geen druk koppeling

1967-1984
Plaats reactie
snorpy
Geregistreerd lid

geen druk koppeling

Bericht door snorpy » do 11 okt, 2007 9:26

Gisteren heb ik mijn 99 GL 1982 bij de garage opgehaald. Remklauwen en blokken voor zijn allemaal vervangen. Ze remt nu weer prima, maar nu heb ik een nieuw probleem. Onderweg naar mijn werk merkte ik tijdens het rijden dat ik opeens heel veel speling op mijn koppeling heb. Dus ik moet het pedaal een heel stuk (bijna tot op de vloer) indrukken voor ik een beetje tegendruk krijg. Kan dit iets met elkaar te maken hebben? Iemand een idee?

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 11 okt, 2007 9:31

Lucht in je koppelingssysteem. Ontluchten dus. Waarbij het wellicht een goed idee is om te ontluchten vanaf de nippel bij de secundaire pomp. Als je gaat ontluchten door met je koppelingspedaal te pompen heb je a) kans dat het niet lukt, b) je je koppelingspedaal kapot trapt omdat je bij het pompen je koppeling ver indrukt en er dan allemaal meuk je afdichtringen kan versjitteren

snorpy
Geregistreerd lid

Bericht door snorpy » do 11 okt, 2007 9:45

OK, dank je! Nog ff een vraagje dan. Ik sta nu bij m'n werk, moet vanmiddag naar A'dam terug. Kan ik er mee rijden en het daar laten doen (weet daar goede garage) of moet ik het z.s.m. doen? Of kan ik het zelf? (ben niet echt techie...)

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 11 okt, 2007 9:58

snorpy schreef:OK, dank je! Nog ff een vraagje dan. Ik sta nu bij m'n werk, moet vanmiddag naar A'dam terug. Kan ik er mee rijden en het daar laten doen (weet daar goede garage) of moet ik het z.s.m. doen? Of kan ik het zelf? (ben niet echt techie...)
Als ie gewoon netjes ontkoppelt en schakelt dan kan je wel terugrijden.

Opzich is ontluchten geen 'rocketscience' maar je hebt wat spullen nodig. Zou gewoon fff naar de garage gaan....dan moeten ze natuurlijk niet willen ontluchten door met het pedaal te pompen :wink:

snorpy
Geregistreerd lid

Bericht door snorpy » do 11 okt, 2007 10:00

OK! Hartstikke bedankt! Was al helemaal bang dat er weer iets ernstig mis was met mijn Saabje. Ga er naar laten kijken!

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » do 11 okt, 2007 11:35

druk e pedaal een een stukje in en laat deze van je voet schieten zodat deze terugklapt, doe dit een aantal halen en 9 van de 10x krijg je dan weer druk.

de bellen in het systeem lopen dan terug in je reservoir.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 11 okt, 2007 11:59

baszwolle schreef:druk e pedaal een een stukje in en laat deze van je voet schieten zodat deze terugklapt, doe dit een aantal halen en 9 van de 10x krijg je dan weer druk.

de bellen in het systeem lopen dan terug in je reservoir.
Handige tiiiip

Plaats reactie