Gorgelende servo, maar geen remmen
-
Menno
- Geregistreerd lid
Gorgelende servo, maar geen remmen
Ik heb de hoofdremcylinder en servo gebruikt als tool om pistons uit de klauwen te krijgen en krijg nu op verzoek een gorgelend geluid terug bij het laten opkomen van het pedaal. Indrukken; licht, alsof er lucht in staat (heel wel mogelijk) of alsof het syteem ergens lekt, geluidloos. Terug laten komen: alsof-ie z'n keel spoelt. Wat heb ik nu weer stuk gemaakt en past e.e.a. van een 900 op een 99 '73?
Remdruk bouwt totaal niet op trouwens, vloeistof komt niet uit openstaand nippel.
Remdruk bouwt totaal niet op trouwens, vloeistof komt niet uit openstaand nippel.
-
Wouter
- Donateur (2x)

-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Een andere methode die werkt om remmen te ontluchten als je géén ontluchtingsapparaat hebt?? 
Gebruik een oliespuitje voorzien van een slangetje, vul de oliespuit met remvloeistof, sluit het slangetje aan op de nippel
van de te ontluchten cilinder en 'pomp' de remvloeistof naar de hoofdremcilinder.
Lucht zoekt van nature het hoogste punt en je 'drijft' als het ware naar het hoogste punt.
Houd wel het peil in het potje in de gaten en verwijder 'overtollige remvloeistof'.
Dat verwijderen kun je met een doek, een stuk keukenrol of iets dergelijks uit het potje.
Maak een 'puntige prop' aan hetgeen waarmee je de overtollige remvloeistof wilt verwijderen.
MAAAARRRRRRRRR, zoals de meesten wel zullen weten, zorg dat je niet morst met de remvloeistof!!
Gebruik een oliespuitje voorzien van een slangetje, vul de oliespuit met remvloeistof, sluit het slangetje aan op de nippel
van de te ontluchten cilinder en 'pomp' de remvloeistof naar de hoofdremcilinder.
Lucht zoekt van nature het hoogste punt en je 'drijft' als het ware naar het hoogste punt.
Houd wel het peil in het potje in de gaten en verwijder 'overtollige remvloeistof'.
Dat verwijderen kun je met een doek, een stuk keukenrol of iets dergelijks uit het potje.
Maak een 'puntige prop' aan hetgeen waarmee je de overtollige remvloeistof wilt verwijderen.
MAAAARRRRRRRRR, zoals de meesten wel zullen weten, zorg dat je niet morst met de remvloeistof!!
-
Wouter
- Donateur (2x)

Verwijderen van overtollige remvloeistof doe ik met een grote injectiespuit, zo'n medisch geval zeg maar..De900C-GAS schreef:Dat verwijderen kun je met een doek, een stuk keukenrol of iets dergelijks uit het potje.
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
Menno
- Geregistreerd lid
Mmm, niet waarschijnlijk dat ik iets gesloopt heb? Heb een keer of twintig gepomp, maar er komt niets uit het ontluchtingsnippel en het systeem bouwt geen druk op en er wordt geen vloeistof uit het reservoir genomen. Gasman: ik zal eens proberen te ontluchten via de nippels (ipv andersom, via het reservoir), Wouter: eezibleed is in bezit en eerder onterecht beschuldigd van het kapot maken van drukleverende thuskomers. Ik zal het in ere herstellen en de thuiskomers voortaan oppompen via een ander apparaat dan die van de Total.
Mocht het toch niet lukken kom ik treug met een vervelende vraag.
Mocht het toch niet lukken kom ik treug met een vervelende vraag.
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Als je geluk hebt is het plunjerrubber tegen de compressierichting opgevouwen. (heb ik bij m'n kart in het verleden ook wel eens gehad met hetzelfde effect)
De spullen van een 900 en een vroege 99 zijn niet uitwisselbaar.
Je hebt nog het Até remsysteem, die spullen zijn niet zo makkelijk meer nw te vinden..
Cornell
Je hebt nog het Até remsysteem, die spullen zijn niet zo makkelijk meer nw te vinden..
Cornell
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
dan kan dus je bekrachtiger vol remolie staan...check dat wel ff. heb het wel eens gezien en das niet goed nie.sb153b schreef:Als je geluk hebt is het plunjerrubber tegen de compressierichting opgevouwen. (heb ik bij m'n kart in het verleden ook wel eens gehad met hetzelfde effect)
Cornell
-
Menno
- Geregistreerd lid
Breek me de bek niet open over die vindbaarheidsb153b schreef:Als je geluk hebt is het plunjerrubber tegen de compressierichting opgevouwen. (heb ik bij m'n kart in het verleden ook wel eens gehad met hetzelfde effect)
Cornell
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Hoi Menno,
Ik hoop niet dat ik je verdrietig gemaakt heb
...
Had 't een jaar terug gevraagd en ik had nog 2 adresjes met betaalbare hoofremcilinders geweten, helaas plots beide verkocht, ik had er ook 1 van gewild voor mijn 99.
De remmerij is niet uitwisselbaar omdat de vorm en bevestiging en de plaats waar eea gemonteerd is (oa de hoofdremcilinder +bekrachtiging), geheel anders is.
Eerst demonteren en kijken wat er aan de hand is, misschien is een simpel rubbertje nog wel te verkrijgen.
Probeer eens bij www.edsclassic.nl
Cornell
Ik hoop niet dat ik je verdrietig gemaakt heb
Had 't een jaar terug gevraagd en ik had nog 2 adresjes met betaalbare hoofremcilinders geweten, helaas plots beide verkocht, ik had er ook 1 van gewild voor mijn 99.
De remmerij is niet uitwisselbaar omdat de vorm en bevestiging en de plaats waar eea gemonteerd is (oa de hoofdremcilinder +bekrachtiging), geheel anders is.
Eerst demonteren en kijken wat er aan de hand is, misschien is een simpel rubbertje nog wel te verkrijgen.
Probeer eens bij www.edsclassic.nl
Cornell
-
Menno
- Geregistreerd lid