Stoelen en interieur van een 900 in een 99
-
Leonardo da Vinci
Stoelen en interieur van een 900 in een 99
Passen de stoelen van een 900 eenvoudig in een 99? De 99 stoelen schijnen ietswat hoger dan de 900 te zitten,.. komt dit door de stoel zelf of heeft dit puur te maken met de hoogte van het onderstel waarop de stoel bevestigt is?
-
Thom
- Donateur

Re: Stoelen en interieur van een 900 in een 99
Hangt van het bouwjaar en het model af. In principe past het interieur (tot 1991) van een 900, het is hetzelfde. Over de jaren heen zijn er wel wat verschillen geweest in hoogte en samenstelling.
-
bobkoppert
- Geregistreerd lid
Re: Stoelen en interieur van een 900 in een 99
Voorzover mijn kennis rijkt, moeten de voorstoelen uitwisselbaar zijn en zijn ze identiek, voorzover het om hetzelfde bouwjaar gaat. Wel is de achterbank verschillend, dit heeft echter niet te maken met een verschil tussen 99 of 900 (of ook een latere 96) maar met de carrosserievariant; een tweedeurs heeft een andere zitting dan een vierdeurs (i.v.m. instap).
Let er wel op dat zo ongeveer elk modeljaar zijn eigen bekledingsstof heeft; zo had mijn 99 uit 84 lichtbeige stof met bruin skai aan de achterkant; deze bruine skai was weer hetzelfde als de portierbekleding. Bij bj 83 was dit skai beige. Ga je verschillende zaken door elkaar husselen, doet dit afbreuk aan de originaliteit en waarde van je auto.
Overigens is het geen moeilijke klus om de stoelbekleding te wisselen.
Succes!
Let er wel op dat zo ongeveer elk modeljaar zijn eigen bekledingsstof heeft; zo had mijn 99 uit 84 lichtbeige stof met bruin skai aan de achterkant; deze bruine skai was weer hetzelfde als de portierbekleding. Bij bj 83 was dit skai beige. Ga je verschillende zaken door elkaar husselen, doet dit afbreuk aan de originaliteit en waarde van je auto.
Overigens is het geen moeilijke klus om de stoelbekleding te wisselen.
Succes!