‘78 Saab 99 GLS 5deurs Zweden Blocket

1967-1984
Plaats reactie
OlavJ
Donateur
Donateur

‘78 Saab 99 GLS 5deurs Zweden Blocket

Bericht door OlavJ » di 12 dec, 2023 17:35

In 2020 werd deze beauty te koop aangeboden door Fresdorf Automobile in de buurt van Hamburg. Vraagprijs was destijds €12000.

Afbeelding
Afbeelding

Ik kon niet gaan kijken en hij was binnen een week al weg.

In oktober jl werd een advertentie opgevoerd op Blocket voor deze vergane glorie

Afbeelding

‘Daar kan ik heus wel wat leuks van maken’ dacht ik. De 10e eigenaar had hem 3 jaar geleden gekocht met heel veel roest aan de onderzijde maar niet gevreesd, dat is inmiddels allemaal aangepakt. Geen roest meer. Kijk even naar de foto’s:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar ook

Afbeelding

Afbeelding

Het is duidelijk dat het laswerk allesbehalve door een professional is gedaan. Ik zou graag een reactie zien van een forumlid met kennis van zaken over hoe ik dit moet bekijken. Wat kost het om dit weer een beetje toonbaar te maken en geheel over te spuiten.
En kan iemand mij vertellen wat het kost om de auto naar Nederland te halen. De enige offerte die ik nu heb is €1150 ex btw.

Groeten en alvast bedankt
Olav

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: ‘78 Saab 99 GLS 5deurs Zweden Blocket

Bericht door silvandam » di 12 dec, 2023 20:03

Tja, dat laswerk. Je kunt het laten plamuren om strak te krijgen, maar idealiter slijpt een goede plaatwerker het eruit en last hij het opnieuw in. En een spuitbeurt, als je goed je best doet en een broekzak vol cash hebt, moet dat toch lukken voor 3500 euro (zwart dus), als je zelf al het (de)monteerwerk verzorgt.

1150 vind ik een redelijke prijs voor transport.

En mocht je niet overgaan tot koop, om welke reden dan ook, dan hoor ik het graag. Ik zou het project wel aandurven namelijk!

Christiaan94
Donateur
Donateur

Bericht door Christiaan94 » di 12 dec, 2023 23:46

Ik zou hard wegrennen nu het nog kan, vooral voor dat geld....

Mark14
Geregistreerd lid

Bericht door Mark14 » wo 13 dec, 2023 8:56

Zou verder zoeken naar een netter exemplaar, met een betere body. Los van de prijs moet er namelijk een flinke investering achteraan.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » wo 13 dec, 2023 9:07

Oei. Ziet er niet best uit. Om alles netjes te krijgen moet je het denk ik opnieuw laten doen.

Niet geheel onpartijdig ( want wij zijn beide Groningers) weet ik dat forumlid style-co, een vijfdeurs GLE wil verkopen. In de basis is dat een betere auto.

caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door caspar » wo 13 dec, 2023 10:43

lekker voorbij laten gaan. Komen vaak genoeg 99cc 5 deurs langs in zweden.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » wo 13 dec, 2023 11:29

gaat dit nu om dezelfde auto of om twee 99's 5 deurs in dezelfde kleur?

Foll
Geregistreerd lid

Bericht door Foll » wo 13 dec, 2023 11:38

Volgens mij 2 verschillende autos. De onderste met werk als alternatief voor de bovenste die hij misgelopen is, als ik het goed begrijp.

Wat betreft die onderste. Als het 'laswerk' zo uitgevoerd is, dan is het maar de vraag hoe alle andere eventuele werkzaamheden en reparaties gedaan zijn. Het is maar hopen dat diegene verder niks aan de auto gedaan heeft? Ik zeg altijd: liever kapot dan slecht gerepareerd.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 05 feb, 2024 13:59

Saapie schreef:
wo 13 dec, 2023 9:07
Niet geheel onpartijdig ( want wij zijn beide Groningers) weet ik dat forumlid style-co, een vijfdeurs GLE wil verkopen. In de basis is dat een betere auto.
even een update over mijn 99 GLE... deze is nu verkoopklaar. Ik zal binnenkort even een topic openen

hier kort alvast de specs: bruine (non metallic) 99 GLE uit 1978. Zweden import (historie nog te tracen op car.info). Een 78er GLE dus 5 deurs koets met schuifdak, stuurbekrachtiging, 118pk injectieblok icm automaat. elektrische spiegels, zwart-zilveren soccerball velgen, audio speakers in de voordeuren, rood velours (pluche) interieur en getinte ramen _ spiegels. Starten = lopen. Is al eens gerestaureerd (oa overgespoten) in Zweden dus de koets is zeer netjes (roestvrij, deukvrij, krasvrij). Voorzien van nieuwe achterlichten, banden en chromen sierstrips.

Uitzicht achter het stuur
Afbeelding

Uitzicht voor achterliggers
Afbeelding

advert from tha days (met zonder schuifdak en antennegat. Raarrrr)

Afbeelding

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » ma 05 feb, 2024 16:15

Foll schreef:
wo 13 dec, 2023 11:38
Volgens mij 2 verschillende autos. De onderste met werk als alternatief voor de bovenste die hij misgelopen is, als ik het goed begrijp.
Volgens mij juist niet.
De bovenste foto's zijn van de advertentie uit 2020. Auto was snel verkocht.
De andere foto's van de aanbieder uit oktober jl. (2023 dus) die de auto na 3 jaar weer wil verkopen.
Correct me if I'm wrong.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » za 10 feb, 2024 17:07

mijn 99 GLE heb ik net online gezet: https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... 3dc4d5d0e3

ik zal straks ook even een apart topic hiervoor openen

Plaats reactie