Oud en nieuw

1967-1984
Plaats reactie
Paul99
Geregistreerd lid

Oud en nieuw

Bericht door Paul99 » do 30 dec, 2004 13:38

In het kader van oud en nieuw: een "nieuw" interieur voor mijn Saabje. Nu zit ik tenminste lekker, de stoelverwarming werkt en het ziet er weer piekfijn uit! Zie de foto voor het verschil :shock:

Plezierige oud en nieuw iedereen!

Afbeelding

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Oud en nieuw

Bericht door Gele aero » do 30 dec, 2004 14:10

Hoe heb je dat gedaan, of heb je het laten doen. Bij mij werkt de stoelverwarming niet meer, een warme kont krijg ik er in ieder geval niet van :oops: Ziet er keurig uit (neem aan dat de achterste stoel vernieuwd is :roll: ).

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 30 dec, 2004 15:33

Achterste in idd de "nieuwe".

De stoelverwarming is een soort matje waar een draad doorheen loopt. En er zit een temperatuursensor in. Bij mij was een stekker(van de sensor)-draad verbinding niet goed en deze heb ik gesoldeerd. Nu heb ik weer een stroomkring. :D Een multimeter is een onmisbaar stukje gereedschap voor deze klus.

Nu het zaakje weer werkt moet ik zeggen dat het wel een subtiele verwarming is. Ik kan het net voelen. Maar het is wel prettig.

Ranja
Geregistreerd lid

Bericht door Ranja » vr 31 dec, 2004 0:09

Die vloermatjes zijn toch niet van een Volvo Amazone???
Ik heb namelijk precies hetzelfde gedaan met mijn interieur. Een ook overgegaan van licht naar donkerblauw. En ik had ook Volvo Amazone vloermatten er in liggen maar heb nu zelf nieuwe gesneden uit een rubber mat.

ammolenaar
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ammolenaar » vr 31 dec, 2004 0:25

Paul,

Is de gehele styoel nieuw of is aleen de stoelhoes vernieuwd??
Ik wil ook mijn stoel slopen om in ieder geval de verwarming weer aan de praat te krijgen. Hoe subtiel ook het is wel lekker als die kou uit de stoel is voordat je de straat uit bent. Als je eraan gewent bent hoor je ineens van een passagier naast je "goh stoelverwarming??"

Andy

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » vr 31 dec, 2004 13:48

Het is een complete 2dehands als nieuwe set. De foto is zeg maar halverwege gemaakt. Inmiddels is de bijrijderstoel en achterbank ook vernieuwd.

Je hoeft je stoel niet te slopen om de verwarming te te repareren. Voor de leuning hoef je alleen de rits aan de onderkant te openen en voor de zitting hoef je alleen de achterkant van de stoelhoes los te maken. Dan kan je voorzichtig het matje eruit trekken.

@Ranja: geen idee of de matten uit een amazone komen. Zat er al in toen ik de auto kocht. Maar behoorlijk versleten dus wordt ooit vervangen.

Plaats reactie