knipperlichten

1967-1984
Plaats reactie
ari3
Geregistreerd lid

knipperlichten

Bericht door ari3 » vr 10 jun, 2005 20:08

Beste mensen,

Van de een op de andere dag doen mijn knipperlichten het niet meer.
Wel hoorde ik een vreemd snorrend en stotterend geluid onder het paneel onder het stuur vandaan komen. Daar blijkt het knipperlicht relais te zitten dat dat gekluid voortbracht. De oplossing leek me om dat ding te vervangen. Ipv nieuw a 47 euro bij Brezan, heb ik er voor 5 een op de kop kunnen tikken bij Artis garage Amsterdam. Echter, ook dit relais gedraagt zich hetzelfde. Zelfde geluid en geen knipperlichten.
Heeft iemand enig idee waar ik het moet zoeken??? De man van de garage zei dat de knipperlichten misschien niet hetzelfde wattage hebben. Maar dat lijkt me stug, aangezien de knipperlichten het in het verleden prima deden.

sabo
Geregistreerd lid

Re: knipperlichten

Bericht door sabo » za 11 jun, 2005 7:36

Lijkt een aardeprobleem. Als het relais geen of onvoldoende aarde maakt dan kan het kontakt niet omslaan. Probeer eens de aardpunten schoon te maken en spuit ze na bevestiging even in.

ari3
Geregistreerd lid

Re: knipperlichten

Bericht door ari3 » di 14 jun, 2005 19:56

Sabo en Nike,

Hartelijk dank voor jullie reactie. Ik heb een klemmetje dat behoorlijk verroest was (links van de zekeringkast) afgeschuurd en er opnieuw opgedaan. En voila de knipperlichten doen het weer naar behoren. Echter maar voor zolang het duurt. Na een keer of wat knipperen dan begint het relais weer te sputteren en werken de knipperlichten niet meer. Dan trek ik het klemmetje er weer af, doe het er opnieuw op en dan doet de boel het weer. Vreemd, alsof er een impuls nodig is...

Anyways, ik ga het grote verzamel aardepunt bij de accu eens even demonteren, schoonmaken en invetten. Met welk vet doe je dat eigenlijk?

Groet
Arnout

Plaats reactie