'75-er Saab 99 en nu ook een '72-er en nog een '82-er

1967-1984
taaffert
Geregistreerd lid

'75-er Saab 99 en nu ook een '72-er en nog een '82-er

Bericht door taaffert » di 29 mei, 2007 10:53

Op het moment ben ik mij helemaal suf aan het mailen met Zweden.

Het idee is namelijk om met een auto heen te rijden, en met twee terug vanuit Zweden. Nu heb ik al rondgekeken op het forum maar nog geen eenduidig antwoord kunnen ontdekken.
Wat zijn de zaken waar ik tegenaan loop wanneer ik terugrijd met Zweedse auto vanuit Zweden? Werkt het wanneer ik de verkoper een verklaring laat maken waarin staat dat ik bevoegd ben in de auto te rijden?

En ja, foto's kunnen natuurlijk niet ontbreken:
Check voor meer foto's van deze mijn album --> Klik

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de originele verkoopfactuur van toen!!
Afbeelding

Zijn er mensen met wijze raad, al dan niet hoe het wel te doen of die het me absoluut uit mijn hoofd willen praten, ik hoor het graag!

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » di 29 mei, 2007 10:58

:offtopic: : Mooi!! 8)

Een 99 uit '74... dat kan niet misgaan :wink: .

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 29 mei, 2007 11:02

leuk.. een X7 met rubberen bumpers. wist niet dat die bestonden.
mooie kleur groen en helemaal goed zo.

ziet er netjes uit, maar heb je ook fotos van kofferbak (hoeken wielkasten zijn net niet te zien), asdoorgangen, en schokdemperbevestigingen?

kan je niet helpen met het 1e deel van je vraag.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 29 mei, 2007 11:17

jelger schreef:leuk.. een X7 met rubberen bumpers. wist niet dat die bestonden.

ziet er netjes uit, maar heb je ook fotos van kofferbak (hoeken wielkasten zijn net niet te zien), asdoorgangen, en schokdemperbevestigingen?

kan je niet helpen met het 1e deel van je vraag.

is het niet een M75 dan trouwens? (ik zie ook kenteken datum maart 1975) - bij mijn weten hadden alleen de combicoupe's dit type grille in M74. de overige modellen volgden een jaar later.
Check mijn album Jelger maar indien je dat niet van plan bent:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb er wel vertrouwen in dat ik technisch met deze auto terug kan rijden. De beste man stelt namelijk ook voor om 300 km zuidelijker richting Trollhattan te komen om `m te showen. Echter, dan moet ik ook nog een end rijden, dus heb `m vooralsnog ff geparkeerd. Ben nog met twee andere bezig, maar dit vind ik wel de mooiste.
Maar waar het mij om gaat is dat ik over de weg deze wagen terug kan rijden. Een oprijwagen is ook wel te regelen, maar dan moet ik weer heen en weer rijden.

pistolp71
Geregistreerd lid

Bericht door pistolp71 » di 29 mei, 2007 11:20

Bij mijn weten kun je de verkoper een certificaat laten opstellen dat de auto na verkoop nog 10 dagen op Zweeds kenteken mag rondrijden....

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 29 mei, 2007 11:29

taaffert schreef: Check mijn album Jelger maar indien je dat niet van plan bent:
had ik wel gedaan, maar ik zie geen asdoorgang foto's (voorkant is dat dus, waar je aandrijfassen en stuurtstangen doorheen gaan), noch zie ik kofferbak hoeken ;-)

verder ziet het er netjes uit zoals ik al zei.

[/quote]

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » di 29 mei, 2007 12:19

jelger schreef:leuk.. een X7 met rubberen bumpers. wist niet dat die bestonden.
Zouden de bumpers dan wel origineel zijn?
Ik vind hoofdsteunen wel luxueus voor een X7.

Ik denk dat je lang moet zoeken om een auto van die leeftijd te vinden met zo'n smetteloos interieur.
De voorzetels zijn meestal behoorlijk toegetakeld door de dunne stoffen die toen nog gebruikt werden.
Maar met zo'n kilometerstand is dat dan weer heel begrijpelijk :wink: .

Dit is overigens Emerald green en werd pas in modeljaar '75 geleverd.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 29 mei, 2007 12:44

het is ook een model 75 begrijp ik inmiddels ;-)

deze 99 heeft nog de "oude" voorstoelen met de opzet hoofdsteunen (niet geintegreerde) - geen dashboard kastdeurtje, geen klok, geen passagiershandgreep in dashboard. (zou best kunnen dat in scandinavie de X7 langer is geleverd, en dat ie wel met rubberen bumpers geleverd is in 75)

ziet er allemaal origineel uit. als de prijs redelijk is, gewoon doen taaf!

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » di 29 mei, 2007 12:49

jullie hebben de rest van zijn lijstje nog niet gezien he... :lol:

die komt straks direct uit Zweden met stip zo de top 10 binnen rollen... :shock:

Vindt deze overgens best aardig, een beetje een overgangsjaar-samenraapsel, alleen die stoelen zijn wel echt prehistorisch...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 29 mei, 2007 12:53

ach ik weet ook wel wat er momenteel te koop staat in zweden dus kan best wat gokken wat er anders nog op de lijst staat :lol:

zitten hele leuke bij

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 29 mei, 2007 13:18

Ik zou net als jelger zulke foto's willen zien. Maar dan zonder roest :P :wink:

Voorbeeld (van mijn turbo dus niet de auto die taaf bekijkt):
Afbeelding
Afbeelding

Mijn 1e indruk: nette wagen. Ben benieuwd naar de roest op de standaardplekken, want die staan niet op de foto's.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » di 29 mei, 2007 13:22

Ik weet niet meer wie er naar vroeg een tijdje terug, maar deze jongens hebben het juiste plaatwerk voor dit soort klusjes.

http://www.artaparts.nl/

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » di 29 mei, 2007 18:25

pas aub op dat je het goede bouwjaar koopt,dus met nieuw remsysteem, goede achteras, hoofdremcilinder etc etc..omslag ligt net rond 75 meen ik.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 29 mei, 2007 18:57

want? verkrijgbaarheid onderdelen?

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » di 29 mei, 2007 19:04

achterasbakken zijn niet meer te krijgen, totaal andere ophangpunten zodat je nooit een nieuwere as eronder kunt zetten.

hoofdremcilinder is ook lastig en zit tevens lager dan, lastiger als je ooit eens een h-blok erin wilt zetten.

75 en jonger is goed te doen

deze foto's zien er zo goed uit wat dit aangaat...maar gewoon uitkijken.

Plaats reactie