 aanwezig. Waarom niet en wanneer wel, is ook mij niet bekend. Op mijn 73er zit er in elk geval ook eentje.
Je hebt hiervoor Saab-specifieke slangen nodig vanwege de verschillende diameters van de uiteinden. Deze vind je nergens meer en naar een automaterialenzaak hoef je al helemaal niet te gaan. Ik heb daarom gebogen verloopstukken van RVS laten maken om mij te kunnen redden met stukken universele rechte waterslang. Je kunt ook overwegen om de oliekoeler niet meer aan te sluiten.

richard
Geregistreerd lid

Bericht door richard » ma 04 jul, 2005 21:55

Ik heb deze slang geloof ik wel liggen, stuur maar even een PB tje.

Richard

Plaats reactie