Distributieketting Ratel.

1967-1984
Plaats reactie
Arie99
Geregistreerd lid

Distributieketting Ratel.

Bericht door Arie99 » zo 11 nov, 2007 20:07

Bij het vervangen van de distributieketting heb ik ook de geleider met spanner vervangen.
Bij een koude motor loopt de ketting geruisloos maar wanner deze op temperatuur is begint hij te ratelen alsof de ketting trilt of de schakels ergens lang ratelen.
Nu kan ik deze spanner met een schroevendraaier via het kleppendeksel nog meer spannen.
Ontspannen kan dan niet meer dus wat is wijsheid strakker spannen of zo laten en maar hopen dat de ratel in de loop van de tijd minder wordt of helemaal over gaat.

Ik heb een foto bijgevoegd van de nieuwe spanner.

Afbeelding

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » ma 12 nov, 2007 16:11

het is zeker weten de ketting die je hoort?

je kunt eventueel de spanner nog een zetje geven, misschien staat ie net op een punt dat ie een klikje verder wil maar niet kan.

had het laatst bij een 16v, klein drukje op de spanner (volgend klikje) en de rammel was weg.

je hebt trouwens wel lef om het zo te doen zonder de kop of bak te lichten. kit de zooi wel goed af en vervang aub de o-ring van de aanzuigbuis, die zijn vaak knetterhard.

Arie99
Geregistreerd lid

Bericht door Arie99 » ma 12 nov, 2007 19:02

Ik ben ook bij Onno kempink geweest in Varsseveld. Ook hij zegt dat het de ketting is.

Alle keerringen en pakkingen zijn vervangen en goed afgekit. We hebben het hele blok er toen uit gehad.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » ma 12 nov, 2007 19:12

help de spanner dan een keer om een extra klikje te geven.

Jonnie
Geregistreerd lid

Bericht door Jonnie » za 16 feb, 2008 15:53

ik had ook een moeilijk te traceren ratel in de motor...alleen bij warme motor. Het bleek een lekkend slangetje te zijn die van de carburateur naar het blok loopt (vacuum slang ofzo..). :D

Plaats reactie