Hallo iedereen,
Als ik in de 5e versnelling rij, en het gas abrupt los laat, dan schiet de pook weer in zijn vrij..... Heb deze kwaal ook al bij een advertentie ergens zien staan, dus heb ik er alle vertrouwen in dat jullie saab-kennis mij niet in de steek laat.
Groeten Paul
Schiet uit zijn 5....
-
Erik
- Lid van verdienste
Re: Schiet uit zijn 5....
Da's grappig (niet voor jou natuurlijk), maar dat heb ik ook gehad toen ik een 99gl uit 94 had. Hier was een raparatie voor mogelijk, maar die vond ik toen te prijzig.
Ik ben er daarna, met behoorlijk experimenteren, achtergekomen dat de bak wel in de 5e blijft als je voordat je van 4 naar 5 schakelt hem even in vrij zet met de koppeling een seconde los. Dus koppeling in.....schakel naar vrij......koppeling los....(ongeveer 1 sec)....koppeling in.....schakel naar 5. Op die manier bleef mijn auto toen in 5 staan.
Klinkt allemaal erg vaag, maar bij mij werkte het toen...succes
Ik ben er daarna, met behoorlijk experimenteren, achtergekomen dat de bak wel in de 5e blijft als je voordat je van 4 naar 5 schakelt hem even in vrij zet met de koppeling een seconde los. Dus koppeling in.....schakel naar vrij......koppeling los....(ongeveer 1 sec)....koppeling in.....schakel naar 5. Op die manier bleef mijn auto toen in 5 staan.
Klinkt allemaal erg vaag, maar bij mij werkte het toen...succes
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Ok, bedankt, ga ik proberen!
Het gaat trouwens tegen al mijn logisch redenerend vermogen en kennis in
, maar goed: als het werkt, dan werkt het. 
Het gaat trouwens tegen al mijn logisch redenerend vermogen en kennis in
-
MXL
- Geregistreerd lid
EEeeeh, was het niet dat het met tussengas moest? Normaal is dubbelclutchen bij het opschakelen zonder tussengas en bij het terugschakelen met, bij de 99 werkte het juist andersom heel goed.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Ik hoef niet de koppeling tussendoor op te laten kopen, en tussengas is ook niet nodig. Op dit moment is rustig van zijn 4 naar zijn 5, en dan goed doordrukken voldoende.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

De oorzaak is te vinden in de afstelling van de pook en de versnellingsbak.paul99gl83 schreef:Hallo iedereen,
Als ik in de 5e versnelling rij, en het gas abrupt los laat, dan schiet de pook weer in zijn vrij..... Heb deze kwaal ook al bij een advertentie ergens zien staan, dus heb ik er alle vertrouwen in dat jullie saab-kennis mij niet in de steek laat.
Groeten Paul
Als we komende week voor die CO-sleutel afspreken, kunnen we dit samen ook wel even oplossen.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Probleem heeft zichzelf in de loop der tijd opgelost.... Ik heb deze auto sinds september en ik denk dat de vorige eigenaar er de laatste tijd niet zo veel in heeft gereden. In ieder geval bedankt voor jullie medeleven!!