Zoals beloofd nog een officiële intro:

Deze SF bekende rode 99 is zoals jullie waarschijnlijk al weten door naar een nieuwe eigenaar. Voor de auto een deja vu: 8 jaar geleden gekocht door mede forummer Redmer om te beginnen met sleutelen, en nu wederom in handen van een onervaren sleutelaar met ambitie. Op een oude fiets moet je het leren.. Ik hoop dat ze het trucje nog een keer aan kan en dat ik ook zo’n mooi lang draadje in leven kan houden op dit forum. Bedankt voor alle mooie documentatie en comments van mede forummers in de 8 jaar durende draad van de vorige eigenaar!
Het betreft een rode 99 GL 5-speed uit 1982 met ruim 300k op de klok. Met schuifdak

Ze is zeker niet in perfecte staat, maar dat hoeft ook niet. Het ultieme doel is om er aan te leren sleutelen en er mooie kilometers mee te maken. Eerste grote uitdaging wordt om haar in augustus naar de start van een bergtocht in Oostenrijk te rijden.
Op de planning staat:
- Revisie van de motor/nieuwe zuigerveren. Er is vrij veel blow-by en bij koude motor draait er een cylinder niet mee. De uitlaatgassen drukken soms zelfs de carterventilatie aansluiting los. Dit is iets wat ik ga laten doen; is me nu nog iets te hoog gegrepen als eerste klusje. GJ van Leenen gaat het binnenkort bekijken. Zal een leuke rekening worden maar dan kan ik er wel lekker lang mee voort
- Benzinelucht in interieur. Is sterk bij ramen open maar altijd aanwezig in kofferbak. Ik wil maar eens beginnen met de tankvulmond en flexibele slang. Weet iemand of dit een hele specifieke slang moet zijn of volstaat elke slang in juiste maat?
- Interieur. Interieurverlichting + schakelaar weer werkend krijgen. Vloermatten vervangen (zijn nu verlijmde kokosmatten?). Misschien een leder 9000 interieur erin, even kijken hoe dat staat.
- Wvttk