Met spoed: 99 uit 1977 op te halen - 2 deurs (stuur rechts )

1967-1984
rvr
Geregistreerd lid

Met spoed: 99 uit 1977 op te halen - 2 deurs (stuur rechts )

Bericht door rvr » zo 28 nov, 2004 23:18

Sinds een jaar heb ik een 900 Cabrio, maar ik kon geen afstand doen van mijn 99 uit 1977. Helaas, als je een nieuwe hebt verdwijnt de oude uit het hart.

Hij staat in Amsterdam, is niet APK gekeurd, roest (een beetje), er is een jaar niet meer in gereden, en ik heb een aanzegging van de milieupolitie. Ik moet er iets mee, en vrijwillig afstand doen is ook zo sneu (dan gaat de auto naar de sloop), terwijl hij het altijd goed heeft gedaan.

Dus:
Ophalen en kenteken overschrijven op het postkantoor, dan is de Saab 99 van jou. Dit moet snel anders krijg ik een boete.

06-53118945

Renee

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Met spoed: 99 uit 1977 op te halen - 2 deurs (stuur rech

Bericht door Wouter » ma 29 nov, 2004 21:16

Ik heb gebeld met deze mevrouw en kan dus wel wat meer vertellen.

Zij heeft de auto in 1998 in Engeland gekocht, vandaar dat deze rechtsgestuurd is. Na een jaar heeft ze de auto met een verhuizing meegenomen.
Bij aanschaf is er werk aan de remmen gedaan, ik denk een revisie. Later in Nederland is er een nieuwe radiateur in gekomen. De term 'waterpomp' heeft ze nooit horen vallen.
Verder was het altijd starten en lopen, is voor lange tijd door haar voor woon-werk verkeer gebruikt. De auto staat nu ruim een jaar stil, de laatste apk verliep volgens haar zo ongeveer april 2004. Tijdens het stilstaan is de auto nog eens met succes gestart, alleen de laatste keer niet meer. Ook niet met behulp van startkabels. De lichten deden het ook, dus het startprobleem is waarschijnlijk niet simpelweg bij een lege accu te vinden.
De auto is cremekleurig met een rood interieur. De bekleding heeft wat te lijden gehad door vocht. In het verleden is er laswerk gedaan. De lak is dof geworden.
Toen ze de auto kocht, stond er nog geen ton op de teller. Echter, we hebben het hier wel over een mijlenteller. Al met al kunnen we spreken over een relatief lage kilometerstand. Dit is wellicht de reden voor goede motor, bak en koppeling.
De auto is uit 1977, maar de mevrouw wist niet goed of de auto nou de smalle of de nieuwe brede/hoge achterlichten had.

Dit is wat ik ervan weet. Misschien heeft iemand de auto al gezien? Ik twijfel een beetje of ik ga kijken. Als alles meevalt, zou het wel eens een leuke auto kunnen zijn. Zeker omdat 'ie inderdaad te geef is. Nou ja, een goede fles wijn zal wel gepast zijn natuurlijk.

Zijn er nog meer geïnteresseerden?

Groet, Wouter.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 29 nov, 2004 21:28

Wouter schreef:Zijn er nog meer geïnteresseerden?

Groet, Wouter.

'T kriebelt... maar helaas... ik heb er geen plek voor.

Gr,

Dennis

P.S.: maar hou ons aub wel op op de hoogte! Ik ben benieuwd

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » ma 29 nov, 2004 23:44

josephine schreef:Het bouwjaar betekent overigens de forse achterlichten!
Het bouwjaar betekende volgens mij de overgang naar de forse achterlichten. De eigenaresse begreep niet goed wat ik bedoelde, maar ze dacht zelf een beetje aan kleine achterlichten.

josephine schreef:Het kriebelt heel hard ..... weet je op welke termijn die weg moet?
Ik zit een beetje aan de twijfel .......
Ja, het klinkt heel verleidelijk allemaal. En zoals gezegd, als de staat van de auto echt meevalt, dan is het ook interessant. Maar vergeet niet dat je zo'n auto wel rijdend wil hebben. Dat gaat je geld kosten. Ik weet ook twee opknappers te staan (gezien) die heel aardig zijn en voor weinig weer een hoop Saab-plezier brengen. Voor rond de 300 Euro heb je er een. Trouwens, ook op marktplaats staan er genoeg.
Tsja, deze krijg je voor niks mee en dus gaat 't kriebelen ...waarom zou je het niet doen? Maar doe je het nog steeds als al snel blijkt dat je er 1000 Euro op stuk moet slaan, wil je 'm door de apk krijgen. Hoeft niet, maar de kans bestaat wel.

De termijn waarop die weg moet is volgende week (geloof ik). Mevrouw dacht wel dat wanneer ze hem verkocht, de ambtenaar de nieuwe eigenaar ook wel een weekje zou gunnen. Anyhoe, het heeft veel haast.
josephine schreef:Het zou zonde zijn om zo'n auto voor onderdelen te gebruiken!
Absoluut! Dat zegt de eigenaresse ook en ik hoop ook dat de auto daar te mooi voor is. De kans is niet zo groot dat ik het ga redden om deze 99 in mijn armen te sluiten. Dus daarom zie ik graag dat ook anderen dit overwegen. Ondertussen blijf ik een beetje onderzoeken of ik het misschien rond kan krijgen..

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » di 30 nov, 2004 0:46

josephine schreef:Voor mij zou de enige optie zijn naar een apk station rijden en dan (goed) keuren.
Dat zou wel heel makkelijk zijn ja. De auto start nu niet en een apk komt ook niet zomaar uit de lucht vallen. Iets uit 1977 dat een jaar stil heeft gestaan behoeft waarschijnlijk wel de nodige aandacht voordat het richting apk kan. Ik zat zelf eerder te denken aan een autoambulance die de patiënt naar R'dam moest rijden.

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » di 30 nov, 2004 12:36

Het ligt er ook een beetje aan waar die staat en of die te slepen is. Ik zou hem op eigen terrein wel kunnen plaatsen. Lijkt me opzich wel een leuk restauratie projectje.

Ben

rvr
Geregistreerd lid

Bericht door rvr » di 30 nov, 2004 15:15

Hij is zojuist weg gehaald door Ben uit Cruquius. Op voorwaarde dat hij em een keer laat zien als-ie er mee klaar is.
Renee
PS Ik heb even gechecked: hij heeft niet die kleine schattige achterlampjes

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 30 nov, 2004 15:22

gefeliciteerd!

enne... 'wij' op saabforum verwelkomen gaarne meer van dit soort nieuwe leden met sinterklaas-achtige neigingen... ;-)

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » di 30 nov, 2004 16:16

Style&Co schreef:gefeliciteerd!

enne... 'wij' op saabforum verwelkomen gaarne meer van dit soort nieuwe leden met sinterklaas-achtige neigingen... ;-)
Graag inclusief 1 jaar wegebelasting, boetebetalingen en verzekeringskosten. Sinterklaas moet die 700 miljoen euro van vorig wel even verbreken...

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » di 30 nov, 2004 17:02

Ben, gefeliciteerd met dit fraaie cadeau. Heb je 'm aan de praat gekregen?
Je begrijpt natuurlijk wel dat er nu van je verwacht wordt ons op de hoogte te houden met tekst en foto's. :wink:
Veel succes ermee!

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » di 30 nov, 2004 19:08

Hartelijk dank voor de felicitaties. ;-) Ik heb hem helaas nog niet aan de praat gekregen, maar dat staat voor deze week nog op de planning. Als ik weet dat ie goed loopt, dan komen de andere zaken aan de beurt. Het zal niet echt een kortlopend project worden, maar ik wil wel proberen om hem weer in originele fraaie staat te krijgen. En ik zal er aan proberen te denken om regelmatig foto's te maken.

Renee, nogmaals bedankt.

Groeten, Ben

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » di 30 nov, 2004 21:15

BenS schreef:Hartelijk dank voor de felicitaties. ;-) Ik heb hem helaas nog niet aan de praat gekregen, maar dat staat voor deze week nog op de planning. Als ik weet dat ie goed loopt, dan komen de andere zaken aan de beurt. Het zal niet echt een kortlopend project worden, maar ik wil wel proberen om hem weer in originele fraaie staat te krijgen. En ik zal er aan proberen te denken om regelmatig foto's te maken.

Renee, nogmaals bedankt.

Groeten, Ben
Maak er anders even een aparte topic voor aan: De restauratie van een 99 uit 1977 met rechts stuur :)
Nog gefeliciteerd met de aankoop!

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » di 30 nov, 2004 22:48

Cool Ben, dat je weer een classic 99 op de weg houdt! Succes ermee!

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » di 30 nov, 2004 23:42

Ewout, hoe laat jij die foto's wisselen in je profiel?? Lijkt me wel grappig om de verschillende stadia van de verbouwing zo weer te kunnen geven.

Groeten, Ben

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » wo 01 dec, 2004 0:09

BenS schreef:Ewout, hoe laat jij die foto's wisselen in je profiel?? Lijkt me wel grappig om de verschillende stadia van de verbouwing zo weer te kunnen geven.

Groeten, Ben
Leuk idee, Ben, maar dat kunnen alleen zeer handige computeraars zoals ik 8) , dus ik zou het je afraden. En zelfs ik ben er erg lang mee bezig gew...

Okee, okee...

Tijn heeft het voor me gedaan. Ik heb bij mijn beste wil geen idéé hoe! Het is een zogeheten animated gif, maar da's dan ook meteen alles wat ik er van weet. Tijn? Horen we nog wel eens wat van Tijn eigenlijk??

Kijk, Ben: ik vroeg het Tijn naar aanleiding van zijn 'avatar':

Afbeelding

Ewout

Plaats reactie