Snelle feedback nodig
-
Pisang
- Donateur

Snelle feedback nodig
Ik kan een mooie roestvrije 99 kopen. Maar er zit geen druk in het koelsysteem. Wat kan dit betekenen? Koppakking leek wel in orde, geen mayonaise o.i.d.
Ook een vreemd trillerig gevoel bij het remmen. Er zit wel voldoende druk in het rempedaal, niet sponzig ofzo.
Hebben jullie wat feedback op deze zaken. Ik moet vanavond vóór 21.30 uur terugbellen met een besluit, anders kan die morgen weg zijn.
Ook een vreemd trillerig gevoel bij het remmen. Er zit wel voldoende druk in het rempedaal, niet sponzig ofzo.
Hebben jullie wat feedback op deze zaken. Ik moet vanavond vóór 21.30 uur terugbellen met een besluit, anders kan die morgen weg zijn.
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
remmen zullen de schijfjes wel krom zijn, geen dure grap.
geen druk op je koelsysteem kan zijn dat de auto al wat langer stilstaat of er zit ergens een lekje, dat kan van een lekke slang zijn tot een gescheurde kop...kan er dus niets van zeggen.
een 99 motor, mits een H, kost zo op het forum bij pzenden maar 100 euries.
geen druk op je koelsysteem kan zijn dat de auto al wat langer stilstaat of er zit ergens een lekje, dat kan van een lekke slang zijn tot een gescheurde kop...kan er dus niets van zeggen.
een 99 motor, mits een H, kost zo op het forum bij pzenden maar 100 euries.
-
Pisang
- Donateur

-
baszwolle
- Geregistreerd lid
Pisang schreef:De koelslangen leken vrij recent vervangen. Dit kan juist betekenen dat ze het eerst daarmee hebben geprobeerd op te lossen...
Kan het ook de waterpomp zijn en hoeveel gedoe is het om die te vervangen?
bij een H motor is het max een half uurtje werk en 3 tientjes...een b motor is het ff een ander verhaal.
-
Pisang
- Donateur

-
baszwolle
- Geregistreerd lid
Pisang schreef:Het gaat om een exemplaar uit '84, dus nog een jaartje tax, H blok én elctronische ontsteking.
Het ding is echt retestrak nog, maar heb het even afgeblazen. Met het risico dat ik de persoon die er morgen naar gaat kijken voor moet laten gaan.
Moeilijk, moelijk.
ohw...motortje met bak en al kost maar 100 zoals je zag bij pzenden, zo overzetten, ideaal.
-
Pisang
- Donateur

-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
p.dunhoft
- Geregistreerd lid
Tip: laat je niet opnaaien door de verkopende partij.
Een kat in het wild maakt rare sprongen.
Bel zelf niet weer naar de verkopende partij, maar laat hij lou maar bellen als de koop niet doorgaat.
Ga uitgebreid rijden met de auto, en kijk dan nog eens of er druk op komt te staan.
Bij mijn 9000 komt er ook maar heel weinig druk op, motortemperatuur is normaal, geen lekkage, koelvloeistofniveau blijft op peil.
Als het de waterpomp zou zijn moet hij ook uitwendige lekkage hebben.
Wat betreft de remmen: remschijven kunnen iets slingeren, of zoals in de volksmond kromme remschijven.
Als dit licht trillen is zou ik me er niet te druk om maken, anders een paar nieuwe schijven EN blokken monteren.
Kortom, laat je niet onder druk zetten. Gebruik je verstand en schakel je gevoel heel even uit.
Succes
Peter
Een kat in het wild maakt rare sprongen.
Bel zelf niet weer naar de verkopende partij, maar laat hij lou maar bellen als de koop niet doorgaat.
Ga uitgebreid rijden met de auto, en kijk dan nog eens of er druk op komt te staan.
Bij mijn 9000 komt er ook maar heel weinig druk op, motortemperatuur is normaal, geen lekkage, koelvloeistofniveau blijft op peil.
Als het de waterpomp zou zijn moet hij ook uitwendige lekkage hebben.
Wat betreft de remmen: remschijven kunnen iets slingeren, of zoals in de volksmond kromme remschijven.
Als dit licht trillen is zou ik me er niet te druk om maken, anders een paar nieuwe schijven EN blokken monteren.
Kortom, laat je niet onder druk zetten. Gebruik je verstand en schakel je gevoel heel even uit.
Succes
Peter
-
Pisang
- Donateur

Dank voor de tip. Ik heb mijzelf dit keer inderdaad kunnen bedwingen door nog even geen besluit te nemen. Mocht iemand anders de wagen morgen kopen, dan wens ik die persoon veel succes en zoek zelf rustig verder. Ik heb geen haast.p.dunhoft schreef: Kortom, laat je niet onder druk zetten. Gebruik je verstand en schakel je gevoel heel even uit.
Succes
Peter
Toch zal ik morgenmiddag wel even bellen oftie nog te koop staat, dat dan weer wel
-
Robbert
- Donateur (6x)

Dus latent toch wel geintresseerd?Pisang schreef:Dank voor de tip. Ik heb mijzelf dit keer inderdaad kunnen bedwingen door nog even geen besluit te nemen. Mocht iemand anders de wagen morgen kopen, dan wens ik die persoon veel succes en zoek zelf rustig verder. Ik heb geen haast.p.dunhoft schreef: Kortom, laat je niet onder druk zetten. Gebruik je verstand en schakel je gevoel heel even uit.
Succes
Peter
Toch zal ik morgenmiddag wel even bellen oftie nog te koop staat, dat dan weer wel
-
Pisang
- Donateur

-
Pisang
- Donateur

Update: Het ziet er toch naar uit dat ik de auto kan kopen.
. Ik heb in elk geval toegezegd. Maar ik geloof het pas als ik 'm hier heb staan
Het ziet er in elk geval naar uit dat ik weer regelmatig bezoeker van dit sub-topic zal worden.
.
Denken jullie dat het o.k. is om de auto met ver verlopen APK (27 oktober 2007) naar huis te rijden? Of kan ik beter eerst even een afspraak voor over een week of twee maken voor een APK keuring? Dan komt er "wachten op keuring" bij het kenteken te staan voor de RDW. Dat laatste lijkt mij dan een legale rit huiswaarts opleveren.
Het ziet er in elk geval naar uit dat ik weer regelmatig bezoeker van dit sub-topic zal worden.
Denken jullie dat het o.k. is om de auto met ver verlopen APK (27 oktober 2007) naar huis te rijden? Of kan ik beter eerst even een afspraak voor over een week of twee maken voor een APK keuring? Dan komt er "wachten op keuring" bij het kenteken te staan voor de RDW. Dat laatste lijkt mij dan een legale rit huiswaarts opleveren.
-
p.dunhoft
- Geregistreerd lid
Officieel mag je er niet meer mee de openbare weg op. Ook niet als je een afspraak maakt bij een keuringsinstantie, en zul je dus de auto per autoambulance naar het keuringsstation moeten vervoeren.
Ik weet niet waar je de auo gaat kopen, maar als dat een korte afstand is zou ik het risico wel durven nemen (zeg ongeveer 25 kilometer), maar bedenk goed dat je NIET VERZEKERD bent. Een bekeuring kun je op de koop toe nemen, maar als er wat gebeurt heb je een groter probleem.
Ik ga je in ieder geval al heel veel plezier wensen met je nieuwe aankoop en hoop dat je er veel plezier aan zult beleven.
Peter
Ik weet niet waar je de auo gaat kopen, maar als dat een korte afstand is zou ik het risico wel durven nemen (zeg ongeveer 25 kilometer), maar bedenk goed dat je NIET VERZEKERD bent. Een bekeuring kun je op de koop toe nemen, maar als er wat gebeurt heb je een groter probleem.
Ik ga je in ieder geval al heel veel plezier wensen met je nieuwe aankoop en hoop dat je er veel plezier aan zult beleven.
Peter
-
baszwolle
- Geregistreerd lid