Imperiaal Saab 95v4 op Saab 99?
-
redmervand
- Donateur (6x)

Re: Imperiaal Saab 95v4 op Saab 99?
Ik had een imperiaal op mijn 99, daarvan kon je de beugels in- en uitschuiven, tot op zekere lengte.
Als ik de foto zie, lijkt dat het met deze ook wel zou moeten kunnen.
Als ik de foto zie, lijkt dat het met deze ook wel zou moeten kunnen.
-
Funky Dude
- In memoriam †
Dat hangt van de variant van het imperiaal af, met of onder verstelbare voetjes.
Die op de foto zal niet op een 99 passen.
Die op de foto zal niet op een 99 passen.
-
Rico1303
- Donateur (2x)

[]
Hij is volledig verstelbaar waarom zou dit niet kunnen?
Hij is volledig verstelbaar waarom zou dit niet kunnen?
Reden: Onnodige quote verwijderd
-
silvandam
- Donateur (3x)

Daar ben ik ook benieuwd naar. Het leek mij wel passend.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Als je de breedte kan verstellen dan moet het wel lukken.
Op de foto wordt dat niet geheel duidelijk.
Op de foto wordt dat niet geheel duidelijk.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Die op de foto is geen originele SAAB 95 imperiaal, die heeft 2x3 poten.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ik zie op de foto van TS een pootconstructie die lijkt op die van de verstelbare variant met 2x 3 poten. Je kunt tussen de houten spijlen door linksachter een boutkop ontdekken en het lijkt alsof er, gezien de vorm van de poot en het uitstekende u-profiel van de horizontale draagbalk een mogelijkheid tot verstellen bestaat.
Misschien dat TS dit kan bevestigen. Liefst met close-up foto natuurlijk.
Wat betreft het draagvermogen van 2 poten versus vier poten, moet je wat meer weten van het verschil in gewicht tussen de twee modellen. Ik denk dat de constructie van het getoonde type met de houten latten aan de zijkanten wat sterker is dan die met de 3 poten op de foto met de gele 95. Dit vanwege de diagonale buizen in de zijkant.
Aan de andere kant wordt met 3 poten het gewicht van imperiaal+lading misschien beter verdeeld. Misschien, omdat dit afhangt van de positie en spreiding van de lading. Als je bijvoorbeeld bij de driepoot-variant de lading tussen twee poten in plaats, doet de 3e poot niet zo mee.
Misschien dat TS dit kan bevestigen. Liefst met close-up foto natuurlijk.
Wat betreft het draagvermogen van 2 poten versus vier poten, moet je wat meer weten van het verschil in gewicht tussen de twee modellen. Ik denk dat de constructie van het getoonde type met de houten latten aan de zijkanten wat sterker is dan die met de 3 poten op de foto met de gele 95. Dit vanwege de diagonale buizen in de zijkant.
Aan de andere kant wordt met 3 poten het gewicht van imperiaal+lading misschien beter verdeeld. Misschien, omdat dit afhangt van de positie en spreiding van de lading. Als je bijvoorbeeld bij de driepoot-variant de lading tussen twee poten in plaats, doet de 3e poot niet zo mee.
-
phanot
- Donateur (2x)

Oude imperiaals kon je van auto tot auto meenemen omdat iedere auto gootjes had tot in de jaren 80
Zo had mijn vader een imperiaal die op een Toyota Crown, daarna Peugeot 504, daarna Mitsubishi Galant en Daarna Saab 900 gepast heeft,
dus waarom zou het niet kunnen als de voetjes inschuifbaar zijn?
Altijd spijt gehad dat ik deze weggegooid heb.
Zo had mijn vader een imperiaal die op een Toyota Crown, daarna Peugeot 504, daarna Mitsubishi Galant en Daarna Saab 900 gepast heeft,
dus waarom zou het niet kunnen als de voetjes inschuifbaar zijn?
Altijd spijt gehad dat ik deze weggegooid heb.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Aan de hoogte vd poten te zien, past het denk ik ook nog op het bolle dak van een 96.
Volgens mij is hij in de breedte verstelbaar als ik de eerste foto goed bekijk.
Tussen eerste en tweede latje zie ik een bout moer constructie
Goed kaal schuren, opnieuw naar een verzinkerij, of spuiten op kleur van de saab
Houtjes mooi lakken , dan heb je een leuk project.
Alleen wat wil je ermee, voor de sier en af en toe nog een ritje?
Alleen met de vakantie erop.
Maar voor dagelijks? , lawaai aan je hoofd en de benzine consumptie zal ook wel stijgen
Volgens mij is hij in de breedte verstelbaar als ik de eerste foto goed bekijk.
Tussen eerste en tweede latje zie ik een bout moer constructie
Goed kaal schuren, opnieuw naar een verzinkerij, of spuiten op kleur van de saab
Houtjes mooi lakken , dan heb je een leuk project.
Alleen wat wil je ermee, voor de sier en af en toe nog een ritje?
Alleen met de vakantie erop.
Maar voor dagelijks? , lawaai aan je hoofd en de benzine consumptie zal ook wel stijgen
-
Rico1303
- Donateur (2x)

Het imperiaal is verstelbaar!
Het was ooit de bedoelding dat het imperiaal helemaal opnieuw gespoten of verzonken werd. en alle houten latjes opnieuw geschuurd.
Dit zou dan op de 95 komen die op de eerste foto te zien is. Wordt niet dagelijks mee gereden.
Inmiddels is de 95 verkocht en staat het imperiaal te wachten op betere tijden.
Het is trouwens geen origineel Saab imperiaal. waarschijnlijk een zelfbouw uit de handig van een kundig iemand!
Dus mocht iemand nog op zoek zijn naar een imperiaal project
Het was ooit de bedoelding dat het imperiaal helemaal opnieuw gespoten of verzonken werd. en alle houten latjes opnieuw geschuurd.
Dit zou dan op de 95 komen die op de eerste foto te zien is. Wordt niet dagelijks mee gereden.
Inmiddels is de 95 verkocht en staat het imperiaal te wachten op betere tijden.
Het is trouwens geen origineel Saab imperiaal. waarschijnlijk een zelfbouw uit de handig van een kundig iemand!
Dus mocht iemand nog op zoek zijn naar een imperiaal project
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Leuk ding, daar ben je volgens mij zo vanaf. Nee, ik heb zelf geen interesse
Gr. Jan
Gr. Jan